[Waldorf] Q als TDM Plugin

Wat access al ooit zeer succesvol met de Virus deed, is nu ook door Waldorf gedaan : men heeft de Q als TDM-Plugin voor ProTools uitgebracht.

Veel informatie heb ik er nog niet over kunnen vinden.. maar dit screenshot zegt (voorlopig) genoeg.

Q_TDM.jpg


met dank aan onze vrienden van absolute.hu
 
Een vsti versie zou leuk zijn ja. Toch vind ik dat een beetje onrechtvaardig tov de hardware q gebruikers.
 
Origineel geplaatst door Niels
Een vsti versie zou leuk zijn ja. Toch vind ik dat een beetje onrechtvaardig tov de hardware q gebruikers.

hoezo? elke hardware freak beweert toch altijd dat software niet kan tippen aan hardware? dan is het dus ook absoluut geen concurrentie van mekaar :D
 
Origineel geplaatst door Niels
Een vsti versie zou leuk zijn ja. Toch vind ik dat een beetje onrechtvaardig tov de hardware q gebruikers.
Waarschijnlijk is er geen Vsti versie (en zal ie er ook niet komen), omdat ie dan meteen gekraakt wordt.....
Of niet natuurlijk..

Eigen ruit --> baksteen --> gerinkel..

sorry, was niet als start van een discussie bedoeld.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Waarschijnlijk is er geen Vsti versie (en zal ie er ook niet komen), omdat ie dan meteen gekraakt wordt.....

Een TDM-Plugin wordt niet gerkaakt dan. Laat me niet lachen !
 
Toch maar even doorsparen voor een PT setje dan.

Of toch maar voor hetzelfde geld een Q+ kopen? :P
 
Q+

Q+

ProTools.. met Q TDM Plugin.. en externe Waldorf analoge-filterdoos (tja.. want wat zeggen ze ook alweer.. warme analoge klank.. zonder belasting van je computer enzo..)

Het is allemaal een beetje met elkaar in tegenspraak in mijn ogen.. maar goed, ik hoor van mensen "die het weten kunnen" dat het magische woord tegenwoordig 'automation' heet. En dat is met dit spul natuurlijk een koud kunstje.
 
Re: Q+

Re: Q+

Origineel geplaatst door CraZ
ProTools.. met Q TDM Plugin.. en externe Waldorf analoge-filterdoos (tja.. want wat zeggen ze ook alweer.. warme analoge klank.. zonder belasting van je computer enzo..)


Maakt samen de Q+ :)
 
Origineel geplaatst door olafmol
hoezo? elke hardware freak beweert toch altijd dat software niet kan tippen aan hardware? dan is het dus ook absoluut geen concurrentie van mekaar :D

Je hebt hardwarefreaks en softwarefreaks. Ik denk echter toch dat het merendeel gewoon the bost of both worlds gebruikt. AUB geen hard soft discussie.

Mijn argument is dat veel mensen die Q hebben gekocht puur voor de sound. Aangezien die nog niet in software beschikbaar was(en eigenlijk is, want steek je hand op als je tdm gebruikt) ben je dus aangewezen op hardware. En de Q is geen micro Q he, die heb ik nl. zelf, maar die is toch niet zo vet als de ''echte'.

Als je zoiets in VSTi zou krijgen voor veel minder geld is dat onrechtvaardig vind ik voor de mensen die al, voor heel veel geld, een hardware Q hebben. Voor mensen die gewoon de keus kunnen maken is er geen nadeel idd.

Voordeel van een hardware Q is wel dat je direct een mooie dedicated controller hebt voor dat softwaresynthje.(beetje duur, maar het werkt ;) )
 
Laat gewoon voortaan iedere synth in zowel hardware als software versies uitkomen, kan iedereen lekker zelf kiezen welke hij wil gebruiken. :)

Het wachten is op een Clavia plugin.
 
