Roland Alpha Juno 2 probleem!

USM

Nieuwkomer
Lid sinds
19 oktober 2008
Berichten
12
Hallo allen,

Ik heb een paar dagen terug een Roland Alpha Juno 2 gekocht. Alles werkt perfect, prima geluid, prima staat, alleen één "klein probleem"....

De bekende "What the" patch is niet aanwezig! Een groot deel van de user memory patches zijn door de vorige eigenaar gewijzigd en daardoor mis ik dit bekende geluid....

Er zit wel een geluid op dat er op lijkt, maar niet dat "bekende Hoover- geluid"....

Ik baal enorm! Weet iemand wat ik kan doen om dit terug te krijgen??


Mvg
USM
 
Ik had een paar jaar terug precies hetzelfde "probleem" als jij!

Ik was toen bij Feedback, daar stond een Juno1 te koop, met daarin de "What the" patch!

Ik heb om pen en papier gevraagd en ik heb alle instellingen van die patch opgeschreven. Zoveel zijn dat er niet :)

Eenmaal thuisgekomen, alle instellingen geprogrammeerd en hoppaaaaa, What the..... :biertje:
 
Ik baal enorm! Weet iemand wat ik kan doen om dit terug te krijgen??

http://www.synthzone.com/midi/roland/mks50/mks50.html

Even zoeken naar de Original Factory Presets, de sysex file naar de Juno toe sturen met MIDI-OX of zo, en dan zit What The op B86 :)

(ben je wel de rest van je presets kwijt).

Ik had een paar jaar terug precies hetzelfde "probleem" als jij!

Maar tenzij je die Juno of dat stuk papier nog hebt helpt dit degene die 't vraagt natuurlijk geen jota verder ;).
 
Yoozer:

Wat bedoel je met het kwijtraken van mijn presets?

Bedoel je dat ik de patches die nu in de memory-groep heb staan kwijt raak na het uploaden?

Er staan namelijk wel een paar vette geluiden tussen (old skool gabber shit!)...kan ik dit op één of andere manier behouden?

Gr
USM
 
het leuke van een synth is dat je zelf geluiden kan programmeren, dus ook de hoover.
groeten,
jeroen

zoals j.baars zegt :)


Misschien helpt dit je al een stuk op weg:

First, from the original "What The?" patch, change DCO Env Mod to 0, DCO Bend to 12 semitones, and Envelope Time1 to a faster attack. If you insist on being Joey Beltram and don't care about pitch, max out L1, be sure L2 and L3 are both around 90-100, and then adjust attack, release and DCO Env Mod for desired gliding effect. (I use between 50-65 for all 3 of these) DCO Env Mode set to Normal(No "D") kills any pitch modulation by Velocity.
 
USM: voor het behouden van geluiden kun je het beste even kijken naar een z.g.n. librarian. Ik heb zelf wat met m'n Juno 1 proberen te spelen om te zien of ik er een aan de gang kreeg voor editing/patch opslag - maar da's me nog niet helemaal gelukt. Misschien dat die alleen op de Juno 2 en MKS werken, ik zou het niet weten.

Sysex dumps zijn of de hele set presets of losse exemplaren. Bij de hele set (een complete bank) ben je kwijt wat er nu op staat, dan moet je dus weer een dump doen vanuit de Juno naar je computer. Het combineren van die doe je met een librarian, omdat die ook uit een complete set losse exemplaren zou moeten kunnen pikken. Alles onder voorbehoud.

Het programmeer-recept van sms303 is misschien wel het beste idee, maar ik zal even kijken of ik er een beter kan vinden op mijn eigen (daar zat What The ook niet meer op, namelijk).
 
Ok...dus voor de duidelijkheid:

Ik kan mbv van de Original Factory Presets sysex file al de orginele patches die in deze lijst staan terugkrijgen?

http://www.synthmania.com/mks-50.htm

En, ik kan patches die nu op mijn Juno zitten (en die ik wil houden) via een librarian opslaan en behouden.

Dus als er iemand is met vette Hoovers en/of old skool gabber geluiden dan kan ik die theoretisch ook kopieeren naar mijn Juno middels het bovenstaande?....dit is dus meteen een verzoekje :P

Alvast bedankt voor de reacties.....

USM
 
Subgroover:

Zou jij die instellingen van die patch op kunnen schrijven?

USM
 
hey gast.....

wat zou er gebeuren als je dit nou es zou proberen?!?!?:
the original "What The?" patch: change DCO Env Mod to 0, DCO Bend to 12 emitones, and Envelope Time1 to a faster attack. If you insist on being Joey Beltram and don't care about pitch, max out L1, be sure L2 and L3 are both around 90-100, and then adjust attack, release and DCO Env Mod for desired gliding effect. (I use between 50-65 for all 3 of these) DCO Env Mode set to Normal(No "D") kills any pitch modulation by Velocity.
 
eeeehh...gast!

Er staat:

First, from the original "What The?" patch, change....

Is het dan raar dat dit suggereerd dat je van de "What the" patch de parameters moet veranderen?!?!?!?!?!?....en dus niet dat je met een willekeurige patch het "What the" geluid krijgt.....

Voor mij is dit nieuw, en ben dus niet op de hoogte van alles rondom synths. Ik heb die parameters al getracht te veranderen, maar ik kom er niet uit, als iemand mij wil helpen...graag! :)
 
Ik sprak een bekende hardcore producer die mij af raade om mbv een sysex file de orginele patches up te loaden, hij vertelde dat de kans dat ik files mis/kwijtraak te groot is...

Zijn er mensen met ervaring hiermee?

USM
 
nog een prg wat ik aan kan raden is ezalpha: http://www.discointellect.org/ezalpha.htm

Daar kan je ook je patches mee organiseren.

En losse patches mee opslaan.
Dan raak je dus niks kwijt mocht er iets misgaan met je transfer.

Ik heb het nog nooit meegemaakt en heb meerder dumps gedaan naar andere juno's die mijn patches wilde hebben.
 
hij vertelde dat de kans dat ik files mis/kwijtraak te groot is...

Da's dus als je een complete bank upload ipv 1 preset.

Maar, om je nu eindelijk uit alle ellende te halen, en ik voel me redelijk stom dat ik er zelf niet ben achter gekomen (
Je kunt net zo goed de patch in een goede editor openen en dan de instellingen overnemen) presenteer ik hier eindelijk nr. 86 van de factory presets op de Alpha Juno, de "What The..." patch, ook wel Mentasm of Hoover genoemd:

attachment.php


De bovenste 3 knoppen van Envelope zijn de "Level" 1, 2 en 3 knoppen.
 

Attachments

  • what_the_patch.png
    what_the_patch.png
    10,4 KB · Bekeken: 87
Jongens! Bedankt voor jullie hulp, much appreciated! :okdan:

Ik ga mij een weekend lang opsluiten in een kamertje en die JUno binnenste buiten keren...

USM

ps: heeeeel misschien gaat het mij lukken om de patches van Neophyte zijn JUno te bemachtigen....een collega van mij heeft een vriend die de oude Juno van Neophyte heeft overgenomen.....:P
 
Back
Top