Keyboard besturen mbv sequencer

Inti_Loops

Ingeburgerd
Lid sinds
17 Maart 2008
Berichten
43
Locatie
Brussel
Hello peopz! Ik heb al een tijdje een probleempje en het blijft maar aanmodderen, en heb beslist het eindelijk eens in dit forum te smijten en hopelijk kan er iemand me helpen...

Ik ben in het bezit van een simpele keyboard (Yamaha Portatone). Deze keyboard heeft een midi-in en -out. Ik heb hieraan een USB-MIDI kabel gekoppeld (nl. Edirol UM-1EX). Vanzelfsprekend plug ik de USB in de PC. Ik gebruik de MIDI dan om een VST aan te sturen in mijn sequencer software (Ableton Live). Dit loopt allemaal lekker en ondervind geen enkel probleem. Aangezien ik verre van een groot pianovirtuoos ben, is de midi-opname een geweldig gegeven aangezien ik natuurlijk de nodige correcties kan uitvoeren. Wel is het zo dat ik vind dat mijn (al dan niet simpele) keyboard mooiere geluiden heeft dan de VSTi's (zeker wat drums betreft!). En ik zou heel graag de opgenomen MIDI terug naar mijn keyboard sturen en een programma activeren (keyboard presets) en deze dan op de moment dat ik de MIDI afspeel de audio van de keyboard definitief opnemen op mijn sequencer. Het lijkt mij allemaal perfect mogelijk (zeker door de in/out kabels), maar toch lukt het me niet... De 'Audio To' selectie in Ableton geeft mij nergens weer waar ik de midi signalen terug kan sturen naar mijn EDIROL alhoewel ik bij 'Preferences' de EDIROL geselecteerd heb als Output bij de MIDI Ports instellingen.

Weet er iemand wat er misloopt of wat ik kan doen???

Thx in advance!!!
 
Back
Top