TE OP-1

"Muziek" wordt steeds verder gedegradeerd tot een snobbistisch hebbedingetje voor de posers.
Maak er een lintje aan en je kan em om je schouder hangen als een soort "man-bag".

:r Ik kots op zij die hierin trappen.

Tja, zo is ook de MPC ooit een keer begonnen... Niet dat ik nu direct de OP-1 hetzelfde succes als de MPC toedicht, maar destijds zijn er ook genoeg van dit soort reacties geweest. Ik ben erg blij dat er genoeg mensen zijn geweest die zich er niet door hebben laten tegenhouden...
 
"Muziek" wordt steeds verder gedegradeerd tot een snobbistisch hebbedingetje voor de posers.
Maak er een lintje aan en je kan em om je schouder hangen als een soort "man-bag".

:r Ik kots op zij die hierin trappen.

wil je erover praten ?
pet.gif
 
ach, koop em gewoon en verkloot er lekker je tijd mee. Mij echt een worst hoor.

Als je je vintage gear straks gaat verkopen voor deze i-like-to-look-fancy-brol, ga ik er zelfs om juichen :halleluja

Ik heb bovendien geleerd niet in discussie te gaan met posers met teveel geld. Voel je je beter met een stoere iPhone aan je riem, des te beter voor jou.
 
Mij echt een worst hoor. Als je je vintage gear straks gaat verkopen voor deze i-like-to-look-fancy-brol, ga ik er zelfs om juichen :halleluja

:r Ik kots op zij die hierin trappen.

Ok, laten we even stilstaan bij wat hier niet klopt, wie weet het ?

Mijn tip is, stap uit die dramadriehoek, met name die van aanklager en laat het gewoon langs te heengaan als neutrale toeschouwer.

Meer info: http://www.nlpfreeyourmind.nl/documenten/Dramadriehoek%20JSW.pdf

De nachtpsychiater :geslaagd:

Onee psycholoog, want anders was ik meer een nachtapotheker met die medicijnvoorschrijfbevoegdheid 8o)
 
"Muziek" wordt steeds verder gedegradeerd tot een snobbistisch hebbedingetje voor de posers.
tja, we missen allemaal die goede oude tijd dat een moog modular systeem nog gewoon door jan modaal gekocht kon worden om er mee op huwelijken en partijen te spelen.
 
Laatst gewijzigd:
"Muziek" wordt steeds verder gedegradeerd tot een snobbistisch hebbedingetje voor de posers.
Maak er een lintje aan en je kan em om je schouder hangen als een soort "man-bag".

Nog iets vergeten te zeggen. Je denk wel dat je onderscheid moet leren maken tussen het ontastbare creatieve (muziek) en het materialistische (de man-bag hebbedingetjes).
Iedereen weet dat goeie of slechtere gear niks zegt over de muziek die eruit komt, dat ligt aan de muzikant die het bedient.
 
Nog iets vergeten te zeggen. Je denk wel dat je onderscheid moet leren maken tussen het ontastbare creatieve (muziek) en het materialistische (de man-bag hebbedingetjes).
Iedereen weet dat goeie of slechtere gear niks zegt over de muziek die eruit komt, dat ligt aan de muzikant die het bedient.

Quote van vandaag!

En Quote van gister, de dag daarvoor enz en ook van morgen ;)
Neil slaat de spijker op zijn bekende kop (met een hele grote moker) :okdan:
 
"Muziek" wordt steeds verder gedegradeerd tot een snobbistisch hebbedingetje voor de posers.

Da's raar, want het is nog nooit zo goedkoop geweest om het te maken.

:r Ik kots op zij die hierin trappen.
Er is niks mis met een gelikte verpakking.

Kijk ook niet naar de verpakking maar wat er in zit. Portable sampler, drumcomputer, virtueel-analoge synth, FM synth, effecten, alles op batterijen en zo maar mee te nemen.
 
tja, we missen allemaal die goede oude tijd dat een moog modular systeem nog gewoon door jan modaal gekocht kon worden om er mee op huwelijken en partijen te spelen.

i wish i could have a marriage ..like that
moog aan de roll
:okdan:
 
Da's raar, want het is nog nooit zo goedkoop geweest om het te maken.


Er is niks mis met een gelikte verpakking.

Kijk ook niet naar de verpakking maar wat er in zit. Portable sampler, drumcomputer, virtueel-analoge synth, FM synth, effecten, alles op batterijen en zo maar mee te nemen.

steeds intressant dingetje en dus geen toy!!
 
i wish i could have a marriage ..like that
In teturn voor een moog modular system wil jij dus wel een avondje op het 25-jarige huwelijksfeest van tante koos en ome hans, moog-covers van frans duits en jantje smitje te gehoor brengen :D
 
is er hier nu eigenlijk iemand die hem heeft ? :D
(al die onzinnige discussies hier haha :okdan:)
 
Feit blijft, dat het hier gaat om een klein ("indy") bedrijfje dat het moet opnemen tegen de behringers en apples van deze tijd. Dat alleen al is bewonderenswaardig.
Als het klein en wit is, scheur je er tegenwoordig als bedrijf nooit je broek aan. Ik noem dat juist op erg zeker spelen.

