Rm1x--->computer, en dan?

kozmix

Ingeburgerd
Lid sinds
27 september 2002
Berichten
74
Locatie
Nijmegen
Wie helpt mij op weg? Ik heb een midi kabel gekocht om mijn rm1x aan te sluiten op de computer. Nu wil ik een track opnemen in cubase sx. Moet ik nou eerst vanalles gaan instellen voordat ik geluid in cubase krijg? ik zou het liefst willen dat iedere track van de rm1x op een apart spoor van cubase komt te staan. Kan dat?
 
Wil je die tracks opnemen als audio of gewoon als MIDI ? ALs je audio bedoelt zul je als je alle tracks op een apart spoor wilt hebben een audiokaart moeten hebben met meerdere ingangen. Heb je zo'n kaart niet dan zaul je spoor voor spoor moeten muten op je RM1x, om op die manier toch alles apart te hebben. Het klinkt dan net zo goed, het duurt alleen veel langer.

Als je puur de MIDI tracks in Cubase wilt hebben is niet zo moeilijk. Sla je creatie op diskette op als SMF(standard MIDI file).
Die file kun je zo in Cubase importern(import>midi file).

Succes !
 
Origineel geplaatst door Niels

Als je puur de MIDI tracks in Cubase wilt hebben is niet zo moeilijk. Sla je creatie op diskette op als SMF(standard MIDI file).
Die file kun je zo in Cubase importern(import>midi file).

dus ik heb die midi kabel helemaal niet nodig?:confused:
 
Oeff. foutje denk ik... :D

Je hebt de midikabel wel nodig om je rm1x synchroon te laten lopen met Cubel Beestje.
Punt is dat er geen audio over de midikabel loopt. Als ik jouw vertel dat je een voetje van de grond moet houden dan schreeuw ik dat door de midikabel en stuur ik dat zo je hersenpanneke in.
Jij op jouw beurt ontvangt: 10011101010 en luistert, dus til je je voetje op.

Om jouw stem op te nemen hebben we een microfoon nodig die we voor jouw mond houden of pakken we een plug die we ergens in moeten steken... Je line out :D

Erg dom verteld, maar zo moet je het wel snappen.
 
het lijkt misschien dat ik achterlijk ben ofzow maar dat midi gedoe is nog wat nieuw voor mij......;)

dus als ik het goed begrijp moet ik eerst de audio opnemen om het vervolgens via midi aan te sturen in cubase?

p.s. ik heb alles met de Rm1x gemaakt dus ik hoef het niet met iets anders te syncen......
 
Je RM1X heeft 16 sporen. Ieder geluid kan aangestuurd worden via MIDI. Als je op je RM1X een midi file hebt opgeslagen kun je die importeren in Cubase. Je moet wel even een midi kabel aansluiten op de midi out van je pc, en die in de midi in van je RM1X stoppen. Je kunt dan de RM1X als geluidsmodule gebruiken.(lees in je RM1X handleiding eens hoe je de RM1X als geluidsmodule gebruikt).

Als je de audio wilt opnemen moet je , het lieft via een mengpaneel, de mix out van je RM1X aansluiten op de stereo(line) in van je geluidskaart. Als je geen mengpaneel hebt moet je een kabel kopen die van 2 1/4 jacks naar een stereo mini jack loopt. De stereo mini jack stop je dan in je geluidskaart, en de 2 1/4 jacks in de mix out van je RM1X.

Als je dan een audio spoor wilt opnemen in Cubase wilt opnemen moet je eerst in Cubase een track record enablen. Je kiest dan de juiste audio input, je drukt op record en alles wordt opgenomen. Dit staat echter allemaal zeer duidelijk beschreven in de handleiding.

Alle begin is moeilijk, maar hier zul je wel wat aan hebben.
 
Back
Top