Audio opnemen in Cubase?

tim

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2003
Berichten
514
Locatie
Amsterdam
Hier weer z'n B vraag van een "newbie" ik heb een trackje gemaak in cubase (midi)
maar ik vroeg ik me af hoe ik deze dan weer opneem op mn computer? want met wavlab doet ie ut niet
loopt te zeiken dat ie de geluids kaart niet kan openen (omdat cubase openstaat)! moet dit zelf in cubase gebeuren? In de handleiding staat er ook niks nieuws
in over opnemen van midi naar audio?

thanks
 
Moet je in cubase ff 'play in background' aanvinken in het options menu geloof ik
 
misschien wilt ie alles op audiosporen -> alles muten behalve wat je wilt opnemen en dan een audio mixdown maken.:L
 
Origineel geplaatst door J-Run
misschien wilt ie alles op audiosporen -> alles muten behalve wat je wilt opnemen en dan een audio mixdown maken.:L

hij bedoeld natuurlijk record drukken terwijl je op een audio track staat en je alle midi kanalen gemute hebt behalve die je wilt opnemen ! en ehm ik weet niet hoe t zit als je midi uit je geluidskaart aanstuurd, dus dit gaat ff over hoe je midi van externe apparatuur opneemt :D

met audio mixdown maakt ie altijd gewoon een mix van de audio kanalen, misschien dat dit ook werkt met midi geluidjes die in je GM van de geluidskaart zit, maar dit werkt zekers niet voor midi aangestuurd geluid op externe midi apparatuur :D
hehe en niet vergeten audio kabeltjes aan te sluiten naar je computer :D:D:D:D

play in background maakt volgens mij ook weinig uit, je kunt wel in de inputs je input van je geluidskaart uitzetten.
maar dan krijg je in wavelab dat ie zegt dat je output bezet is (tenzij je natuurlijk meerdere outputs en inputs hebt :P)
 
het beste is op een audiotrack op te nemen, gewoon je midi laten lopen en op record drukken! dat is volgens mij alles. je kunt daarna alleen uiteraard geen veranderingen meer aanbrengen in je midi op die audio track , want die veranderen dan in de audio natuurlijk niet mee. succes!:okdan:
 
Ben er al uit hoe het moet laat gewoon wavlab op de achter grond opnemen als cubase mn midi afspeelt!!
thanks for the help.....
 
Maar waarom ga je in ´s hemels naam (no offence for christians) in WaveLab opnemen? Denk je dat die het beter doet als Cubase? Het is software hoor. En je kunt alles gewoon in Cubase doen. Dus waarom niet? Kun je mij dit uitleggen? Alleen als je dat wilt hoor. Ik ben echter wel benieuwd waarom je het zo wilt doen.:confused:
 
Back
Top