Computerapparatuur op marktplaatsgedeelte

marktslaaf?!? dat heet gewoon respect voor andermans intelectueel eigendom. Geen normen en waarden van je ouders meegekregen? of was je op je 13e al vanuit een gebroken gezin ondergedoken in een kraakpand?!? raakt kant noch wal dit soort opmerkingen.....
 
wat heeft dit met het aanbieden van DAWs en computerappratuur te maken allemaal?

die hele thread verzandt weer in die ouwe valstrik...
 
achja, laat iedereen doen wat ze willen...zowieso vraag ik me af of het voor stichting sf zo'n ramp zou zijn als brein ziet dat iemand hier ergens een warez aan zou bieden.
Degene die dat plaatst zou dan vooral het haasje zijn lijkt me zo. Anders kan je de provider ook verantwoordelijk stellen.
Bij marktplaats.nl staan wel vaker minder legale software en andere spullen. Als de medewerkers daar dat zien verwijderen ze het wel, maar ze kunnen ook niet alles zien, het zijn ook gewoon mensen. Volgens mij is het enige wat brein kan doen de desbetreffende site onder druk zetten om gegevens van de bepaalde gebruiker vrij te geven, of zit ik er nou naast?
 
Respect moet je verdienen, krijg je niet als je over de rug van andere mensen rijk probeert te worden met wat eenen en nullen. Maar goed: Off topic
 
onrust, het heeft toch geen zin joh..

Oorspronkelijk geplaatst door Raphie:
vuur ligt vanuit mijn perspectief nooit aan m'n schenen hoor
 
Nee weet ik ook wel, maar als zo'n marktslaaf dan over gebroken gezinnen gaat jammeren dan vraag je erom. Ik kom nl uit een ultra stabiel politie gezin(zoontje van de smeris), dus normen en waarden zijn er bij mij met de paplepel ingegoten. Ik bedoel maar als de platen industrie bv de CD's voor 5euro zou verkopen maken ze nog steeds vette winst. Maar nu vragen ze er bijna 40euro voor en lopen ze te zeuren dat mensen CD's kopiëren. Dat hebben ze zelf veroorzaakt met die belachelijke prijzen. En met software idemdito.
 
achja, ieder moet voor zichzelf weten wat ze doen. alleen zonder onderbouwing gaan beginnen over warez is nogal triestig. wat zou die gast doen als die over straat loopt en ergens een zak geld ziet liggen..maarja, we dwalen weer af heheh :)
 
@adjust... het vuurtje is uit, je loopt alleen nog een beetje as op te stoken.
wij verschillen hier van mening en jij staat met jouw mening aan de verkeerde kant van de wet.... Aangezien illegale zaken niet zijn toegestaan op het forum is de uitkomst duidelijk...... misschien krijg op de Piratebay of FTD forums meer respons?

Gaat er trouwens niet om wat een BREIN wil, maar wat JIJ ZELF wil. Ik weiger bijv om met gestolen producten te werken. net zo als dat ik nooit iets "gevallen van een vrachwagen" zou kopen. Als jij daar minder moeite mee hebt is dat jouw keuze. Maar loop dan niet te zeiken als iemand je er op wijst dat het niet de norm is. Want het is namelijk NIET vanzelfsprekend of NORMAAL.
 
hehe je bent goed op de hoogte he raphie ;)

en ja, warez stopt natuurlijk nooit...
als iets te dupliceren is doen mensen dat om geld te besparen, of het nu wel of niet mag ze doen het toch. ondanks de kruistocht van Raphie...

vroeger moest je eens zien hoe er uitgewisseld werd voor de Amiga op beurzen...ok
je had ook meteen een paar virussen te pakken... play with fire you get burned....

Wil je geen gezeik koop het dan gewoon....
mijn ervaring is veel warez weinig prestatie's. beperking werkt veel beter....
 
EDIT
 
Laatst gewijzigd:
das wel weer een leuk perspectief septic :D ...

