Track: Alternate Current

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.832
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Na ongeveer 2 jaar stil gelegen te hebben, ben ik een maand of wat geleden aarzelend aan een nieuw stuk begonnen en het uiteindelijke resultaat wil ik jullie niet onthouden.

Voor zij die nu een nieuw stuk 'Jewel of the ...' verwachten ... sorry; het is eens wat anders (alhoewel er toch weer herkenbare elementen in verwerkt zitten). Trouwens, het Jewel album zal echt wel ooit afgeraken hoor ... echt :engel:.

Gemaakt dus op dit (voor breedbeeldmonitors):
GMP_01.JPG


(In totaal 52 MIDI kanaaltjes volpompen en goed gemixed proberen krijgen op de Topaz :D en nog wat nabewerking op de ML9600.)

En dan krijg je dit:
http://www.guy-lian-music.be/synth/mp3/Guy-Lian-Music-Alternate-Current.mp3

Ben eens benieuwd of hier nog een 'publiek' voor is (twee jaar geleden dacht ik nog van wel :) ).

:doei:

Danny
 
Mooi nummer. Indrukwekkende studio ook. Lijkt wel of je redundantie hebt ingebouwd ;)
 
Leuke track, een echt synthnummer! :okdan:
alleen die "harde" leadsound begint mij op een gegeven moment te irriteren solly
 
Hoi Danny!

Leuk - een nieuw nummer! En ik merk dat je na de Jewelnummers dit keer weer de 'synthdance'-hoek in bent
gegaan. Misschien een wat onhandige term - maar ik bedoel dat dit wat meer in de richting van nummers als
Digitalk, Electric Boogie en In sync zit, terwijl de Jewels meer met sfeer/beelden/emoties te maken hebben.
Maar goed, misschien vooral mijn eigen indruk.

Ik vind het in ieder geval weer een fijne track! Verzorgd als altijd, met veel lagen en een lekkere drive. Bass'
probleem met die 'harde' lead heb ik niet; er zit voor mij genoeg variatie in. En die 'zachte' lead (die
bijvoorbeeld op 2:04) begint: mooi geluid! Alleen zit er misschien wat weinig 'inhoud' in het nummer, vergeleken
met nummers van je die echt een thema hebben - of heb ik iets gemist wat dat betreft? Maar dat hoeft
natuurlijk ook niet elke keer - en het blijft gewoon een fijn track. :)
 
Toch al enkele reacties ... en allemaal leuke :). Tja Erik, 't is niet altijd iets met inhoud wat ik maak hé ;). Dit nummer wordt misschien een eerste van een serie waarvan de titels iets met electriceit te maken zullen hebben. Da's leuk, dan moet je niet altijd iets uitbeelden met je muziek. Da's misschien wat makkelijker dan de Jewel nummers.

Meer reacties zijn altijd welkom, hoor :biertje:

:doei:
 
ik vind het stijltje wel lekker (puur midi) maakt het toch weer wat warmer
ik vind het wel erg Andreas Vollenweider /New Age, het mag van mij nog wel weer iets meer de synthy kant op. Maar de basis is er.
 
Vandaar het ' ;) ' smileytje in m'n antwoord ook. Misschien dat er in de toekomst wel meer van dit soort tracks uit m'n geest komen. Ik zit met iets als 'Electricity' in gedachte (maar ook nog Jewel of the Ocean en Sky.)

In ieder geval wordt AC blijkbaar goed gesmaakt ... mooi. Zitten d'r hier ook nog luitjes van 2 jaar geleden????

Het was ook niet negatief bedoeld! :okdan:
 
Lekkere sound, maar imho kabbelt ie net wat te veel. Ik verwacht ergens iets dat me beetpakt maar dat komt maar niet...
 
Hallo,Danny,leuk dat er nog eens een nummer van jou verschijnt :-)
t'is inderdaad effe wat anders,maar zeker op niveau :-)
Leuke melodie,bleef eigenlijk vlug hangen,dus zit goed.
De mix is zoals gewoonlijk weer lekker " in your face " zoals we gewoon zijn van jou ;-)
Enige minpunt is dat die lead-klank echt wel ,ofwel te luid staat ofwel te scherp,
want als die op het toneel verschijnt,krijg ik pijn aan mijn oren :-(
 
:o: oeps, deze staat er al een weekje op en ik heb het nog geen een keer gezien. (tja, ik scroll er nogal flink door tegenwoordig, met al die verkoopsdraden)

Ik dacht al, Danny is geemigreerd naar één van zijn Jewels, niks meer van gehoord, gelukkig niet!

Fijne track. Uiteraard. Die lead blijft inderdaad wel wat scherp in het oor hangen na een tijdje. Misschien nét iets zachter eq'en. De modulatie op minuut 4 vond ik leuk. En verder alle complimenten van hierboven opnieuw. Leuk te weten dat een mens na 2 jaar er "direct weer in kan springen". Ik moet immers zelf nog wel een jaartje of zo wachten vooraleer ik weer iets kan doen.
:okdan:


[edit]
Ik zie trouwens dat je nog een MC500tje bij hebt blijkbaar?
En die zoutkristal-lamp, geeft een leuke sfeer zeker? Mijn vriendin heeft onlangs ook zo eentje in huis gehaald, ik denk dat ik die maar eens in beslag ga nemen :)
[\edit]
 
Back
Top