Prophet '08 knoppen kwaliteit?

wel goed om te lezen dat prophet 08 gebruikers hun encoders kunnen vervangen dan. van de PEK had ik ook begrepen dat de pots niet zo best waren. toch is die synth keiduur en dat verwacht je voor zo'n bedrag toch echt niet. ook al krijg je continu garantie op de pots .. straks mag je dat ding tig keer opsturen of naar de dealer, zit je weer met vervoerskosten enzo .. lastig. in elk geval wel bepalende zaken in een keuze voor evt. aanschaf.
 
zeker, daarom is het verstandig om alle oude modellen op voorhand al terug te sturen vanuit de shops naar DSI om ze te upgraden en die weer te retourneren naar de winkels, anders blijf je dat ge-emmer houden totdat alle borden vervangen zijn...Als ie alle sin 1 keer doet is het voordeliger voor hem ook denk ik op de lange duur.
 
vind het toch wel interessante optie die p08 alleen hoop ik dat ik meteen goede pots heb dan. het is idd veel beter dan VA. ik heb best wat VA's (en gehad) niet dat VA slecht is, wel erg veelzijdig maar als je allemaal Va's hebt is het vaak dezelfde sound. Al die VA's klinken vaak hetzelfde met een aantal uitzonderingen.
 
Zijn er ook mensen die dit knoppen probleem hebben met de mopho? Ik meende ergens in het begin van deze draad te lezen dat ze voor dat ding dezelfde verrotte encoders hadden gebruikt, maar verder niks concreets gelezen behalve dat de knoppen het op de mopho gewoon doen. Lijkt me een leuk bakkie voor erbij maar als er mensen zijn met problemen ga ik het risico niet lopen...

Ik voel me overigens wel gedwongen een klein goed woordje te doen voor Dave. Begrijp me niet verkeerd hoor, als ik een bak van 2000+ ballen zou kopen die na een paar weken al problemen vertoont zou ik ook pissig zijn. Feit is echter wel dat ik al jaren zeer intensief (en plezierig) gebruik maak van een desktop evolver zonder enige problemen. Het is een stevig kastje en de knoppen zijn, los van het feit dat ik toch liever pots had gezien, erg degelijk en reageren goed. Ik heb Dave twee keer een mailtje gestuurd en beide keren heeft hij binnen een dag (!) terug gemailt. Dat je nu even moet wachten op zijn reply heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ze daar de laatste tijd overspoeld worden met 'mijn knoppen zijn verrot'-mailtjes. Zeker als je maar een handje vol personeel hebt is dat echt dwijlen met de kraan open. Het had uiteraard nooit zo ver mogen komen dat deze lading instrumenten uberhaupt op de markt is gekomen, maar dat neemt niet weg dat ik er vertrouwen in heb dat alle problemen worden opgelost, ook al gaat dat veel te lang duren.
 
Geen problemen met de Mopho hier, volgens mij valt het allemaal wel mee.
 
Dat kan ik me wel voorstellen, maar je hebt altijd nog garantie en de problemen lijken makkelijk te verhelpen. Daarnaast hoor je de mensen die geen problemen hebben meestal niet terwijl degene met problemen er (al dan niet terecht) veel herrie over maken.
 
Daar heb je helemaal gelijk in. Eerlijk gezegd verbaasde ik me ook een beetje over dit gebeuren toen ik er voor het eerst van hoorde. Ik ken meerdere mensen met DSI spul, ook toetsen, die nog nooit problemen hebben gehad.
 
Eindelijk dus de tijd genomen om mij mek op te draaien en rustig deoxit in de gleufjes te doen. was allemaal vrij simpel te doen, laat hem nu een nachtje rusten en trekken.

die knoppen miserie is als een virus eerst 1 knop dan 2 ......uiteindelijk meer dan de helft of zo werd wel een beetje gek.

op een van de platen staat "the pro one grows up"

hopelijk gaat de haat wat weg als alles terug super in orde is.
morgen laat ik iets weten
 
Na 2 weken dagelijks gebruik lijkt het erop dat de problemen inderdaad weg zijn met de verwisselde borden. Mocht daar verandering in komen, zal ik dat weer posten in deze draad.
 
ben ook benieuwd hoelang dat gaat duren
hopelijk zijn die nieuwe panels voor je een goede oplossing

de knoppen van mijne mek gaat nu beter dan dat hem nieuw uit de doos kwam

de juist al wat fritzel achtige stemmen in de kelder er uit gewrongen, beneden is me aan het studeren, dus ik moest de deur terug opslot doen.
 
Mijn knoppen zijn weer raar gaan doen, nog erger dan voor de behandeling met DeOxit zelfs... Ik vermoed dat DeOxit alleen maar tijdelijk helpt en gewoon uitstel van executie is, het enige wat dan ECHT zou helpen is de boards (laten) vervangen....
 
Ik ga van de week bij Feedback langs kijken of ik een Pot Edition board kan ritselen... Nee heb je, en ja eh..... je weet wel
 
Het probleem komt, na het swappen van de panelboards, toch langzaam weer terug. Uiteraard heb ik DSI meteen op de hoogte gesteld en nu gaan we uitzoeken of ik wel 'de nieuwe encoders' heb, dus blijkbaar zijn ze van type encoder gewisseld in de tussentijd. Vanavond even wat knoppen eraf slopen.

Het probleem is nu nog zeer beperkt, maar ik blijf gewoon net zo lang doorzeiken tot het allemaal 100% OK is. Misschien dat ik er nog wel een Pot Edition uit kan slepen als wiedergutmachung.
 
Dave heeft zich behoorlijk verkeken op wat nog bruikbaar is om behoorlijke synths mee te maken.
dure encoders zijn bij normaal gebruik al na een jaar al versleten, en deze printtypes zijn eigenlijk onbruikbaar voor dit doel.
ben benieuwd naar de oplossing >}
groeten,
jeroen
 
Ja, het is wel jammer. Op zich is de Prophet een prima synth met een prachtig geluid en ik gebruik hem met veel plezier, maar dit is frustrerend. Niet alleen is het storend bij gebruik van de synth, maar je kan hem ook niet met goed fatsoen doorverkopen als je zou willen dus de 'afschrijving' ligt ook nogal hoog zo.

De problemen zijn nu nog erg beperkt (1 of 2 knoppen met springende waarden) maar bij mijn vorige panel boards was het ook een klein probleem dat steeds erger werd. Dus vandaar dat ik er nu ook meteen bovenop spring om het op te lossen.
 
Back
Top