Dat het ding dan 700 euro moet kosten, maakt niets uit in een maatschappij die haar kapitalistisch hoogtepunt lijkt bereikt te hebben.
Of hoe zou je het anders noemen wanneer mensen bereid zijn 700 euro neer te tellen voor speeltjes die "wel handig voor op de trein" of "leuk voor mijn zoontje" kunnen zijn ?! (verwijzend naar oa. de voorbije i-meuk)

Mijn Jx8p krijg ik inderdaad niet de trein op, maar heb het ding dan ook gekocht voor eigen plezier, niet om te showen aan al mijn vrienden of onbekende mede-pendelaars. En dat voor minder dan de helft van de prijs.

Het telkens verwijzingen naar de "ruime specs" is gewoon een rationalisering van onze drang naar koop-bevrediging van alles wat "fancy" is. (maar fancyness is vergankelijk, jongens !)
Binnen 10 jaar ligt die meuk massaal op de tweedehands-markt, verkocht door zij die beseften dat ze boven hun stand hebben geleefd of omdat rond en blauw dan de nieuwe trendsetter is.


Dit is een forum ofwel "discussie-platform", en ik hoef daarom mijn kritiek niet in te slikken.
 
het is natuurlijk wel een 'look-at-me' apparaatje, maar of dat positief of negatief is, dat is persoonlijk denk ik.

naar mijn mening is ie qua uiterlijk over-designed, het lijkt erop dat ze voor een scandinavische no-nonsense less is more apparaat gingen, maar dat mislukt in mijn optiek, omdat een goed less-is-more product dus inderdaad meer bied door minder te bieden. hier lijkt het uiterlijk op sommige vlakken te prevaleren over de functionaliteit.

ik ben in principe exact de doelgroep voor dit apparaat, ik ben een groot fan van compacte all in one software en hardware. waar ik op 1 platform een heel nummer kan maken. ook ben ik een groot fan van compacte apparatuur.

maar met deze op-1 is het wat mij betreft echt een kwestie van, net de plank misslaan. maar net de plank misslaan is net zo erg als de plank heel erge misslaan, want mis is mis.

voor mensen die m overwegen, ik zou aanraden om je heel erg goed te verdiepen in de finesses van de speqs, want hij heeft een hoop functies maar die passen er allemaal in omdat ze allemaal nogal beperkt zijn. goed voorbeeld: de '8 synth engines' 'dit apparaat heeft 8 synthesizers' Maar in de praktijk zijn 't meer 8 glorified presets. elk van die 8 synths heeft 4 (!) parameters, that's it.

ik bedoel ik neem aan dat de synth toch het hart van het apparaat zou moeten zijn aangezien het ook vooral als een synth wordt gebracht, dat is voor vandaag de dag en in dat prijs-segment echt te mager vind ik.
 
Het telkens verwijzingen naar de "ruime specs" is gewoon een rationalisering van onze drang naar koop-bevrediging van alles wat "fancy" is.

'ruime speqs' heeft ie volgens mij dus echt niet. als je ook de beta-testers hoort en reviewers (ik heb het apparaat nogal intensief gevolgd), dan hoor je veel geklaag over de 'rare' limitaties van de functies die het apparaat heeft. hij is niet echt serieus te nemen als een volwaardige synth wat mij betreft. het zit ergens tussen een preset-synth en een volwaardige synth in wat mij betreft.
 
Als het klein en wit is, scheur je er tegenwoordig als bedrijf nooit je broek aan. Ik noem dat juist op erg zeker spelen.

Tja, kun je ze dat kwalijk nemen dan?

Dat het ding dan 700 euro moet kosten, maakt niets uit in een maatschappij die haar kapitalistisch hoogtepunt lijkt bereikt te hebben.
Of hoe zou je het anders noemen wanneer mensen bereid zijn 700 euro neer te tellen voor speeltjes die "wel handig voor op de trein" of "leuk voor mijn zoontje" kunnen zijn ?! (verwijzend naar oa. de voorbije i-meuk).

Oftewel, je vind hem duur? Lees ik dat goed? Spelen ze nog wel op zeker met die prijs?


Het telkens verwijzingen naar de "ruime specs" is gewoon een rationalisering van onze drang naar koop-bevrediging van alles wat "fancy" is. (maar fancyness is vergankelijk, jongens !)
Binnen 10 jaar ligt die meuk massaal op de tweedehands-markt, verkocht door zij die beseften dat ze boven hun stand hebben geleefd of omdat rond en blauw dan de nieuwe trendsetter is.

Tuurlijk is ie vergankelijk. Het ene speeltje gaat wat langer mee dan het andere. Wen er maar aan....
Maar het feit dat alles tegenwoordig zo goedkoop mogelijk moet is wel de oorzaak van die versnelde vergankelijkheid.
Dat hier een klein bedrijfje tegen de trend ingaat en het een keer niet zo goedkoop mogelijk wil maken is iets wat ik wel kan waarderen.
 
Back
Top