hoe bevalt de koass korg mini?

LOUDBOX

Nieuwkomer
Lid sinds
20 februari 2008
Berichten
8
Ik heb zelf een Korg Electribe-S mkII en wil graag wat extra effecten er bij, voor een meer techno-tekno geluid en de mogelijkheid om geluid te kunnen loepen, en binnen de loep te kunnen cutten. Eerst was ik van plan om wat heavy metal pedaaltjes aan te schaffen, maar op het eerste gezicht lijkt de koass korg mini dit allemaal te kunnen.
 
Laatst gewijzigd:
ik ben er erg tevreden mee. Van reverbs, phasers,flangers, delays tot distortion, bitcrushers, loopers en stottereffecten. Vaak nog in combinatie van 2 tegelijkertijd om realtime mee te freaken :mega:
Voor mij ideaal om samples mee te maken.
 
Weet jij of het mogelijk is om in fruitloops of anders in cubase de effecten aan te sturen van af de Korg mini?
 
(Virtuele) effecten aansturen kun je er niet mee, uiteraard wel droge signalen vanuit je DAW door de kaoss halen.

Je moet het eigenlijk gewoon zien als een ext. fx met 100 (leuke) effecten. Ik heb er iig veel plezier mee gehad!
 
Niel wat bedoel je met: dus je kan er het beste zelf samples mee maken, waarbij je gebruik hebt gemaakt van de kaoss pad.
Kun je al de 100 effecten tegelijkertijd aan zetten, niet dat ik dat van plan ben maar op de E-S mkII kun je maar 1 per keer gebruiken wat zo dood zonde is. Kun je ook geluid loepen op de mini?
 
Ik denk dat Niel bedoelt dat 'ie realtime een sequence laat lopen, dit door de Kaoss haalt, het resultaat hiervan opneemt, in stukken knipt en vervolgens als samples gebruikt om nieuwe tracks of samplekits mee te maken.
 
Exact :mega:

De kp mini is te grof om precies dingen af te stellen realtime (andere manier is er niet) als je bizarre veranderingen wilt.
Verneuk je een realtime parameter dan kan je je hele opname opnieuw doen en heb je geen losse opname van het kp effect voor latere remixen of nieuwe betere opnames.
Vaak gebruik je een effect alleen op kleine elementen en werkt het dan ook makkelijker met sampels. Tegenwoordig heeft toch iedereen bergen ram geheugen in zijn sampler/daw.
Beste is dus gewoon een berg opnames te maken en de beste eruit te halen. Die grove afstelling zorgt juist ook voor de leukste effecten :mega:
 
Back
Top