avalon vt747 of andere compressor

Wat zijn goeie converters onder de 2k dan?
Of bedoel je een losse AD en DA of zo?
 
Hahaha, yes I know...maar dan compress je de boel plat, wat de meeste doen. De bedoeling is natuurlijk om je sound meer onder controle te krijgen d.m.v. compressie, vervolgens kan je er meer mee doen qua eq qua plaatsing in je mix.
Waarom die multiband-compressie; juist om dat deel/gebied van je sound wel die boost en 'strakkere' mee te geven zonder het juist plat te compressen. Daar is de multiband juist te gek voor t.o.v. de gewone.

En door wat jij zegt, en de compressor te heftig te gebruiken ga je eigenlijk voorbij aan het karakter die de verschillende bakken hebben waardoor ze allemaal hetzelfde gaan klinken terwijl er echt enorme verschillen zitten. En bij de hardware vaak nog meer dan bij de software equivalenten

Misschien was het wel iets te heftig ja. Maar als je niet compressed hou je toch net iets meer ruimte over. Maar ik zit in de elektronische muziek en doe nog te weinig met echte instrumenten. Ik kan al een hoop met de dynamiek doen voordat het me mixer ingaat. En dat scheelt een hoop.

Al ben ik wel overtuigd dat een bassist die mooi steady qua volume kan bassen veel minder compressie nodig heeft dan iemand die dat niet kan. Maar ook dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk.
 
Wat zijn goeie converters onder de 2k dan?
Of bedoel je een losse AD en DA of zo?


Je hebt al een goede stereo set met een ADI 2 van RME, maar nog beter is een setje Benchmark DAC 1 en een Blacklion Sparrow ADC

http://www.blacklionaudio.com/micro_adc.html

Je hebt dan voor minder dan € 1300.-- een hele goede set.
Zeer muzikaal.
 
Gaan we mierenneuken? :D
Voor "ietsje" meer dan 2K heb je wel een Lynx aurora8 draaien.

:verkoght:


Yep ook erg mooi :-)
 
Die avalon als compressor veels te traag eigenlijk. Helemaal voor mastering.
Als je voor een warmere sound wilt gaan kun je beter een analoge summer gebruiken ism plugin simulaties van ouwe gear.
De echte goede compressors die kunnen wat jij wilt beginnen bij de 5000$.
Maar dan kan je net zo goed je eindmix aan een ME geven die deze spullen wel heeft.

Alternatieven van de Avalon zoals bijv Ted Fletcher P38 of Langevin Stereo ELOP Limiter zouden evt interessant zijn. Maar deze zijn veel neutraler en de kleuring is veel subtieler (maar ook wel lekker).

En dan zijn er ook nog wel wat meer obscure merken maar om uit te vissen wat voor geluid deze dingen hebben zul je nog wel even flink moeten zoeken.

Trouwens zullen de meeste mensen het hier niet geloven maar met een verzameling goede plugins kan je behoorlijk dicht in de buurt komen van een soortgelijke sound. (niet gelijk maar in de buurt) Kost alleen wat tijd en moeite om het goed te krijgen. Maar dan moet je er wel een flink 'fingerspitzen gefuehl' voor hebben.


Avalon 747 werkt meer dan prima voor mastering ! Heb hem als eerste in de chain staan, op traagste attack en snelste release, hooguit 0,5 db compressie.
Daarna volgens Thermionic Culture "Phoenix" en Alan Smart c2, heb vele klanten blij gemaakt, waarbij de Avalon 747 een belangrijk onderdeel was van de sound.
Werk nu al 8 jaar met dat ding en ik had er in het begin ook moeite mee, als je hem puur gebruikt voor de compressie, maar als je uiteindelijk alle functies door hebt, kan hij klinken als een monster.
Bijvoorbeeld, ram de input zo hard, voordat ie gaat kraken, filter de frequencies die je niet okay vind van de plaat die je aan masteren bent, door de sidechain. Compressie op 0.5 db hooguit.


Geef je wel gelijk, waarom iets over je mixbus als je nog gaat masteren ???
Wat ik overigens een te gekke compressor (stand-alone) vind voor electronische muziek is de API 2500. Die API transformers geven een rare, maar lekkere diepe dimensie aan het geluid.
 
