De grote Cubase (Studio) 5 thread

Lacertus

*ISOCHRONE*
Lid sinds
2 mei 2003
Berichten
2.114
Locatie
0492
In navolging van De grote Cubase 4 thread, moet er bij het uitkomen van Cubase 5 natuurlijk ook een nieuwe draad ontstaan over het wel-en-wee met Steinberg's laatste Cubase variant...

Broeders (en zusters), brand los en zet hier uw tips, trucs, ervaringen, problemen, frustraties en geluksmomenten... :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Wat ik tot nu toe gelezen gehoord en gezien heb draait het allemaal erg soepel en stabiel. Al mensen die een racties kunnen geven
 
Vandaag ga ik er even uitgebreid mee spelen.. Reactie volgt nog..
 
Misschien een hele stomme vraag maar.. Is het mogelijk om meerdere vsti's te koppelen aan 1 midi track?
 
Heb een VST3 plugin die niet meer werkt zoals het hoort.
Had hun support dit al gemeld. Ff afwachten op antwoord.
 
Heb een VST3 plugin die niet meer werkt zoals het hoort.
Had hun support dit al gemeld. Ff afwachten op antwoord.


Welke was dat ben wel ff benieuwd
 
Die fabfilter pro-c compressort. In 4 kon ik hem editten maar in 5 blijven die knoppen steken. Weet niet of het afhankelijk is van de trial versie maar hij werkt ook met sidechaining en klinkt veel fijner dan de standaard sidechain van cubase zelf.
Ik had al een work around gevonden door eerst de vst 2.4 te gebruiken en daarmee de preset op te slaan en die kan je dan in de vst3 plugin ook gebruiken.
 
Heb toch al wat vastlopers gehad onder XP. Met cubase 4 nog niet gehad. :confused:
Bijv. cubase 4 project inladen de boel loopt vast. PC opnieuw starten en vervolgens wordt het project correct ingeladen.

Toch nog even de installatie nalopen denk ik.....
 
Mijn huidige cubase 4.x op Windows XP lijkt ontzettend instabiel te zijn bij het gebruik van een videotrack in combinatie met geheugen etende plugins. Ik ben daarom wel benieuwd of er mensen zijn met ervaring met die combinatie op Cubase 5. :peukie:
 
Vandaag C5 geinstalled.. Meteen een groot project geopend wat met C4 is gemaakt met daarin BFD2, Stylus rmx, Trilogy, Motif MO8 via ext instr & studio manager, 2x ext fx, liquid mix, tig x audio, tig x midi. Laadt in 1 keer geheel FOUTLOOS! :D CPU gebruik ongeveer hetzelfde.

Ook de overbekende snap bug uit C4 lijkt verleden tijd, kan m iig niet meer reproduceren in C5, wel in C4 op hetzelfde systeem.

Dus ik ben tot nu toe erg positief. Morgen weer met C5 verder, kijken of er nog meer bugs zijn opgelost waar ik 'last' van had. ben benieuwd...
 
Laatst gewijzigd:
Hoe zijn de nieuwe onderdelen in C5?

Loop Mash:
dit revolutionair virtueel instrument geeft je een nieuwe mannier om met loops te spelen.

Groove Agent ONE:
krachtige drum sampler met een zeer uitgebreide drumbibliotheek

Beat Designer:
de perfecte partner voor Groove Agent ONE om drums te programmeren

VariAudio:
ingebouwde ‘Melodyne’

Pitch Correct:
nieuwe ‘auto tune’ van Steinberg

REVerence:
De allereerste VST3 convolution reverb
 
Die beat designer, ik neem aan dat je daar elk vst instrument aan kan koppelen? Een beetje ala fruity loop stijl?
 
Hoe zit het met het warping gebeuren? Als je nu bijv. een loop / heel nummer erin laadt, warpt 'ie dan automatisch op het tempo ala Ableton?
 
Hoe zit het met het warping gebeuren? Als je nu bijv. een loop / heel nummer erin laadt, warpt 'ie dan automatisch op het tempo ala Ableton?

Voor al dit soort vragen ben je natuurlijk altijd welkom op de grote Cubase 5 Demodag. Je kan daar ten eerste alles goed bekijken, hoe en of het werkt.
Daarnaast kan je natuurlijk altijd vragen stellen.

Wil je meer info stuur ff een bptje of kijk voor meer info www.i4muzique.nl

Wat ik nu inmiddels na 2 weken wel weet is dat het voor een eerste release zeer stabiel is en de nieuwe features door iedereen erg worden gewardeerd.
 
audio editor (ala melodyne)

audio editor (ala melodyne)

Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van de nieuwe audio editor.
Hoe werkt het transponeren,pitchen bijv. van complete tracks (incl. vocals). Of vocals tracks solo? Is het al mogelijk bijv. 1/2-1 vol octaaf up/down te transponeren dat het nog ergens naar klinkt? Kun je ook mooie vocal harmonien maken?
 
En hoe gaan je projecten van 4 mee naar 5? Van SX3 naar 4 waren al je effecten verdwenen.. Reverb etc.

Ik ben erg benieuwd, maar wacht toch nog even af op de reacties.. aangezien nu alles als een zonnetje loopt!
 
Back
Top