avalon vt747 of andere compressor

illrecordings

Nieuwkomer
Lid sinds
9 augustus 2008
Berichten
23
Locatie
limburg
Ik wil de avalon vt474 stereo tube opto-compressor/eq kopen,
kost nieuw nog maar 1760,- ex.btw.
of kan ik voor dat geld beter een andere comp kopen,
ik wil hem ook voornamelijk gebruiken voor op eindmix te gooien, voordat die door de mastering hardware gaat!

heeft iemand een betere optie?
 
ik wil toch proberen een optimale sound uit de eindmix te halen, door hem iets warmer en meer analoog te laten klinken,
ik gebruik nu alleen sonnox oxford compressie op de losse sporen in pro tools (blijft dus toch nog digitaal klinken), maar ik denk dat een goede hardware comp toch nog veel aan mix kan doen.
Ik kan dan wel m'n spl channel 1 gebruiken maar die vind ik niet geschikt om over het geheel te zetten, die vind ik prettiger om hier en daar in te voegen in de mix. plus een goede comp ontbreekt nog aan m'n kitlist
vind jij het dan overbodig?

de Drawmer 1968 is dat ook geen optie?
 
Ik was niet tevreden over de Avalon, is ook terug gegaan ook. Als er nu een mid-/high end oplossing komt ga ik toch echt denken aan iets uit huize Empirical Labs.

Al hoewel ik moet toegeven dat de Ivory serie van TL Audio ook niet verkeerd klinkt.

Ik vond de Avalon voor mijn smaak te clean; hij kleurt wel iets, maar naar mijn smaak niet genoeg
 
Die avalon als compressor veels te traag eigenlijk. Helemaal voor mastering.
Als je voor een warmere sound wilt gaan kun je beter een analoge summer gebruiken ism plugin simulaties van ouwe gear.
De echte goede compressors die kunnen wat jij wilt beginnen bij de 5000$.
Maar dan kan je net zo goed je eindmix aan een ME geven die deze spullen wel heeft.

Alternatieven van de Avalon zoals bijv Ted Fletcher P38 of Langevin Stereo ELOP Limiter zouden evt interessant zijn. Maar deze zijn veel neutraler en de kleuring is veel subtieler (maar ook wel lekker).

En dan zijn er ook nog wel wat meer obscure merken maar om uit te vissen wat voor geluid deze dingen hebben zul je nog wel even flink moeten zoeken.

Trouwens zullen de meeste mensen het hier niet geloven maar met een verzameling goede plugins kan je behoorlijk dicht in de buurt komen van een soortgelijke sound. (niet gelijk maar in de buurt) Kost alleen wat tijd en moeite om het goed te krijgen. Maar dan moet je er wel een flink 'fingerspitzen gefuehl' voor hebben.
 
Ik was niet tevreden over de Avalon, is ook terug gegaan ook. Als er nu een mid-/high end oplossing komt ga ik toch echt denken aan iets uit huize Empirical Labs.

Al hoewel ik moet toegeven dat de Ivory serie van TL Audio ook niet verkeerd klinkt.

Ik vond de Avalon voor mijn smaak te clean; hij kleurt wel iets, maar naar mijn smaak niet genoeg

Zou dan wel voor een Fatso jr. gaan, aangezien de distressor een distortion compressor is en zich beter leent voor individuele tracks.
 
gewoon die summing mixer nemen van thermionic, dat zal wel lekker kleuren.....

maar ik had laatst dat filmpje met Rob Acid bekeken, masteren met 1 comp kan volgens hem niet.......en hij mod zijn comps met een dry/wet sectie......

Ik zou mijn tracks gewoon naar rob babichz opsturen :D

http://www.thermionicculture.com/products/fatbustard.html


moet zijn smaak (werkmethode) jouw wel aanspreken.
spullen heeft hij wel geloof ik.
 
Zou dan wel voor een Fatso jr. gaan, aangezien de distressor een distortion compressor is en zich beter leent voor individuele tracks.
Dat denk ik niet, de Distressor heeft veel meer dat wat ik zoek.

Ik gebruik een compressor in feite ook als instrument, doe er de meest rare dingen mee, gooi er ook de meest rare dingen in de meest rare settings doorheen en om eerlijk te zijn gebruik ik hem nooit op mijn volledige (eind) mix.

Maar ik wacht nog wel even :) UAD-2 is in aantocht en hun zouden dus ook EL gaan emuleren :okdan:

Trouwens zullen de meeste mensen het hier niet geloven maar met een verzameling goede plugins kan je behoorlijk dicht in de buurt komen van een soortgelijke sound. (niet gelijk maar in de buurt) Kost alleen wat tijd en moeite om het goed te krijgen. Maar dan moet je er wel een flink 'fingerspitzen gefuehl' voor hebben.

;) :eureka:
 
ja maar je kan ook gewoon meteen zo'n fatso kopen en stijl achteroverslaan van instant vettigheid
 
Grappige is dat ik me maar weer eens was af gaan vragen waarom mensen toch maar steeds weer perse een compressor over hun eindmix willen gaan donderen.

Mijn conclusie is dat het luie flikkers zijn. :D

Of wat genuanceerder. Als je een gemiddelde home setup hebt dan is een topmix bouwen best wel een uitdaging. Hardware die niet alles kan wat je wilt, monitors die toch teveel kleuren of akoustiek die je op het verkeerde been zet.
En dan krijgt je vaak een kleine minimale marge wat mixtechnisch net er even naast zit. Dan kun je met zo'n compressor over de eindmix die kleine verschillen 'dichtsmeren', kleuren of opfrissen en klinkt het meer als een geheel.
Voor je gevoel kan het wel kloppen maar eigenlijk is het een slechte gewoonte vind ik.
 
Jamaar jeweettog

Jamaar jeweettog

compressiondiagram.jpg


:dubbel::D
 
ja maar je kan ook gewoon meteen zo'n fatso kopen en stijl achteroverslaan van instant vettigheid

Heb je hem ooit wel eens gehoord?

Ik vond hem OK maar als mastering compressor toch een tikkie aan de kille dunne kant. Zelf zie ik hem meer als buscompressor of over individuele kanalen.
 
Ik wil de avalon vt474 stereo tube opto-compressor/eq kopen,
kost nieuw nog maar 1760,- ex.btw.
of kan ik voor dat geld beter een andere comp kopen,
ik wil hem ook voornamelijk gebruiken voor op eindmix te gooien, voordat die door de mastering hardware gaat!

heeft iemand een betere optie?

De compressor van de Avalon 747 is erg traag en daarom zo goed als ongeschikt voor electronische muziek,zeker voor mastering...de eq geeft wel een lekker sausje in het hoog...

Voor die prijs (zelfs nog goedkoper) kun je ook kijken naar de Drawmer 1968me...bevalt prima,maar gebruik ik voornamelijk voor drums...lees wel vaak dat mensen die gebruiken op hun eindmix...

Andere opties zijn duurdere,zoals Cranesong en Thermionic Culture spul...
 
@fuse, ik bedoel het meer als bv Martin Buttrich het doet, een techhouse producer.

Die heeft zeg maar alle dikke spullen en heeft een onwijs te gekke sound, alleen geef aan hem plugins en het zal nergens naar klinken en hij weet dat er mensen zijn die superproducties met plugs maken. (info van google.video)

Misschien mis je dan "het fingerspitzengefühl" maar je hebt toch die vette sound.
En je hoeft niet te miemelen met plugs wat misschien tot frustatie kan leiden en niet tot lekker muziek maken.

Als de TS al een avalon wilt kopen is dat toch wat anders dan plugins, ook al is het mogelijk.
 
Back
Top