{EBM 8ig} Fungle

hmm dit was eigenlijk ook mn laatste nummer met beats hahaha
 
Lekker baslijntje. Maar waarom zit de drummer achterin de zaal zijn kick en snare te bespelen, terwijl hij de percussiegeluiden vlakbij de luisteraar speelt. Hij kan wel hard rennen! ;-)
 
wel geinige soundjes :)
de beat loopt voor geen meter alleen
t gaat ook nergens heen vind ik, das jammer
 
beat loopt niet?
hmm vond m wel beetje breakbeat haha
 
Cool gedaan bass, sommige stukjes zijn idd wat onsamenhangend (waar gaat het heen?), maar dat komt imo eigenlijk alleen omdat er geen lead is die de luisteraar door het stuk 'heen trekt' .. en lead kan van alles zijn, van zang tot synthlead.

Maar hierop zou eigenlijk prima een synthlead passen, beetje zo'n lead waarbij je synth in identiteits-crisis is en denkt dat-ie een gitaar is :P (dat geeft je ook gelijk meer richting voor de structuur van je nummer)

En een paar mooie fills/breaks, met van die typische 80's orkest-stabs zou wel vet zijn (ok erg cliche, so what). Die zouden de structuur nog verder benadrukken/afbakenen.

Waar komen de drums eigenlijk uit?
 
thx...
misschien ben ik zelf wel onsamenhangend haha...
nou ja ik hou zelf niet zo van standaard structuren en meer van aparte zelfgemaakte sounds en ga meer op geluid af dan op liedjes, anders wordt het te hapklaar :D

drums zijn emu procussion...
 
als je aan de buitenkant zo hard blijft roepen dat je zo afwijkt van standaard enzo dan geef je jezelf geen kans om zoiets echt eens uit te werken.
je kan iets af maken en dan juist uniek zijn en juist nog overtuigender niet standaard zijn als je dat graag wilt(ik lees het af in al je posts ).
je creeert een beetje een schijnveiligheid waarin je jezelf de verantwoordlijkheid ontneemt over de beslissingen in je muziek.
dat vind ik jammer want in best veel tracks zit gewoon wel wat.. probeer dat is overtuigender neer te zetten is mijn advies :)
nee, je hoeft geen mainstream meuk te maken van me :D
 
... gewoon laten zoals hij er uitgerold is .... experimenteel

... bijschaven is meestal een beknotting van wat je er spontaan van maakte,... (tenzij je Amerikaanse producer je in een dure studio zet om er een titeltrack van te maken, ... maar dat is ons weinigen gegund).

.. pers hem op cd, en beluister hem waar je wilt in de vorm dat hij is,.. daar doe ik het ook voor.
 
tenzij je Amerikaanse producer je in een dure studio zet om er een titeltrack van te maken, ... maar dat is ons weinigen gegund
Als je geen verdere (commerciele) doelen voor je track in gedachte hebt -nadat je hem hebt gemaakt-, en gewoon voor de fun wat experimenteert, helemaal goed .. maar vind het beetje vergezocht dat je alleen bij gaat schaven als je het bij een dure Amerikaanse studio mag uitwerken.. daar klinkt iets verwends uit ofzo (ik ga alleen autorijden, als ik m'n billetjes mag neer plempen op het leer van een audi R8, voor minder hoeft het niet )

Persoonlijke voldoening vind ik bijv. veel belangrijker ("zo, die is af.. next"). Maargoed, is allemaal persoonlijk, in feite heb ik nieteens een reden nodig om m'n tracks bij te schaven, ik vind het gewoon relaxed om te doen :)
 
Back
Top