Was de wereld idd maar zo simpel als raphie 'em indeeld

fysiek iets stelen is mijn inziens idd erger....
bv al sje hard gewerkt hebt en je wilt van het station naar huis fietsen en 1 of andere linkse kraker heeft je fiets gejat!

Sta je daaro... das wel anders dan een fiets stelen die onbeperkte te dupliceren is, kost je alleen wat schijfruimte :D

maar aan het einde van de rit, koop gewoon je software als je het veel gebruikt.
ik denk dat home-versies de bedrijven ook VEEEEL geld op kan leveren trouwens
 
ik heb mijn reply weg-gedit omdat het anders blijft doorgaan over warez...

Ik vind deze diskussie te interssant om te laten sluiten door warez gelul...
 
maakt toch niet uit, je eigen software betalen, je betaald je zelf dan toch
 
Goed, die warezdiscussie is nu wel weer klaar dan. Wat je ook van illegaal kopiëren in het algemeen vindt, forumbeleid is dat het niet kan en mag op SF (hoe dat ook zit met aansprakelijkheid), en het is weinig zinvol daarover te blijven kletsen. Wat Raphie en Adjust betreft: volgens mij hebben die gewoon een misverstand, dat Raphie denkt dat Adjust warez impliceerde en Adjust zegt dat niet bedoeld te hebben (inclusief vertakkingen en langs elkaar heen kletsen). Pointless, ergo: back to topic!

Op zich zou een compleet uitgeruste pc (bijvoorbeeld: goede geluidskaart, Cubase, paar vsti's) vergeleken kunnen worden met een complete studio (mixer, wat outboard, paar synths). Die laatste zie je ook weleens als geheel te koop aangeboden worden (bijvoorbeeld vanwege einde hobby of overlijden), dus waarom een pc dan niet? Maar ja, op zich is zo'n pc dan wel een rekbaar begrip; is-ie zonder software dan vergelijkbaar met een mixer? Lijkt me dat het wel redelijk is daar een grens te trekken, aangezien pc's overal gevonden kunnen worden en het mods blijkbaar veel tijd kan kosten als dat er ook nog bij komt op het forum. Maar geluidskaarten en muziek-softwarepakketten mogen wel (toch?). Dus misschien zou het redelijk zijn pc's ook toe te laten, als uit de specs blijkt (zie het voorbeeld) dat het echte muziekbakken zijn? Maar ja, hoeveel zouden die er nou aangeboden gaan worden...

Alternatief is natuurlijk dat een pc-voorstander zich aanbiedt als mod, om zo mee de SF-marktplaats in de gaten te houden. ;)
 
Ik vraag me af wat Raphie nu probeert te bereiken met zijn uitlatingen over warez steeds, is dat omdat :

a - Iedereen dan weet hoe ongelofelijke hekel Raphie aan leechers heeft?
b - Leechers zich gaan bedenken en software braaf gaan kopen? (wat niet zal gebeuren enkel omdat Raphie dat wil)
c - Leechers misschien bang worden van Raphie?
d - Er een discussie op gang komt over warez in het verkeerde topic?

Ben ik wel benieuwd naar, de motivatie achter dit alles.
 
Bericht door een moderator:
Heren, de discussie over warez is vele malen uitgebreid gevoerd, en het standpunt van Synthforum hierin lijkt mij duidelijk. Zullen we dit punt verder laten rusten en terug gaan naar het oorspronkelijke onderwerp?
 
ja graag dank u

DAWS / IOs/ Midiremotes : ja
Losse non audio related PC/MAc componenten : nee
 
ja graag dank u

DAWS / IOs/ Midiremotes : ja
Losse non audio related PC/MAc componenten : nee

Geld dat ook voor geluidskaarten sep?(WTF zijn DAW's&IOs?)

@alex omega de kans dat je fiets door'n linkse kraker is gejat is aanzienlijk kleiner dan dat er een junk of ander tuig dat doet. Het aantal fietsen dieven is inde kraakscene bijzonder klein. Kleiner dan bv in het gewone uitgaans publiek. Zijn weer van lekkere rechtse vooroordelen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top