[90-ies Track] Scrapbook Memories

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.832
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Hoi,

Na vijf jaar stil gelegen te hebben, ben ik nog eens bezig geweest om een vroegere compositie van mij opnieuw in te spelen, te mixen en te arrangeren.

Ik weet niet in hoeverre dit soort muziek nog in dit forum past. Het is immers ook weer al een hele tijd geleden dat ik hier nummers postte.

Hoe dan ook: het is een stuk dat past in de muziek die ik zelf graag hoor. De pianosample is niet helemaal "je dat" maar werkt voor mij niet storend.
Misschien vind je het zelf ook wel een leuk stuk en dan wens ik je veel plezier met het beluisteren ervan. En zo niet ... smaken verschillen :).

http://guy-lian-photo.be/Muziek/Jewel%20(MP3)/09%20Scrapbook%20Memories.mp3



:doei:

Danny
 
Na vijf jaar stil gelegen te hebben, ben ik nog eens bezig geweest om een vroegere compositie van mij opnieuw in te spelen, te mixen en te arrangeren.
Dat is wel heel erg lang stilliggen. :D

Het heeft een hoog newagegehalte, daar moet je net tegen kunnen. Qua sound doet het me erg denken aan die Animusicfilmpjes.

Qua opbouw vind ik het wel geslaagd. Qua sounds is het niet echt mijn smaak. De piano doet me wat de General Midi-achtig aan. De plofsnare vind ik helemaal niks.
 
Vijf jaar stilliggen heeft je duidelijk en gelukkig maar geen doorligwonden bezorgd :P
Geen kwaad idee om dan eerst eens een oude track van onder het stof te halen en op te frissen, om er weer in te komen. En dat heb je goed gedaan zoals verwacht.
Op naar de volgende!
 
Sommige sounds zijn ook niet zo mijn smaak. Maar de mix en opbouw is heel goed. Mooie track..

Had al even in het "foto van je studio" topic een beeld mogen meekrijgen van je studio.. leuk om nu muziek van je te mogen horen. :mega:
 
heel gaaf om weer eens een track van jou te horen, ik was 5 jaar geleden al behoorlijk fan van jouw stijl en deze doet er niet voor onder. Het heeft weer een hoog Coen Bais gehalte (compliment) en hele mooie verrassende progressies. Ook de muzikale extra details in de sound zijn weer volop aanwezig wat veel toevoegt. De drums zorgen ervoor dat het arrangement interessant blijft om naar te luisteren.

Wat ik met name knap vind is dat je duidelijk het Danny stempel blijft horen, je herkend het direct als een track van jou door je eigen stijl en dat hebben maar weinig mensen meer tegenwoordig. Wel zou ik de sound zelf iets meer naar de huidige tijd toe trekken, de sound keuze en vooral de manier waarop effecten tegenwoordig in die stijl gebruikt worden is nogal gewijzigd ten opzichte van jaren geleden. Simpel voorbeeld is de redelijk droge piano, ik zou daar zelf een reverb over heen gezet hebben zodat die meer blend en meer als ambient piano sound gezien zou worden in je track. Maar goed, dat is allemaal detail geneuzel.

Top dat je weer begonnen bent, ik kijk uit naar meer werk van jou :) :okdan:
 
Hey ... er zijn toch nog steeds geïnteresseerden in dit soort muziek :).

De puntjes die aangehaald worden van de wat gedateerde geluiden kan ik best begrijpen. Het zijn juist dat soort geluiden die ik graag hoor en waar m'n hardware goed in is (hou trouwens van 80-ies en 90-ies muziek). Hier en daar kan er misschien nog wat aan bijgeschaafd worden, maar langs de andere kant is dan een track nooit af.

@Quifster: Dat herinner ik me nog goed genoeg dat je één van mijn fans was. Leuk dat je deze compositie ook weet te smaken. Origineel in 1992 geschreven, maar dus afgelopen maand volledig opnieuw ingespeeld, hier en daar wat extra gearrangeerd (bridge bv) en gemixed. Ook fijn dat de extra details opgemerkt worden. Persoonlijk vind ik steeds dát het aangenaamste aan een song maken: een klein effectje hier, een ander daar, een noise op iedere overhandse snare maar ook een samenlopende maar verschillende melodie of het inspelen van de drumfills ... dat zijn de dingen die me het meeste boeien.

En nu maar eens beginnen aan één voor één de synths van nieuwe tactile switches te voorzien zodat ik in de toekomst minder gefrustreerd op al die knoppen moet drukken, duwen, vegen, kloppen :) :) :).

Bedankt voor de reacties :biertje:

:doei:

Danny
 
Leuke intro. De compositie als geheel is over het algemeen ook te pruimen maar mag wat mij betreft een behoorlijk stuk emotioneler (nu te technisch). Ik kreeg een associatie met de toonladders die ik vroeger moest spelen op de muziekschool . Uitdaging voor de volgende 5 jaar ? Blijf echter vooral wel jezelf, want je bent wel creatief.
 
Het meeste is wel gezegd denk ik. Sounds net iets te plastic, tikkeltje meer reverb links en recht op de drums. Maar ook een heel mooi geschreven stuk met prachtige progressies en plotwendingen :okdan:. Als je dit in een hedendaags jasje giet, denk ik dat het de kwaliteit van je track ten goede komt.
 
Back
Top