Minimal techno Kick, Snares, Claps maken

Ik zoek graag goede patches. Ik weet namelijk wel ongeveer hoe je standaard kicks maakt, maar wil graag een stap verder gaan. Ook vind ik het bijvoorbeeld lastig om een snare geluid met de Analog van Ableton te maken. (2 paralelle filters over ruis met een sinus voor de body en dan EQ)

Iemand tips, links, patches???

Je kan met synthese en de dingen die je noemt een eind komen denk ik, maar gooi er flink wat compressors buizenplugins etc. achter om de boel op te pompen. Dan kan je zelfs van een natte krant "flats" nog een pompende groove maken :D

verder op die soundonsound synthsecrets die jugjug noemt staan ze allemaal op.

verder is samplen altijd leuk, klitteband, druppel op gloeiende plaat, pak hagelslag en daar een beetje creatief mee omspringen :)
 
Probeer microtonic :)

(alleen geen freeware)

thnx, tonic kende ik idd al... lijkt me zeer fijne plugin maar helaas geen freeware :(
Zou jammer zijn als dit de enige (volwaardige) software vervanger op de mac voor een er-1 zou zijn.

Of je moet zelf aan de slag gaan in Reaktor ofzo, mja daar ben ik helaas (nog) niet echt bedreven in.
 
Ik heb microtonic toch maar aangeschaft, en geen spijt van.... heerlijk intuïtieve plugin om snel leuke beats mee te maken :) en niet te vergeten de sexy interface natuurlijk ;)

Qua klank klinkt ie verrassend helder (goeie engine), maarja verbaasd me niet enorm aangezien malstrom ook mijn favo synth is uit reason (zelfde maker). Je hebt echt lekker veel parameters om je sounds te shapen, te verdelen in 3 parts: mixer, osc sectie en filter. Daarnaast heb je nog een stepsequencer alla redrum in reason, zelfs de random functie zit er bij! gaaf dus :)
 
Laatst gewijzigd:
heb de overige posts niet gelezen, maar wat bij mij altijd werkt voor minimal percussion is een doppler effect, of een doubler effect op de claps zetten en op de snare.

Ook 2 verschillende claps gebruiken, 1 rechts en een links pannen.

(Ik zet op alle percussion een doubler en/of doppler behalve op de kick)

:okdan::dj:
 
Vengeance ?
 
Vengeance ?

idd, maar ik heb het afgelopen 2 jaar niets anders gehoord
Maar voor kick snares hats is hij goed.. Zodra je aan die perc sounds gaat beginnen heb je kans dat de halve wereld ze al heeft gebruikt. Dan zal ik toch eerder gewoon zelf wat tweaken met microtonic of een anderre synth
 
Back
Top