Welk toetsenbord voor rond de 400 euro? (was: Roland, Korg, Yamaha??)

ouders zijn naar feedback geweest, er werd daar zelfs gezegd dat Korg helemaal niet zo goed was!?! iedergeval. weet dus niet welke het gaat worden, heb wel headphones gekocht: AKG K181 DJ --> vanwege mijn goede ervaring met mijn in-ears van akg dus.. het is afwachten
 
Zou zelf ook zeggen. Ga voor een tweedehands, maar dat willen je ouders niet. Maar ik snap het probleem niet echt.
In deze prijsklasse zijn er wel een aantal leuke keyboard te verkrijgen, waarop je prima piano kunt leren spelen.
Schaf in ieder geval geen controller aan, wanneer je live wilt gaan optreden. Dan zit je gelijk vast aan apparatuur en software, dat gaat al snel meer geld kosten, omdat je bij elkaar opgeteld meer apparatuur nodig hebt om alleen je sounds live te performen. Bovendien vaak niet erg handig om mee te slepen. Wel aan te bevelen als je ook van plan bent om tracks te produceren.

Het is mijn mening, maar ik denk dat je onder dat budget iets heel leuks kan vinden om gewoonweg piano te leren spelen en daarmee maak je progressie als je dat echt leuk vind om aan te leren. Op het moment dat je een duurder keyboard nodig hebt, is de situatie anders en is het pas nodig om aan te schaffen. Wees reëel en schaf iets aan waar je gebruik van maakt. Het hoeft niet direct topnotch te zijn. Had de mogelijkheid om een veel duurdere controller aan te schaffen, maar heb bewust overwogen om dit niet te doen. Elke echte topper begint klein denk ik maar zo.
Ik snap de keuze van je ouders opzich best wel, want wie zegt dat je over een jaar nog steeds piano speelt?

Maak eerst de keuze of je live wilt gaan optreden of graag eigen tracks wil maken. Kijk daarna wat voor soort apparatuur je gaat aaschaffen en wees bewust van het doel ervan.
Allebei heel iets anders hoor, maar dat snap je zelf ook vast wel. Ik zag dat jij en andere mensen, controllers benoemde, vandaar m'n kijk en opmerking hierover.

(Het is best laat en hoop dat het redelijk leesbaar en te begrijpen is)
 
Laatst gewijzigd:
Spaar zelf 80 euro en koop lekker een tweedehands Yamaha DJX keyboard: twee hele redelijke sets met 'gewone' geluiden, inclusief een voor het beginnen meer dan acceptabele piano en veel synth geluiden die ook nog te tweaken zijn met een best lekker filter, 5 knoppen, een ribbon controller, ingebouwde speakers, 61-toetsen aanslaggevoelig, MIDI (dus je kunt er ook nog softsynthjes in je PC mee aansturen), een sampler, microfoon ingang..... Ik heb er net één weggegeven en nog even op gespeeld en damn... wat een waar voor het geld. Ik vond hem stiekum leuker dan mijn CS6x. En...ook stiekum, zelfs sommige ritmes zijn leuk, vooral met een hand aan de shuffle knop.

Een tweedehandsje van je eigen centen dus, laat je ouders zien wie de macht heeft! :maffia:

800px-Yamaha_DJX.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Ik vond hem stiekum leuker dan mijn CS6x. En...ook stiekum, zelfs sommige ritmes zijn leuk, vooral met een hand aan de shuffle knop.

Meen je dit echt...nee toch...:stupid...of bedoel je dat je snel met een ritme kan pielen en je het eigenlijk niet verwacht uit zo'n bakkie?
 
@Vasc: de klank van de CS6x vind ik gewoon ruk, en voor de 650 euro die ik toen betaalde was dat een flinke teleurstelling, zeker met die specs en mogelijkheden. De DJX kocht ik voor de grap voor bijna niks, en met zulke lage verwachting blijkt het gewoon een harstikke leuk ding te zijn - zeker voor een beginner. Hij doet alles wat een 'keyboard' moet doen en een hoop meer, en is uiteindelijk ook te gebruiken als een prima speelbaar, simpele 61-noten MIDI controller voor als je beter spul koopt.
 
Oké dan wordt het duidelijk ;) Wat betreft de klank van de CS6x...tja daar heeft natuurlijk iedereen z'n eigen mening over. En gelukkig maar! Ik vind hem iig heerlijk. Zeker als je ook aan het experimenteren gaat. Maar goed dat is een beetje Off Topic.
 
Ja het is zeker een diepe synth, het is iets in de klank wat me tegenstaat. Ik heb er een hoop e-piano en strings patches op gemaakt, maar kwam nooit uit op één die ik ècht lekker vond klinken. Te braaf ofzo. Maar inderdaad OT. :bekdicht:
 
goh.... een DJX, da's lang geleden, dat ik die gezien/aangeraakt heb (misschien word ik echtwel oud) .... Als beginnerskeyboard kun je er wel stoere dingen mee doen , lijkt me wel geschikt eigenlijk....

