Wat kun je precies met een sampler

Origineel geplaatst door bambamstudio
dus je zoekt nog een sampler?

hee das toevallig, ik heb er eentje te koop. Geef ik je in mijn studio meteen een persoonlijke workshop: What the f*ck is a sampler and how 2 use 1 :)


Dat weet ik nog niet hoor:D Maar ik heb eigenlijk nog een vraag. Ik zie dat veel mensen hier een losse sampler hebben van vooral Akai. Nou heb ik zelf een Korg Triton Le, die ik kan uitbreiden met een sample functie. Wat is hier het verschil tussen? En kan je zo'n akai dan ook weer aan je keyboards aansluiten?

met vriendelijke groet
 
Ik gebruik zelf de interne sampler van m'n Triton. Werkt perfect voor mij al heeft een externe sampler wel wat voordelen. Ten eerste worden Korg sampleprograms waarschijnlijk door geen ander merk gelezen. Dat houdt dus in dat wanneer je Korgje het begeeft, je met een onbruikbare library blijft zitten. Verder is de polyfonie gedeeld met de soundengine.
Akai samplers hebben het voordeel dat ze door bijna alle andere samplers ondersteund worden. Maar goed, leest een Korg de Akaiprogram in zal hij hem daarna, als je hem weer op je Triton opslaat bewaren als een Korgformaat.

De sampler van de Korg is best ok, zolang je het bovenstaande in acht neemt.
 
Origineel geplaatst door wmm
En kan je zo'n akai dan ook weer aan je keyboards aansluiten?


Jazeker, dat is een beetje de bedoeling. Beschouw het maar gewoon als een normale synth- of geluidsmodule, die je dus gewoon op een midi keyboard en/of sequencer kan aansluiten, en waar je je eigen geluiden in kan stoppen.
 
Origineel geplaatst door wmm
Dat weet ik nog niet hoor:D Maar ik heb eigenlijk nog een vraag. Ik zie dat veel mensen hier een losse sampler hebben van vooral Akai. Nou heb ik zelf een Korg Triton Le, die ik kan uitbreiden met een sample functie. Wat is hier het verschil tussen? En kan je zo'n akai dan ook weer aan je keyboards aansluiten?

PErsoonlijk ben ik ook niet zo voor inbouwsampler, vind het op erg onoverzichtelijk persoonlijk.

Heb ooit een Triton gehad, en daar gebruikte ik desampler nooit van.

maar de Akai heeft midi, dus ja aan te sluiten op een keyboard.
 
Sampler

Sampler

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik vind ook dat een sampler onmisbaar is.

En zeker als je weinig synths hebt, en geen softsynths wilt gebruiken.

Ik gebruik mijn sampler alleen maar voor drums, loops, en voor remixen. Verder nergens voor.

Dus eigenlijk wel misbaar.
De noodzaak van een sampler zie ik eigenlijk niet zo.
Heb je een stel goed sound modules kan je daar mee prima uit de voeten.
Ik heb er zelf wel een maar die gebruik ik eigenlijk ook alleen maar voornamelijk voor drums.
 
Last edited by a moderator:
Re: Samplert

Re: Samplert

Origineel geplaatst door Exzit
Dus eigenlijk wel misbaar.
De noodzaak van een sampler zie ik eigenlijk niet zo.
Heb je een stel goed sound modules kan je daar mee prima uit de voeten.
Ik heb er zelf wel een maar die gebruik ik eigenlijk ook alleen maar voornamelijk voor drums.

Tja, BamBam zei ook dat het erg handig was als je weinig synths had, dus niet een stel goede soundmodules...

Toch ben ik het wel met je eens. Het is niet onmisbaar. Zoals velen de sampler gebruiken zouden ze ook iets als Cubase / Logic / Harddiskrecorder kunnen gebruiken. Of je een sampler nodig hebt hangt eigenlijk alleen af van de manier waarop je wilt werken.
 
Re: Sampler

Re: Sampler

Origineel geplaatst door Exzit
Dus eigenlijk wel misbaar.
De noodzaak van een sampler zie ik eigenlijk niet zo.
Ik heb er zelf wel een maar die gebruik ik eigenlijk ook alleen maar voornamelijk voor drums.

