Welke audio editor nemen??

Riezz

dit is een test
Lid sinds
5 januari 2004
Berichten
545
Locatie
Yerseke, Zeeland
hoi hoi.. als jarenlang fan van Wavelab.. vind ik het nog steeds een fijn programma..

maarre heb ook es naar Adobe Audition zitten kijken.. ziet er powerfull uit..

ben dus nu nieuwsgierig naar wat jullie r van vinden...

wat kiezen jullie en waarom? Audition of Wavelab :)
 
als je ervaring hebt met wavelab en er goed mee kunt werken waarom zou je dan overstappen om vervolgens alle functies ect. opnieuw te moeten ontdekken?
 
Jep... een schoenmaker blijft.... enfin....

Wavelab is een prima programma en in mijn opinie ook een stukje professioneler dan Audition.

Het voelt al gewoon niet lekker... audio software van Adobe. Bleh... rillingen!
Da's net zoiets als dat Steinberg nu met een professioneel fotobewerkingsprogramma zou komen. Zou jij dat dan aanschaffen en je Photoshop de deur uit doen???
 
Maarrrr: Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
 
Jep... een schoenmaker blijft.... enfin....

Wavelab is een prima programma en in mijn opinie ook een stukje professioneler dan Audition.

Het voelt al gewoon niet lekker... audio software van Adobe. Bleh... rillingen!
Da's net zoiets als dat Steinberg nu met een professioneel fotobewerkingsprogramma zou komen. Zou jij dat dan aanschaffen en je Photoshop de deur uit doen???

Audition was toch Cooledit wat Adobe gekocht heeft?
Cooledit was best een leuk gratis programma...

en trouwens, Apple heeft ook logic gekocht en final cut pro en shake en... en...
 
ik ben r aan uit.. ik ga bij WaveLab blijven :).. thnks gozers
 
Hangt ervan af wat je ermee wilt doen. Altijd erg tevreden geweest met CE/Audition voor pieterpeuterig werk, kon met wavelab nooit echt lekker uit de voeten..

CoolEdit Pro was niet gratis trouwens als ik t me goed herinner..
 
Weet je het zeker?

Audition is echt relax.
Ik ben nu bezig met de brainwavegenerator plugin frequenties zijn op hey internet te downloaden en de engine is echt zwaar verbeterd.
Dingen zoals noize reduction hebben veel betere algoritmes dan eerst je kan nu gewoon een stem uit een stuk knippen en hij weet precies welk stuk je wilt hebben en pleurt de rest weg geen klikjes kraken wat dan ook.
Ik vind hem top.
 
Bericht door een moderator:
Topic titel aangepast, zodat duidelijk is waar de thread over gaat... :)
 
Jep... een schoenmaker blijft.... enfin....

Wavelab is een prima programma en in mijn opinie ook een stukje professioneler dan Audition.

Het voelt al gewoon niet lekker... audio software van Adobe. Bleh... rillingen!
Da's net zoiets als dat Steinberg nu met een professioneel fotobewerkingsprogramma zou komen. Zou jij dat dan aanschaffen en je Photoshop de deur uit doen???

Was oorspronkelijk van syntrillium software ...overgekocht door adobe ....
 
audition 3.0 vs. Wavelab 5-6

audition 3.0 vs. Wavelab 5-6

Audition is (best) een proffessioneel progje hoor en gewoon voldoende in de audio editor wereld. En heeft ook goede functies. Beter dan de Cool Edit series.
Vind de multi track mode wat ''vervelend''. Maar dat vind ik ook bij Wavelab (audio-montage: wordt snel wat chaotisch en on-overzichtelijk).

De single editor bij Wavelab vind ik een van de fijnste die er is.

Hoe denken andere over de Audio-montage mode in Wavelab (5-6)?
Hoe denken mensen bijv. over Multi-audio tracken in Wavelab vs. Cubase vs. Nuendo?
 
Heb een hele tijd met Wavelab gewerkt maar na het verkocht te hebben gebruik ik nu de gratis Waveosaur.
Ik kan hier alles mee wat ik maar wil dus perfect gewoon...
 
Audition is (best) een proffessioneel progje hoor en gewoon voldoende in de audio editor wereld. En heeft ook goede functies. Beter dan de Cool Edit series.
Vind de multi track mode wat ''vervelend''. Maar dat vind ik ook bij Wavelab (audio-montage: wordt snel wat chaotisch en on-overzichtelijk).

De single editor bij Wavelab vind ik een van de fijnste die er is.

Hoe denken andere over de Audio-montage mode in Wavelab (5-6)?
Hoe denken mensen bijv. over Multi-audio tracken in Wavelab vs. Cubase vs. Nuendo?
Audition is best een goed programma. We gebruiken het dagelijks om bij een radiostation promo's in elkaar te jassen en niet live programma's te editten.
Ben ook bekend met Wavelab. En ik moet zeggen dat ik de audio van Wavelab beter vind. Het klinkt bij Wavelab gewoon beter.
Wat ik handig vind bij Audition is die multitrack view. Het is handig voor meerdere tracks te kunnen editten, wat je vaak gebruikt bij promo's. Hoef je geen Cubase of Nuendo voor te gaan gebruiken.

Ik heb een collega reklame maker die zweert bij Nuendo. Ik denk dat het niet uitmaakt voor het maken van muziek of je nou Cubase of Nuendo gebruikt. Het is maar wat je gewend bent. Cubase ken ik de MIDI functionalitiet wat beter van. Al lijkt het bij Nuendo er erg veel op.
 
Multi-Track editor-Programma?

Multi-Track editor-Programma?

Als we even single track editor (Wavelab: Wave en Cool edit heeft ook deze mode) buiten beschouwing laten. Wat is dan het fijnste progje voor multi-track editting voor audio?

Laat ik het anders zeggen; wat wordt er dan doorgaans gebruikt (voor music producering) tav. multi track audio editting? Gezien het feit dat Logic,Nuendo,Cubase vaak het fijnst werken met midi. En iets in mindere maten met multi track audio (van horen zeggen).
 
Als we even single track editor (Wavelab: Wave en Cool edit heeft ook deze mode) buiten beschouwing laten. Wat is dan het fijnste progje voor multi-track editting voor audio?

Samplitude, nooit mee gewerkt, maar wel veel goede verhalen over gehoord (vroeger dan, geen idee hoe die nu is, hoor er niet zoveel meer over).
 
Back
Top