:okdan:
 
PrinsJan en andere geïnteresseerden,

Ik heb ook een Avalon 747, en gebruik hem op dezelfde manier als jij. Omdat ik live-opnames maak met een mobiele studio is voor mij opnemen, mixen en masteren één proces, rechtstreeks naar stereo.
En ik kwam op dezelfde volgorde uit: Avalon > SSL buscomp > AD
De Avalon krijgt dus op zijn donder, vervormt wat bij pieken en comprimeert niet teveel. Wat EQ erop. En dat behandelde geluid wordt door de SSL prachtig geleveld.

Door de Avalon meer en de SSL minder te laten doen kan je allerlei combinaties van twee totaal verschillende soorten compressie maken, en dat werkt perfect.

Daarnaast vind ik de EQ van de 747 erg mooi, en de frequentieafhankelijke compressie kan ook handig zijn.
Verder kun je met de +10dB knop het signaal lekker oppeppen als je echt vervorming wilt horen.

Toch wil ik de 747 verkopen. In live situaties met soms 7 bands op een dag heb ik iets nodig dat snel en makkelijk in te stellen is, en verschillende smaakjes heeft. Ik zat aan een Fatso te denken, of de nieuwe TFpro P38EX. De 747 is misschien geschikter in de studio waar je uitgebreid de tijd hebt om te experimenteren en te tweaken.

Ik zal hem dus te koop zetten op de synthforum marktplaats. Anyone?
Marc
 
Dat weet ik eigenlijk niet.. hij staat nu bij Maarten's Sound en Vision voor een tune-up. Zal het eens vragen.
 
Tune-up? Dus striping en een dikke pijp d'ronder? :D
 
De Focusrite Red 3 is ook een geweldige mixbus compressor. Het mid komt mooi naar voren als je deze compressor op je eindmix gebruikt. Ik heb er trouwens één te koop, omdat twee toch iets teveel van het goede is.
 
Ik heb een stukje tekst van Gearslutz geplukt over de Red 3, waarin goed de werking van deze compressor wordt beschreven:

I can't believe no one mentioned the Focusrite red 3. Some will call this a "color" comp. too, but not IMO for the 2 bus. Actually, last year I was in the same position as you looking for the most transparent, yet "non-clinical" and musical sounding comp. for the 2 bus of my Trident series 80 console. I tried about 10 different units (all very hi end and very well regarded as GREAT 2 bus comps. on GS), and the red 3 won hands down.
You can set it so that only 1-2 db of gain reduction is occuring, and with a super slow attack and super fast release. With all of the other ones I tried there was either no audible "glue" effect on the audio with settings this conservative, or the effect was too strong. With the Red 3 set like this you get that "glue" factor you are looking for, and the mids of the mix are pushed forward in this very musical way that does not alter the character and depth perception of the mix much at all. To me that is how I think of "transparent". When you bypass it your mix still sounds the same, but it's missing that glue factor that makes everything gel and sound more like a finished record.
I'm really glad i bought mine when people on GS (and other forums) were dogging them in favor of the C2, API 2500, etc. Now they are nearly double the price I paid, yet I would still buy one at the more expensive price if i had too. When I heard it, it was like "Wow, that is exactly what I was looking for!!"
 
Hoe zit het eigenlijk met de Liquid Mix?
Zitten daar geen comp modellen tussen waarvan je zou kunnen zeggen "nouuuhouuuu...maar die zou wel interessant zijn als mastering comp?"
of toch liever iets als "Bah, ik spuug op je LM!!" als het om dat soort dingen gaat? :) hehe
 
Laatst gewijzigd:
De paar keren dat ik met een red heb gewerkt was het niet mijn ding. De kleuring is op zich wel leuk als effect maar bij het compressen maakt het een beperkt apparaat IMHO.
 
De paar keren dat ik met een red heb gewerkt was het niet mijn ding. De kleuring is op zich wel leuk als effect maar bij het compressen maakt het een beperkt apparaat IMHO.

Dan heb je de Red waarschijnlijk niet gebruikt zoals het moet :D
 
Back
Top