Ik denk dat ik hier dringend een aantal zelfgemaakte sampeltjes moet plaatsen.
 
Bij deze Skelletjeton... Plaatst uwer samples
De grootste der Muffins zal u op uw werk beoordelen :W
 
Voila

Voila

Vooruit dan maar...omdat je het zo lief vraagt Muff.

Wat u hoort = zelf gemaakt dmv een aantal sampels van bestaande muziek synths,dan layering, panfx, plugs,enz.

Heb wel mp3 gebruikt, de orginelen klinken nog iets dynamischer...

New sample 2 en New sample 14 gebruiken dezelfde basis sampel. Die komt van een CD met oude middeleeuwse muziek en is gewoon het begin van een nummer.
Andere Env's en Notch filter ipv BP in de prg's. Ook een beetje aan het stereo-beeld zitten prutsen + 8bit resampling om het wat meer rafelig te laten klinken.

Ik ga dan ook vaak op zoek in de mediatheek en richt mij daarbij vooral op ethnische CD's, of volksmuziek, bizarre toestanden.




http://users.pandora.be/sK3LeTvM/
 
Laatst gewijzigd:
mijnheer skeletum, is het niet zo dat een website ook een INDEX.HTML zou moeten bezitten?
of gebruikt ge deze space slechts enkel en alleen voor opslag van files?...

* 6 trak kijkt uit naar de toekomstige site van sKeLeTuM * :D

[tot zo ver het off topic-se]
 
Laatst gewijzigd:
Re: Re: Sampler

Re: Re: Sampler

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik denk dat ik hier dringend een aantal zelfgemaakte sampeltjes moet plaatsen.

Ehmm wordt er hier eigenlijk ook nog muziek gemaakt i.p.v. knippen en plakken?
Ja ik ben een purist.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
mijnheer skeletum, is het niet zo dat een website ook een INDEX.HTML zou moeten bezitten?
of gebruikt ge deze space slechts enkel en alleen voor opslag van files?...

* 6 trak kijkt uit naar de toekomstige site van sKeLeTuM * :D

[tot zo ver het off topic-se]


Mijnheer 6Trak,


1: Offtopic?
2: Niks moet
3: Webspace enkel om soundfiles te laten horen
4:
5: :)
 
Knippen en plakken

Knippen en plakken

Origineel geplaatst door Exzit
Ehmm wordt er hier eigenlijk ook nog muziek gemaakt i.p.v. knippen en plakken?
Ja ik ben een purist.


Sampling, Knippen en plakken beschouw ik als een apart hoofdstuk binnen het gegeven 'muziek maken'
Ik denk dat een beetje purist net erg veel aandacht besteed aan het compileren van goeie sounds op de sampler.
Liefst niet door zo maar wat basis soundjes van sampel cd's te plukken, maar door binnen het digitale domein op zoek te gaan naar goeie bron-samples die mits de juiste handelingen erg mooie sounds kunnen opleveren.

Daarnaast gebruik ik hem net zo goed als drumcomputer en is mijn s5000 ook nog een ideale midi-getriggerde digitale edit-machiene om eindmixen te knippen en plakken.

Wat bedoel je nou met purist ? :)
 
Laatst gewijzigd:
Re: Re: Voila

Re: Re: Voila

Origineel geplaatst door C738
[IRRI MODE AAN]



Ehm.. hadden ze in de middeleeuwen al cd's???

[IRRI MODE UIT]


:P

Ik schreef : 'Een CD met oude middeleeuwse muziek'

Goed geprobeerd. :)
 
*D Okay Skelletjeton *D
Geen woorden maar daden. Zo hoort het. Met name 12 en 14 vind ik erg lekker!

8)
 
Re: Knippen en plakken

Re: Knippen en plakken

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Wat bedoel je nou met purist ? :)

Gewoon acoustisch kunnen spelen zonder hulp van enige techniek.
Ik zie al die techniek als een hulpmiddel niet als een doel op zich zelf.
 
Back
Top