avalon vt747 of andere compressor

Kleuren met compressors

Kleuren met compressors

De meeste compressors kleuren in min of meerdere mate. Ik hou daarvan. Het helpt me om bepaalde mixen een bepaalde 'feel' of 'vibe' te geven. In welke mate de compressors kleuren heeft natuurlijk niet alleen met de elekronika te maken, maar ook met de wijze van instellen. Subtiliteit is voor mij daarbij erg belangrijk. Ik gebruik op de mixbus soms een Red 3, soms een SSL G-384, of een Chandler Zener, of soms 2 Vacuvoxen. Het ligt gewoon aan de stijl en de muziek. Een Red 3 bevalt me ook niet altijd Fuse, maar soms is die geweldig. En dat geldt voor alle compressors die ik gebruik op de mixbus. Mijn dochter houdt trouwens net als ik ook van kleuren en lijmen. ;)
 
Het helpt me om bepaalde mixen een bepaalde 'feel' of 'vibe' te geven.
Gelijk heb je. Hoe klinkt de Chandler? Ik ben er erg benieuwd naar.
 
De Chandler werkt erg mooi in het laag. Ik gebruik 'm meestal in 'limit mode' en ik stuur zo hard in dat je de meters nauwelijks ziet bewegen. De Zener trekt het laag helemaal strak en het midlaag komt iets naar voren. De sound is een beetje 'gritty', dus niet gepolijst als de sound van de Red 3. Ik vind 'm helemaal top. Ook de Curvebender vind ik trouwens geweldig. Al is die qua compressie zeer transparant. ;)
 
even reageren omdat ik ( als gebruiker)
vind en de ervaring heb dat het belangrijk is wat het materiaal , lees muziek genre is. Eelijk ben ik door te zeggen dat de compressor niet de beste is maar de vraag is of je dat wil op de eindmix ;o). voor de rest vind ik het een "zinvolle' investering, niet omdat die dik is want dat is die niet maar wat je wel heb is een wereld van verschil , analoger !, ruimte, lucht, plaatsing enz, het gevoel dat de muziek uit een "doosje" komt ben je ook kwijt.
De EQ is zeer muzikaal en maakt je muziek mooi gepolijst zonder vermoeid te klinken ( gooi de exiters maar weg).

vind het leuk om te lezen dat als het dik of vet is het pas goed is ;o) wil hier niet zeggen dat ik de wijsheid heb maar als het dik moet zijn kan dat ook opandere manieren !

ik hoop je hier toch wat mee opweg geholpen heb.
misschien als opsteker mbt. dit soort apparaten, de een vindt het geweldig en de andere het helemaal niks, blijft een kwestie van smaak, toch ;o)

vriendelijke groet

Tom
 
Misschien is het een idee om een sticky te maken met geluidsfragmenten van diverse compressors. Dus dezelfde wav., bewerkt door verschillende compressors. Misschien op 2 manier gecompressed ? Instelling erbij zetten ?

Wil hier wel aan meewerken. Heb zelf in mastering/mix studio; Thermionic Culture "Phoenix", API 2500 (hardware), Smart C2, Avalon 747, Drawmer 1968 ME.

Idee ?
 
T.C finalizer 96

T.C finalizer 96

En zo een T.C Finalizer voor de eindmix? Of is dat een bart smit bak?
 
Misschien is het een idee om een sticky te maken met geluidsfragmenten van diverse compressors. Dus dezelfde wav., bewerkt door verschillende compressors. Misschien op 2 manier gecompressed ? Instelling erbij zetten ?

Wil hier wel aan meewerken. Heb zelf in mastering/mix studio; Thermionic Culture "Phoenix", API 2500 (hardware), Smart C2, Avalon 747, Drawmer 1968 ME.

Idee ?

goed idee:eureka:, ik doe mee!
 
Back
Top