softsynth vs hardware synth

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

beun_co

Stamgast
Lid sinds
18 september 2008
Berichten
207
hallo , kan er mij iemand es kort de pro's en de contra's van softsynths vs hardwaresynths uitleggen aub? kan de kwaliteit van een vst tippen aan hardwaresynth?

mvg
 
hallo , kan er mij iemand es kort de pro's en de contra's van softsynths vs hardwaresynths uitleggen aub?

Als ik je zeg dat dit net zoiets is als vragen om spek in een moskee, weet je dan wat ik bedoel? :P

Verder zit je met het probleem - -welke- softsynth tegen welke hardsynth? Voor grote sample-libraries is het redelijk obvious, hardwaresamplers zijn in standalone-vorm vrijwel uitgeroeid. De grootste heilige oorlogen krijg je als je een software-emulatie van een klassieke hardwaresynth gaat vergelijken met die hardwaresynth zelf.

kan de kwaliteit van een vst tippen aan hardwaresynth?

Ja. Nee. Of dit ooit opgelost gaat worden is de vraag, maar wat je je beter kunt afvragen is waarom dat het in vredesnaam "versus" moet zijn, en in hoeverre je kwaliteit definieert. Iets als NI Massive emuleert niet echt iets maar klinkt verdomd goed, en laat dat soort softsynths nou stukken spannender zijn als de zoveelste Moog-kloon.

Koop wat je kunt betalen, haal wat je nodig hebt, en klinkt het goed, dan is het goed.
 
:D Zou dit dan toch OOK een dubbele account zijn??



..enne wat is er mis met spek in een moskee?
superspek.JPG
 
Inderdaad de zoveelste thread over dit onderwerp maar toch wil ik hier wel iets aan toevoegen.

Wat voor eisen moet je stellen aan een audio interface om bijv. de NI Massive verdomde goed te laten klinken?
 
hallo , kan er mij iemand es kort de pro's en de contra's van softsynths vs hardwaresynths uitleggen aub? kan de kwaliteit van een vst tippen aan hardwaresynth?

mvg

Topic Starter,

Je hebt al in eerdere draadjes het advies gekregen om de zoekfunctie te gebruiken. Het feit dat je deze draad start is het bewijs dat je je helemaal niets aantrekt van dit nuttige advies.

Als er over ÉÉN onderwerp wel veel te vinden is, is het dit.

Ik ben niet voor censuur, maar persoonlijk vind ik het starten van deze topic forumvervuiling.

Nogmaals, neem het advies ter harte en gebruik de zoekfunctie.
 
Inderdaad de zoveelste thread over dit onderwerp maar toch wil ik hier wel iets aan toevoegen.

Wat voor eisen moet je stellen aan een audio interface om bijv. de NI Massive verdomde goed te laten klinken?

Dit is niet de juiste vraag, een audio interface wordt gebruikt om te monitoren. je mixdown bepaald uiteindelijk hoe je instrument gaat klinken.

Sowieso een DAW monitoren over een AC97 wordt ik niet warm van.
Over DAW interfaces is ook al het e.e.a geschreven op het forum. Ikzelf ben bijv erg tevreden over m'n MOTU 828mkIII firewire interface, maar ook m'n Mackie D.4 Pro, M-Audio 24/96 of Virus TI doen het prima als ASIO interface
 
Ik heb een hardware MK2 en een software MK2 van Native Instruments en ik betrap me er regelmatig op dat ik voor de software ga. Waarom, geluidskwaliteit is exact hetzelfde, gebruiksgemak 10000x software.
 
Wat mij opvalt is dat deze persoon wel een draadje start maar er verder niet meer op reageert, zoals alle andere draadjes van deze persoon.
 
Wat mij opvalt is dat deze persoon wel een draadje start maar er verder niet meer op reageert, zoals alle andere draadjes van deze persoon.

vandaar mijn vraag/opmerking..
 
hallo , kan er mij iemand es kort de pro's en de contra's van softsynths vs hardwaresynths uitleggen aub? kan de kwaliteit van een vst tippen aan hardwaresynth?

mvg

Jaaaa dit is een KLASSIEKER!

goed zo beun_co! nog even en je hebt 100 bullshit topics gestart!

:okdan:

je haalt me al bijna in ;)

-C-
 
Wat voor eisen moet je stellen aan een audio interface om bijv. de NI Massive verdomde goed te laten klinken?

24-bits, 96khz en goede D/A converters :).
 
... enne wat is er mis met spek in een moskee?
Omdat we in het midden van de Ramadan zitten, toch? Nog effe wachten tot het suikerfeest :)

Wout

PS Als je de ingrediënten goed leest, dan zal je ontdekken dat de gelatine in die suiker-spekkies van varkensbeenderen is gemaakt...
 
Laatst gewijzigd:
Omdat deze thread toch zo gesloten wordt, zo niet verwijderd, maak ik toch een opmerking over het taalgebruik :)

Heren en dames ook, spel- en tikfouten zijn te vergeven, echter, vervoegingsfouten niet...
Let nu eens op de 'd'tjes en 't'jes bij de werkwoorden.

... wordt ik niet warm van ...
en
... je mixdown bepaald ...

Bij deze :)

Wout
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top