[Waldorf] Q als TDM Plugin

Wat access al ooit zeer succesvol met de Virus deed, is nu ook door Waldorf gedaan : men heeft de Q als TDM-Plugin voor ProTools uitgebracht.

Veel informatie heb ik er nog niet over kunnen vinden.. maar dit screenshot zegt (voorlopig) genoeg.

Q_TDM.jpg


met dank aan onze vrienden van absolute.hu
 
Origineel geplaatst door fuse
Dang, nog meer Q+'en?

Maar wat ik niet snap is dat Waldorf hier mee doet. Ze verkopen minder hardware en daar zit dan minder marge op dus bouwen ze maar software zodat ze uiteindelijk meer winst maken?

Of gaan ze er vanuit dat een studio gewoon allebei koopt?

Denk het wel. Kijk op software zit een superwinst. Zowel de hardware als softwareversie moest ontwikkeld worden. Maar na deze kosten is het bij software alleen maar wat kartonnen doosjes bedrukken en wat cd's branden. Vette winst dus. En zoals David zegt, iemand die Protools kan betalen draait doorgaans zijn hand niet om voor een lullig Q software proggie. De kwaliteit is voorts denk ik wel gewaarborgd omdat ze, als ze naar een extern mengpaneel moeten al kwaliteitsuitgangen hebben. Protools mag dan wel een hoop merk zijn, maar je betaald toch zeker ook wel voor de kwaliteit.

Zelf zie ik de synth liever voor me met knoppen en al maar dit is geen verkeerde set. De niet bevoorrechten kopen alsnog de Q in hardware vorm
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Denk het wel. Kijk op software zit een superwinst. Zowel de hardware als softwareversie moest ontwikkeld worden.
Zelf zie ik de synth liever voor me met knoppen en al

Ik denk dat we over een aantal jaren wel weer de omgekeerde beweging zullen zien, en een hoop mensen toch weer een hardware synth met knoppen zullen verlangen.

We zagen het in de jaren 90 (ofzo) toen de digitale synths begonnen op te treden. Wat was het toch mooi dat alle opties met 1 knopje en 1 schermpje te bereiken waren (beetje overdreven). Maar op een gegeven moment vonden sommigen dat het toch makkelijker was als je, net zoals vroegâh, gewoon voor iedere optie of functie een knop had.

Tegenwoordig vinden een hoop mensen het ideaal dat je al je synths en samplers en effecten in je computer hebt, die je met je muis kan bedienen. Maar ik denk dat de geschiedenis zich nog wel een keer gaat herhalen, en dat mensen weer gaan terugverlangen naar de druk- en draaiknoppen van een hardware apparaat.

Alhoewel ik wel moet toegeven, dat het me echt ideaal lijkt als ik bij mijn tracks direct alle instellingen voor effecten/ compressors/etc. en mengpaneel kan opslaan. Dus, wat dat betreft is het wel erg handig om alles in 1 computer te doen.
 
Ik denk dat we toch eerder een beweging zullen zien naar meer geavanceerde (midi) hardware interfaces voor de software die op een computer draait. In principe is dat hele knopjesprobleem helemaal geen probleem omdat je nu al vrijwel all parameters van bijvoorbeeld softsynths kan toewijzen aan knoppen op een midicontroller, of gewoon de knoppen van een behoorlijke VA synth. Dat hele software gebeuren begint nu pas een beetje echt op gang te komen, nu ook de grote namen overstappen op het maken van software, en daar staat ons denk ik nog een hoop te gebeuren.
 
kijk wat leuk,

ik wilde net mn microQ verkopen
en dan een Q als tdm lijkt me prima :)

vst? nee joh, hou m lekkker voor de elite :P
 
Geduldig blijven wachten fjoesz, hij wordt vanzelf wel een keer verkrijgbaar :D
 
Back
Top