Hoe maak ik een zware baseline ???

Ik zeg:

low + mid + high layer
low & high cut ook alle 3 de layers
zet ze op een group channel en sidechain met de kick als trigger

so far so good....

de "echte" tip: leer hoe een compressor werkt en tune je sidechain. 80% van de beleving zit hem in de output level van de compressor, de ratio, attack en release.

je kan nog zo lang patches blijven browsen en en vintage aanprijzen, maar als je niet kan sidechainen wordt het hélemaal niks...

Layer met verschillende sounds of van dezelfde sound?;-)
Ik ben helemaal niet van het layeren van verschillende bass-sounds om een 'dikke' bass te krijgen, maar 1 goede moddervette dikke sound te proggen in een dikke synth. Een goede baslijn schrijven, en die track splitsen in laag mid en hoog zodat je die allemaal eigen processing mee kan geven (het laag en mid hou ik mono en het hoog 'fake-stereo' of dubbelmono zodat ik daar wat mee kan spelen in de mix)

Als ik meerdere sounds gebruik dan geef ik ze ook allemaal hun eigen baslijn zodat ze samen 1 lijn vormen, maar layeren nooit...breng je jezelf meer mee in de problemen dan dat het je goed doet mijns inziens
 
is de icing on the cake zeg maar..... natuurlijk moet je wel al het andere goed gedaan hebben om optimaal profijt te trekken :)
 
Back
Top