Muurbeugels voor speakers

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.716
Locatie
Utrecht
Volgens mij hebben KRK RP-5's geen schroefsysteem zoals je veel ziet bij computermonitoren, dus volgens mij moet ik voor een klemmende muurbeugel gaan. In principe kan ik de beugels op de juiste hoogte hangen, dus op/neer zwenkbaar hoeven ze niet te zijn.

Ik zie zoveel dingen op internet, maar de meeste dingen lijken voor BOSE achtige toestanden bedoeld te zijn. Wie heeft er tips?
 
Ik kom nu het volgende tegen:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=442366

I'm going to suggest not doing this. Yes, I know it seems to make sense. Wall mounting is going to produce some REALLY odd acoustical artifacts that you don't want to deal with. Most places have uninsulated internal walls (and even insulated ones are going to sound weird).

The idea might come from some big studios that you see them mounted IN the walls. This is fine, but doing soffit mounting is a pro job. There's a lot more to it than just building a little shelf in the wall and mounting it flush.

Just saying, if you do this... your bass is going to be REALLY weird sounding. I'm hoping to go that the wall surface isn't near corners too. That's even worse.

Wat is hier van waar? Ik heb de rechterspeaker ook nog eens redelijk in een hoek staan....
 
Ik denk waneer je je speakers gaat ophangen met van die beugels je tegen
2 problemen aan gaat lopen.

Het vervelendst lijkt mij het feit dat ze te dicht op de muur komen (je speakers)
en als je het ooit wilt veranderen :z, je begrijpt me wel.

Ik zou, als je de ruimte hebt, eerder voor staanders gaan voor je speakers.
Nemen relatief weinig ruimte in, makkelijk verplaatsbaar en in hoogte te verstellen.

Dus waarom eigenlijk van die muurhangers?
 
Omdat ik geen ruimte heb voor staanders en ik ze op oorhoogte wil hangen.
 
ik wil ook al tijden mijn RP6jes ophangen. wat ze zeggen over die accoustiek... die muursteunen worden toch speciaal voor speakers gemaakt dus lijkt het me dat dat weinig kwaad kan. en het feit dat je ze nu ook al in een hoek hebt staan (en geen last hebt van die problemen?) zou het toch ook niet zo veel uitmaken als je ze dan aan de muur bevestigd? heb er zelf geen ervaring mee dus zou het ook niet weten.
maar wat een oplossing zou kunnen zijn, en wat ik ook ooit bij iemand anders heb gezien is deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70032644

juist...ook van ikea en voor maar €8,- ps. ze kunnen draaien en kantelen (als je dat zou willen). ik ga het iig eens proberen.
 
Kun je niet een tv-beugel bij de ikea halen voor een tientje en daar een monitor op zetten?
 
Ik heb zelf hier nog een paar Pivotti muurbeugels liggen (dezelfde als de VLB200) die ik gebruikt had voor mijn Yamaha NS10 monitors.
Voor 25 Euro kun je ze wel overnemen van me....PM me maar.

Duhh....zie ik nu pas dat dit een oude topic is....denk dat Bikkel ondertussen wel voorzien is....
Ach...whatever... ;)
 
Lijkt me een Amerikaans forum. Al vraag ik me af in hoeverre een muur van hout dan wel steen een rol speelt in deze.

De suggestie die gedaan wordt om plankjes op te hangen is misschien wel een pragmatische en goedkope oplossing, mij lijkt het me voor de uiteindelijke afluistering minder ideaal.
 
Heb je geen plek op je buro dan? :-)

Ik kon nergens muurbeugels vinden.

Heb bij de intratuin 2 bloempotten gehaald, van die vierkanten en dan cm of 25 hoog. En op de kop gezet en voila me krks erop ;-)

Op oorhoogte. Prijs 12 euro per pot :P
 
Back
Top