orange vocoder

poul

Stamgast
Lid sinds
24 december 2002
Berichten
110
Locatie
castricum
ja, kijk, dit is dus echt een te gek vee es teetje!
maar ik weet niet of ik er mee kan doen wat ik er graag mee zou doen. dat is hem namelijk gebruiken over een stem die je realtime inspreekt, en hem ook tegelijk met een keyboard te kunnen bespelen.
kan dit?
zo ja, hoe? (ik gebruik cubase)
en zo nee, bestaat er software die dit wel kan?

ik heb altijd al zo'n vocoder willen hebben. maar als hardware zijn ze nogal duur...

poul
 
gewoon een synth kopen waar zon vocoder als is ingebouwd, de laatse tijd heef bijna elk zelfrespecterende synth een leuke vocoder ingebouws, zelf ffx units enzo...
 
Voor echte goede vocoding, is het bijna onontbeerlijk om echte hardware/standalone vocoders te gebruiken

Het ligt eraan wat het effect is wat je wilt bereiken. Voor galactica en dergelijke elektro stemmen, zal je eigenlijk zo`n oude dure bak moeten hebben. (zie link voor hele toffe vintage vocoders)

http://www.manhattansoundlab.com/spacelab/vocoders/

Als software vindt ik persoonlijk alleen creamware`s vocodizer okay, omdat deze alle oude bakken simuleert, met vrije filters (5 tot 22 bands) en zeer tweakbaar (onafhankelijjk gain/attack/release voor laag/mid/hoog vrije filtermatrix etc.........).

De vocoders uit bijvoorbeeld de waldorf q en novation supernova2 zijn leuk, maar je haalt er geen robotstemmen en dergelijke, als je dat zoekt tenminste.

Take care,

Septic
 

Attachments

  • vocodizer_400.jpg
    vocodizer_400.jpg
    17,2 KB · Bekeken: 74
Back
Top