Ennuh op Marktplaats staan er verschillende op kopers te wachten, voor gemiddeld 22 Happy Meals of twee seizoenen Gilmore girls op dvd (ik noem maar wat) kun je er zelf een kopen.. dus ja dan zijn al je problemen zowat de wereld uit (komen dan weer andere problemen voor in de plaats maar goed, het is pas januari 2009... dus.....)

:mega:
 
Ik had in mijn vorige bericht verteld dat ik de AKG K181 DJ's had besteld, nu heb ik een mail gehad van Hard to find Records, waar ik ze besteld heb, en die vertellen me dus dit :

> You recently attempted to make an order with www.htfr.com, the contents of your shopping basket are detailed below. We would like to assist you and find out why you don't seem to have completed your order. If you are having trouble placing your order then please reply to this email or call our customer support team on 0121-687 7777 and we will guide you through the process step by step.
>
> We value your feedback regarding the reasons why you may not have completed your order with hard to find records. Each month everyone who responds with feedback will have the opportunity to have their complete order shipped FREE of charge, so please let us know your thoughts.
>
> Alternatively you can complete your order by calling our telesales department on 0121-687 7777 or via our website at http://www.htfr.com
>
> Akg K 181 - Headphones
> Headphones - A Pair Of - £69.00

maar dat vind ik raar want ik ze besteld en betaald! via paypal, het geld is overgemaakt en ik heb een bevestiging van paypal gekregen dat het ook echt is overgemaakt.. maar wat moet ik nu doen?
 
Dat lijkt mij een standaard mail die naar iedereen uitgaat die iets heeft besteld.
Ondertussen betaal je al, maar administratief gezien kost het even tijd om te verwerken en volgens mij is hier niets aan de hand.
 
ik heb ze een mail gestuurd maar ik krijg maar geen reactie.. ik vind t maar apart :( . Het is nu bijna een week geleden geloof ik. nog steeds niks gehoord en de akg's zijn ook niet gewoon aangekomen
 
Bull, synths die 10 jaar geleden aan de top stonden gaan nu voor onder 400 euro weg en omdat de soundset niet meer up 2 date is is het niet minder synth.

Ik wil geen SY99's blijven pluggen, maar die vind je voor 400 euro en ook een Korg Trinity etc en zo is er nog veel meer, maar ja, alleen nix van de afgelopen 4/5 jaar. Daar moet je dan overheen stappen met zo'n budget, maar dan nog heb je keuze uit geweldige apparatuur.

idd ik kocht voor minder dan je budget een korg z1 heeeerlijk controle synthesizer
ook acoustishe klanken

dus beetje yammie / korg synth van 5 jaar of langer terug kunje prima kopen en niet bang zijn om 2e hands te kopen goed info
bv waldorf hebben [soms ] slechte knoppen
weetje dat
yamaha hebben soms slechte screen

de tg77 sy 77 sy 99 zijn hele toffe synth voor soms 250 a350
trinty worden ook goed koper = toch serieuze synth lijkt me !
 
Roland GW8

Roland GW8

Voor een vriend van mij, die zelf niet in de gelegenheid is om op internet te zitten, ben ik op zoek naar mensen, die ervaring hebben met de Roland GW8. Hij wil graag de volgende dingen weten:
Hoe is de kwaliteits/prijsverhouding van de GW8? Anders gezegd: hoeveel synthesizer krijg je voor je geld en waarmee kun je hem ongeveer vergelijken?
Zit er een goed Hammond B3-achtig geluid in?
Zijn de USB speler mogelijkheden echt nuttig?
Wat kun je met die externe ingang?
Kun je songs naar de USB stick schrijven?
Zijn er recencies van of algemene testrapporten over de GW8 bekend? En zo ja, waar kan ik die vinden?

En verder zijn natuurlijk alle persoonlijke ervaringen, tips en verhalen van harte welkom.

Bij voorbaat zeer hartelijk bedankt voor alle informatie.

Groeten
Joke
 
vandaag jarig enhet is geworden.. tamtamtamtam..............................de Yamaha PSR450, dus vrijdag eerste muziekles en dan hoop ik dat t wat wordt :)
en met htfr komt waarschijnljik ook allemaal goed, heb zaterdag gebeld, en na een gesprek van 11 minuten met een aardige engelsman (beter dan die sjacherijnige vrouw van vrijdag die nadat ik zei dat ik geen order number had me gelijk drop gooide) ging hij kijken of ik inderdaad betaald had en dan zouden de akg's mijn kant op komen. Ik kreeg dezelfde dag nog een mail als bevestiging dat ik besteld heb dus het is als het goed is het goed xD
 
Gefeliciteerd! Veel plezier met de PSR. Altijd een goede start zo'n instrument. En mocht je op een gegeven moment tegen de grenzen van zo'n psr aanlopen, dan is het vroeg genoeg voor een echte synth.
 
Iig succes ermee en nu maar goed oefenen en je kunt hem eenvoudig aan je PC aansluiten kun je ook nog met vst's aan de gang....en je hebt een floppy drive...maken ze die nog ;)
 
Back
Top