De grote Cubase (Studio) 5 thread

Zoek wat tutorials op .

Tips :

- Gebruik aparte mixerkanelen per PAD !
- GM drummap
- MIDI Insert op de GA1 : BEAT DESIGNER
- Volume hoger zetten per PAD - staat nogal default stil ...
- midi control ( drum met je keyboard of drumpads )
 
vaag probleem met Cubase 5.5.2 hier...: als ik van een plug-in een preset save,is die preset vervolgens niet meer op te roepen...de vstpreset file staat gewoon in het betreffende mapje,maar ik kan op geen enkele manier die file openen...

dit gebeurd bij zowel vsti's als plug-ins...

iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ?
 
Sinds ik van sx3 ben overgestapt naar 5 kan ik niets meer direct opnemen..


Bijv. ik zet de lead op solo en maak een audiospoor eronder aan en ga opnemen,
dan verschijnt er wel een balkje, maar hij blijft leeg ipv. dat ik een waveform zie.


Zal wel een lullige instelling zijn, miss. dat iem. het hier weet?
(Ben echt een ramp met de programmatuur, als ik alles eenmaal heb lopen dan kan ik prima uit de voeten, maar met installeren/instellingen/routing e.d. ben ik echt zwaar noob)
 
Las gisteren ergens dat steinberg met Cubase 6 gaat komen, zeer binnenkort. Begint het bugs en half afleverwerk circus weer opnieuw?

http://www.i4-muzique.nl/news.php

klopt, ik heb op internet een feature lijst gelezen van de workshops die ermee gegeven worden, best aardig vooral weer op audio transient detectie gebied en zo. Maar ook ik wacht wel een half jaar totdat de eerste positieve ervaringen gemeld gaan worden. Ik trap er niet meer in hehehe, en cubase 5 werkt hier prima, dus groot is de nood toch niet om over te stappen.
 
klopt, ik heb op internet een feature lijst gelezen van de workshops die ermee gegeven worden, best aardig vooral weer op audio transient detectie gebied en zo. Maar ook ik wacht wel een half jaar totdat de eerste positieve ervaringen gemeld gaan worden. Ik trap er niet meer in hehehe, en cubase 5 werkt hier prima, dus groot is de nood toch niet om over te stappen.

Heb jij toevallig nog een link naar die feature lijst? Ik ben wel benieuwd! 8~
 
Vraagje... iemand een idee waar de spectrum/frequency analyzer zit in Cubase 5 (studio) ???

Kan het nergens vinden, niet op in de featurelist, niet in 't manual en niet in Cubase zelf.

Het zal toch niet waar zijn..
 
Sinds ik van sx3 ben overgestapt naar 5 kan ik niets meer direct opnemen..


Bijv. ik zet de lead op solo en maak een audiospoor eronder aan en ga opnemen,
dan verschijnt er wel een balkje, maar hij blijft leeg ipv. dat ik een waveform zie.


Zal wel een lullige instelling zijn, miss. dat iem. het hier weet?
(Ben echt een ramp met de programmatuur, als ik alles eenmaal heb lopen dan kan ik prima uit de voeten, maar met installeren/instellingen/routing e.d. ben ik echt zwaar noob)

Dan heb je je input niet goed geconfigureerd. Je kunt bij de onstellingen van je geluidskaart kijken of er een signaal binnenkomt en waar, en dezr vervolgens configureren via F4.

Vraagje... iemand een idee waar de spectrum/frequency analyzer zit in Cubase 5 (studio) ???

Kan het nergens vinden, niet op in de featurelist, niet in 't manual en niet in Cubase zelf.

Het zal toch niet waar zijn..

Het is toch echt waar, er zit geen spectral analyzer in Cubase. Voxengo en Blue Cat Audio bieden gratis analyzers, alleen geen stereoscoop, maar die bied Flux weer gratis aan.
 
Het is toch echt waar, er zit geen spectral analyzer in Cubase. Voxengo en Blue Cat Audio bieden gratis analyzers, alleen geen stereoscoop, maar die bied Flux weer gratis aan.
Hmm dat is toch wel eigenaardig.. nu probeer ik op steinberg.de de specificaties te checken voor Cubase5...

Die hebben ze gvd gelijk van hun website gehaald !!! Alleen nog maar Cubase6... misschien wilt iemand geen Cubase6 maar cubase5.. :? site is baggertraag ook nog door al die filmpjes.

Cubase is for musicians and producers
Cubase helps both musicians and producers with every step of the music creation process: from the first idea through the arrangement to the final mix. In doing so, Cubase offers various tools to meet your individual needs. And this is why Cubase can be tweaked and used for all music styles and areas of application. Be it a recording engineer, rock guitarist, dance DJ, hip-hop producer, songwriter or film score composer, Cubase users are among the most successful professionals in the world
Als je dit zo leest, vind ik het wel bizar dat er niets maar dan ook NIETS te analyzeren valt in Cubase.. of ligt het nu aan mij ??
Je moet toch af en toe kijken of je correlatie, stereo, etc nog een beetje in orde is.. dat hoort toch ook bij het hele rijtje processen die ze noemen.

En ondertussen zie je op hun website op dat irritante filmpje over C6 constant voorbij flitsen:" Back to basics" .. "Back to what counts" ..
 
Laatst gewijzigd:
...

Als je dit zo leest, vind ik het wel bizar dat er niets maar dan ook NIETS te analyzeren valt in Cubase.. of ligt het nu aan mij ??
Je moet toch af en toe kijken of je correlatie, stereo, etc nog een beetje in orde is.. dat hoort toch ook bij het hele rijtje processen die ze noemen.
Klopt, maar wees eerlijk, bijna iedereen vervangt toch de standaard meegeleverde plugins door professionelere plugins, dus zo erg is het nou ook weer niet.

Je kunt ook gewoon een analyzer downloaden natuurlijk, de volgende is gratis en is erg goed:
http://www.rndigital.com/inspector.html (klik op free download, dan krijg je een download link voor de plugin).

Je kunt ook de professionele variant kopen ervan, maar de gratis is eigenlijk al wel voldoende, daarin zit alle info die je nodig hebt.

Dus al met al, maakt het niet echt uit dat cubase dat standaard niet meelevert.
 
Back
Top