Prophet '08 knoppen kwaliteit?

Fijn dat het probleem opgelost kan worden.
Maar het is natuurlijk wel schandalig dat je ruim €1400,00 betaald voor een nieuw product, dat na 2 weken al problemen vertoond.
En vervolgens mag je het zelf oplossen.
Hoe zit het met de garantie, als na het deoxITeren, je Prophet "08 niet meer werkt?
Er zitten immers allemaal ESD-gevoelige componenten in........

Op mijn werk (D&R) gebruiken we al meer dan 6 jaar encoders in onze digitale mengtafels.
Dit zijn encoders van het merk Alps.
En deze zijn helemaal gemaakt van metaal.
Nog nooit klachten over gehad of encoders hoeven vervangen.
 
zelfs de alps encoders zouden op een gemiddelde synt na een jaar problemen gaan geven.
omdat er nogal veel aan gedraaid wordt.
en idd , de service is op zich nogal slordig, maar ja de praktijk zou anders ook nogal een drama worden.
(iedereen z´n synth terugsturen naar de fabriek?)
gelukkig heeft dave mijn advies opgevolgd:D en voor een betaalbare prijs potmeterboards in de aanbieding.
nu maar hopen dat er goeie potmeters opzitten, dus geen chinese.
:mega:

Fijn dat het probleem opgelost kan worden.
Maar het is natuurlijk wel schandalig dat je ruim €1400,00 betaald voor een nieuw product, dat na 2 weken al problemen vertoond.
En vervolgens mag je het zelf oplossen.
Hoe zit het met de garantie, als na het deoxITeren, je Prophet "08 niet meer werkt?
Er zitten immers allemaal ESD-gevoelige componenten in........

Op mijn werk (D&R) gebruiken we al meer dan 6 jaar encoders in onze digitale mengtafels.
Dit zijn encoders van het merk Alps.
En deze zijn helemaal gemaakt van metaal.
Nog nooit klachten over gehad of encoders hoeven vervangen.
 
Hey allemaal! Ik ben nog maar net geregistreerd op synthforum, dus dit is mijn eerste post (*applaus alom*):
is het niet mogelijk om bij die prohet 08 zelf alle pots en encoders te vervangen? Zo zou je zelf de ideale pots/encoder kunnen installeren (en met een beetje geluk/pech wie weet zelfs een hele pimp-my-prophet08-rage ontketenen :) )

Ik moet wel zeggen: ken er niks van. Heb alleen nog maar modulars van dichtbij gezien, en die zijn eerder elektronica-heaven dan stage-gear. Ik ben amateur-muzikant met kennis van elektronica. Dus als het mogelijk is, dan haal ik er zelf alles uit dat mij niet aanstaat en smijt er alles in en op dat ik cool vind. Maar ik weet dus niet of dat tegewoordig nog lukt met die digitale-controle toestanden.

Greetz!
 
dat is makkelijk te doen,
je maakt zelf een nieuw pot / knobs board, zoals je het zou willen, met daarop ook wat multiplexers en een a/d converter om de pot waardes te lezen. dat koppel je aan een poort van de uController.
dan hoef je alleen nog maar aan Dave de sourcecode te vragen er wat te herschrijven.
je bent dan denk ik wel wat meer geld en tijd kwijt dan dat je voor ik dacht 150,- een compleet bord koopt.
:mega:

Hey allemaal! Ik ben nog maar net geregistreerd op synthforum, dus dit is mijn eerste post (*applaus alom*):
is het niet mogelijk om bij die prohet 08 zelf alle pots en encoders te vervangen? Zo zou je zelf de ideale pots/encoder kunnen installeren (en met een beetje geluk/pech wie weet zelfs een hele pimp-my-prophet08-rage ontketenen :) )

Ik moet wel zeggen: ken er niks van. Heb alleen nog maar modulars van dichtbij gezien, en die zijn eerder elektronica-heaven dan stage-gear. Ik ben amateur-muzikant met kennis van elektronica. Dus als het mogelijk is, dan haal ik er zelf alles uit dat mij niet aanstaat en smijt er alles in en op dat ik cool vind. Maar ik weet dus niet of dat tegewoordig nog lukt met die digitale-controle toestanden.

Greetz!
 
Ik had ook een klein probleem met de pots en na het nieuwe o.s. geinstalleerd te hebben is alles weer zoals het hoort.
Kreeg via Dave Smith te horen dat dit een oplossing is en het werkt prima.
----
Dit schreven ze:
Attached is the new OS. It is designed to help the issue you describe. It also adds extended arpeggiator modes and sequencer slew rate. You'll need to load both the Main and Voice OS, then set the Encoder Mode to non-detented (smooth, no click) in the Global menu. Try it out and let me know how it goes.
Many Thanks,
----
Groeten Bruce
 
Laatst gewijzigd:
Voor wie nog een P8 wil aanschaffen. neem vooral de potmeterversie, het werkt volgens mij het lekkerst, geeft geen problemen. een ander probleempje dat ik had werd via de mail bijzonder snel gereageerd en opgelost door tracy.
nog een advies: kijk eens naar het programma soundeditor van www.soundtower.com slechts 49 dollar, prima service ook van deze jongens ( meisjes?)

verder is het een heerlijke bak, de basispatches zijn soms wat minder, maar daar zijn ook veel betere te vinden, maar natuurlijk heb je die zelf binnen mum van tijd helemaal naar je eigen hand gezet
 
Na mijn prophet 08 module ongeveer een maand gehad te hebben, beginnen een aantal encoders ook problemen te vertonen. Inmiddels is de ombouwkit tot PE versie onderweg, dus ik hoop binnenkort een verbeterde synth te hebben :)

Verder vind ik de P08 een heerlijke bak.. klinkt erg lekker, is flexibel, en ik denk hem nog veel te gaan gebruiken in mijn toekomstige muziek :)
 
Ik had ook een klein probleem met de pots en na het nieuwe o.s. geinstalleerd te hebben is alles weer zoals het hoort.


