Slowdown geluid?

Siebzehn

rookt niet meer!
Lid sinds
28 september 2006
Berichten
537
Locatie
Gemert
Op welke manier kan ik dit effect creeren dat een geluid steeds slomer wordt afgespeelt en uiteindelijk in een gestretched geluid ontstaat. Als je gebruik maakt van een vst moet je dan het geluid opslaan als sample? of kan dit ook rechtstreeks, zo ja; hoe?
 

Attachments

  • VB Slowdown.mp3
    184,9 KB · Bekeken: 58
Ik hoor geen stretch in je voorbeeld, wel oversturing :mega:
Dat effect kan je na doen door een lfo op de filter te gebruiken, en de snelheid van de lfo te regelen met bijvoorbeeld je modwheel of simpelweg de lfo knop.

Hier een voorbeeldje gemaakt met een korg ms 2000
 

Attachments

  • lfo-filter.mp3
    230,1 KB · Bekeken: 64
maar ik kan me niet voorstellen dat de mannen van Showtek (voorbeeld) zo ontiegelijk snel aan dat knopje kunnen draaien en dat ook nog eens lekker laten klinken door het steeds slomer te doen. Hoe doen ze dat dan?
 
gebruik 2 lfo's. Lfo 1 moduleert het filter, lfo 2 moduleert de snelheid van lfo 1.
 
Of een envelope, dat werkt ook wel.

maar ik kan me niet voorstellen dat de mannen van Showtek (voorbeeld) zo ontiegelijk snel aan dat knopje kunnen draaien

Dat doen ze ook niet :P.

Een LFO op zichzelf doet niks. Die moet ergens naar toe wijzen. Afhankelijk van je synth kun je het volgende doen:

- in een modulatiematrix (Reason's Thor, bijv.) aangeven dat LFO1 naar Filter Cutoff gerouteerd moet worden
- bovenstaand werkt ook op eenvoudigere wijze waar je gewoon het doel van de LFO uitkiest - Synth1 (en dan kijken bij DST van "destination")
- de LFO-schuif van de filtersectie open zetten (Juno-60)
- de FMD openzetten (Filter MoDulation, een hoop sample-gebaseerde Yamaha synths)
- Aangeven bij de modulatie dat de LFO de Filter moet moduleren (Roland JP8080)

Het kan zijn dat je bij het op de hoogste snelheid zetten van de LFO nog niet in de buurt komt - in dat geval moet je dus iets uitzoeken dat een snellere LFO heeft.
 
Dit effect kan je geloof ik ook makkelijk creeren met de Fl granulizer. Gewoon je geluid als sample opslaan en inladen.
 
Je kunt t ook op een cd fikken, in een dj cd speler stoppen, deze op vinyl mode zetten, en op pauze drukken. Dat stuk plak je dan weer terug in je mix, en voila...

In de Eventide H8000 zit ook een preset die dit kan, de Plugpuller Pro...

GRTZ
 
envelope?
zeg :D je kan toch wel aan een lfo speed knopje draaien? of is dat te lastig?
 
Je kunt t ook op een cd fikken, in een dj cd speler stoppen, deze op vinyl mode zetten, en op pauze drukken. Dat stuk plak je dan weer terug in je mix, en voila...

In de Eventide H8000 zit ook een preset die dit kan, de Plugpuller Pro...

GRTZ

heb je wel naar het voorbeeld geluisterd?
 
envelope?
zeg :D je kan toch wel aan een lfo speed knopje draaien? of is dat te lastig?

Wow, dit is één van de domste replies die ik op dit forum gelezen heb, ooit!

Er zouden awards hiervoor uitgereikt moeten worden, congratz you won!:geslaagd:
 
ik zou ook eerder gewoon met de hand de lfo speed omlaag draaien dan weer moelijk gaan doen met een envelope. Behalve als het echt een steeds terugkerend effect is of zo.

nog even verder leesvoer voor de originele poster:
http://www.synthwiki.nl/index.php/Lfo

:)
 
ja ik had al een idee wat dat Lfo inhield, alleen ik vind het zo lastig om die dingen te koppelen in vst's en FL, maar ik ben al tevreden met het resultaat wat ik had; bedankt voor de reacties! Ik ga nu uitvinden hoe je de knoppen in verbinding stelt in bijvoorbeeld zeta+

@ avelon; ik heb gewoon flink wat gekloot met de granulizer. Als je aan de knopjes draait kom je er vanzelf achter op welke knop je een automation clip moet aanbrengen. Ik heb ook even geyoutubed ''FL granulizer''.
Ik kom meestal ergens achter door maar te draaien en te kloten ;)
 
Wow, dit is één van de domste replies die ik op dit forum gelezen heb, ooit!

Er zouden awards hiervoor uitgereikt moeten worden, congratz you won!:geslaagd:

volgens mij zegt king of snake hetzelfde
wat de hell zou je met een envelope gaan zitten klooien als je de lfo speed gewoon met een knopje of met je muis kan vertragen. lekker automaten voor als je het in midi wil laten staan. kun je me uitleggen waar het precies dom is?
 
Back
Top