Origineel geplaatst door Flatron
Een TDM-Plugin wordt niet gekraakt dan. Laat me niet lachen !

Je hebt gelijk, ook een TDM plug-in wordt gekraakt, maar op minder grootschalige basis dan VST.
De aanschaf van een ProTools HD of 24mix systeem is immers zeer duur. Het beperkte clubje gefortuneerden die zich zoiets kunnen aanschaffen, zijn dan ook doorgaans prof. studio's en mediabedrijven die niet veel baat hebben bij gekraakte versies. Vandaar, minder eind-gebruikers = minder piraterij = hogere omzet voor de fabrikanten.
 
Origineel geplaatst door fuse
Toch maar even doorsparen voor een PT setje dan.

Of toch maar voor hetzelfde geld een Q+ kopen? :P

Sorry dat ik je goede voornemens even de grond inboor,
maar in realiteit koop je bijna 3 stuks van de Q+ voor de prijs van 1x ProTools HD1 !!
Ook moet je bovenop dat bedrag nog een stevige G4 + display(s) met SCSI of Firewire schijf e.d. bijtellen.

De goedkopere ProTools Le op Digi 001 of Digi 002 aanschaffen, helpt ook niet, want die draaien enkel RTAS plugs, geen TDM.

Waldorf Q+ : 3.940 euro
ProTools HD1 : 11.000 euro
ProTools HD2 : 14.500 euro
ProTools HD3 : 17.900 euro

(prijzen : http://www.musicstorekoeln.de/)
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Werkt dit ook samen met de Digi 001? Of draait Protools LE met een andere vorm van plugins?

Greetz

Yawgmoth

ProTools Le draait enkel op Digi 001 of Digi 002. Le gebruikt inderdaad een ander plug-in systeem, nl. RTAS = real-time audio suite. RTAS is volledig host-based, dus draait op je CPU, net zoals VST.

TDM / Time Division Multiplexing is een systeem waarbij de plug-ins draaien op aparte DSP's op één of meerdere (peperdure) PCI-kaart(en). Bij TDM wordt de CPU dus niet belast.

ProTools HD draait tegelijk zowel TDM als RTAS.
HD/TDM en Le bieden alle geïnstalleerde plug-ins tevens in een 3e formaat, nl. "AudioSuite", voor off-line processing ='rendering'.
 
Dang, nog meer Q+'en?

Maar wat ik niet snap is dat Waldorf hier mee doet. Ze verkopen minder hardware en daar zit dan minder marge op dus bouwen ze maar software zodat ze uiteindelijk meer winst maken?

Of gaan ze er vanuit dat een studio gewoon allebei koopt?
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar wat ik niet snap is dat Waldorf hier mee doet.

Nou ja, Waldorf is natuurlijk niet echt 'groen' wat softsynths betreft: PPG 2V, D-Pole, A1, D-Coder. Er is gewoon een markt voor dat blijkt. Kijk naar de Virus en/of Indigo TDM.


Ze verkopen minder hardware en daar zit dan minder marge op dus bouwen ze maar software zodat ze uiteindelijk meer winst maken? [/B]

Steeds meer mensen stappen (deels) over op softsynths. Lijkt me volstrekt logisch dat een 'serieuze synth-bouwer' daarop inspeelt en niet binnen drie jaar bankrupt is, omdat "er niet werd geluisterd naar de markt". ;)
 
Grappig, om dit soort uitspraken werd je een jaar geleden nog bijna verketterd. :D

De PPG en D-pole zijn fris. De A1 vinnik toch zwaar k vd b hoor. En D-coder werkt alleen op de powercore (toch?)

Maar Novation begint ook al. Roland heeft wellicht een binnendeurtje met hun soundcanvas series (die trouwens net zo bout klinken als de hardware).

Het gaat wel erg hard hoor de laatste tijd.

Maar goed dat de interesse in analoog spul net zo hard gaat :)
 
Back
Top