Nice....dus ipv moeilijk te doen gewoon je OS updaten op de prophet en dan werkt alles weer?.....beter dan alles vervangen ;)
 
Jeps, dat was alles, dus er is geen probleem met de encoders.................
 
Hmm, het helpt - maar om nu te zeggen dat alles opgelost is ... Snel draaien zorgt toch nog voor aardig wat verspringen. Maar het is inderdaad nu al heel wat werkbaarder. Ik denk eraan toch nog de PE conversie te doen. Ook vreemd dat deze versie (2.3/1.5) nog niet op hun website staat.
 
Ik heb gisteren het nieuwe board met de PE knoppen gekregen, en heb hem geljk geinstalleerd. Het was heel simpel om te doen.. ouwe er uit, nieuwe er in. Zelfs het solderen hoefde niet, want ik heb een main board waarop dat al gedaan was, ondanks dat het serienummer onder de 1680 ligt.

Verder heb ik gelijk ook even de OS geupdate naar 2.2.7. Je kunt het hier downloaden:

http://prophet5.org/viewtopic.php?t=518

Ik heb de update gedaan met de P08 editor van soundtower (de gratis versie). Je hoeft dan niet te klooien met 938572091 instellingen zoals in midiox.. nadat je de link hebt gemaakt met je P08 klik je op 'update OS', vervolgens kies je de .sys file, dan start, en dan werkt het gewoon :)

In de nieuwe OS heb je dan gelijk een uitgebreidere arpeggiator (meer octaven, een random mode, en ook arpeggiator slew). Het loopt tot nog toe 100% stabiel.

De nieuwe knoppen maken van de P08 wel een nieuwe belevenis trouwens zeg. Het is een veel directer gevoel.. zoals het hoort bij en synth met knoppen. Je hoeft niet steeds het display te lezen om te zien waar je bent, dus je hoeft niet steeds mentaal over te schakelen tussen luisteren en kijken, linker en rechter hersenhelft, gevoel en analyse. Veel directere ervaring dus, en beter voor de creatieve juices :). Iedereen die een P08 heeft zou eigenlijk voor de pot editie moeten gaan, want dat is wat mij betreft the real thing!

Wat ook erg lekker is, is dat de encoders die er nog op ziitten (voor de LFO en MOd sectie en de navigatieknoppen) nu getand zijn, net als op de mopho. En dat voelt ook veel zekerder en preciezer aan, inplaats van die gevoelloze encoders waarbij je weer op het display moet kijken of je al bij de volgende preset bent, en waarbij je veel minder precies kunt selecteren.

Het is een kleine investering, maar als je twijfelt dan is dat een teken dat je het gewoon moet doen! lol. Het is echt het verschil tussen een OK synth en een synth waar alles gewoon op klopt en voelt zoals het moet :)
 
Nou, bij mij is het probleem weer helemaal terug, zelfs na installatie van een nieuw controller board.



Ik heb maar weer eens contact opgenomen met Dave z'n mensen...
 
heb jij er een nieuw encoder bord ingezet?
of een potboard?
:koffie:


Nou, bij mij is het probleem weer helemaal terug, zelfs na installatie van een nieuw controller board.

Prophet '08 Knoppen Probleem

Ik heb maar weer eens contact opgenomen met Dave z'n mensen...
 
moet je ook maar niet op schiphol staan met je video en prophet. wat een lawaai zeg ;)
 
ik vind het maar brak dat gezeik met die brakke knoppen
 
Je hoeft niet steeds het display te lezen om te zien waar je bent, dus je hoeft niet steeds mentaal over te schakelen tussen luisteren en kijken, linker en rechter hersenhelft, gevoel en analyse.
mooie analyse. Makes sense.
 
Hmm, na een OS update werkt het goed. Blijkbaar een bug in de 2.0 versie van de software. Vreemd.

Anyway, voor hen met gelijksoortige problemen: download OS 2.3 en VoiceOS 1.5, zet deze op de Prophet en zet de Encoder mode in het Global menu op 'Non-Det'.

Works for me.
 
Ik had ook een klein probleem met de pots en na het nieuwe o.s. geinstalleerd te hebben is alles weer zoals het hoort.
Kreeg via Dave Smith te horen dat dit een oplossing is en het werkt prima.
----
Dit schreven ze:
Attached is the new OS. It is designed to help the issue you describe. It also adds extended arpeggiator modes and sequencer slew rate. You'll need to load both the Main and Voice OS, then set the Encoder Mode to non-detented (smooth, no click) in the Global menu. Try it out and let me know how it goes.
Many Thanks,
----
Groeten Bruce

Dat was al bekend....
 
Jij schreef 'pots', ik dacht dat het alleen over de Pot Edition ging. Ik heb de encoder variant.


Maar inderdaad, het effect is hetzelfde.
 
Back
Top