Bergen - Kaput

Bergen

Ouwe rot
Lid sinds
10 december 2007
Berichten
1.876
Locatie
Voor mijn achtertuin
Niet al te serieus bedoeld, maar vond 't wel leuk klinken.. dus ben benieuwd of meer mensen dat vinden :)

Gemaakt met TR-909 en wat softsynths

 

Attachments

  • kaput.jpg
    kaput.jpg
    460,7 KB · Bekeken: 38
  • Bergen - Kaput.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 33
Laatst gewijzigd:
Hé Bergen,
Klinkt vrij melancholisch, met een vrij ongebruikelijke maat voering 6/8e maat of zoiets? Tis weer eens wat anders he. Luistert wel even lekker weg tijdens het surfen, maar vind het verder niet echt een hoogstaand arrangement, maar dat is misschien ook niet met die intentie gemaakt.
 
erg droge bas. Wel geinig dingetje, maar het gehakkel van de beat is me toch iets te prominent aanwezig. Achtergrond sfeer is wel erg lekker.
 
voor die hakkelende beat zou je misschien een 2e kickdrum kunnen gebruiken voor de off-beat, iets minder decay, waardoor de kick wat duidelijker doorloopt. Ik mis eigenlijk nog een diepe sub die net als de pads lekker doorkabbelt. Dan krijgt het hele ding wat meer body. Ik denk dat het een mooie rustige track is waar je heel veel met subtiele veranderingen kunt werken. Er gebeurt niet zo heel veel, maar met wat percussie/fx ofzo op de achtergrond kan het nog interessanter worden :)
 
Ook maar eens reageren op muziek dan.

Ik vind het wel mooi. Wat variatie in de bass is wel op zijn plek (mss iets zachter ook?) en het pianotje is ook niet helemaal mijn ding. (Soms stoor ik me er aan, soms vind ik hem weer mooi)

Ik vind het een goede track worden, de foto is wel een beetje triest ;)

groet,
Maarten
 
die foto vond ik op internet ergens, vond 't wel wat hebben (weet ik veel dat het geen echte is hehe)..omdat het iets melancholisch uitstraalt net als de track.. tegelijk ook weer in een normale setting.. en je weet niet wat er gaat gebeuren... enzo.. maar ok misschien beetje te foute keuze geweest :P

Maar.. het ging om de track, beetje jammer zo'n opmerking van Jena_mu6, zeg dan niets ;)

De rest: bedankt!
 
Maar.. het ging om de track, beetje jammer zo'n opmerking van Jena_mu6, zeg dan niets ;)

hahahah, inderdaad erg triets ja.. had ik niet eens gezien. Zo triets dat het grappig is.
 
hahahah, inderdaad erg triets ja.. had ik niet eens gezien. Zo triets dat het grappig is.
Ik refereer dan naar de reactie, hè? Niet de foto. :p
 
:D Niet 't mooiste plaatje voor erbij, maar who cares?

Nummer vind ik tussen een minuut of 2 en 2:30 wel aardig. Vind dat hakkelende drumgeluid een beetje niet mijn ding en samen met 't basje in 't begin net wat te droog..

Maar ach.. JIJ hebt iig een 909! :( :D
 
@RSB: De maat en het ritme is wat expirimenteel, de eerste keer dat je het luistert klopt 't voor je gevoel niet en klinkt 't als gehakkel maar na een paar keer klinkt het een stuk 'natuurlijker' (denk ik tenminste)

Ik gebruik 6 of 12 steps op mijn 303 met 16 steps van de 909 er tegen aan ;)
 
Zo na een minuut of 2 is ie wel aardig, past wel bij de foto, dwz ik denk dan aan eoa Miami Vice toneel.

Vwb de foto, ik had hem andersom neergelegd en niet naar mijn kruis gericht met de veiligheidspal eraf.... maar dat terzijde.
 
Back
Top