Emotionele Muzikanten voor Release

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Setrise

Nieuwkomer
Lid sinds
7 april 2008
Berichten
15
Voor een opkomende release op progressive/trance label Sunset to Sunrise Recordings wil ik graag een tune van jou gebruiken om een emotionele track te produceren. Daarvoor zou ik graag de midi's ontvangen of zelfs eventueel een project file voor in bijvoorbeeld cubase of fruity loops.

De track zal als singletje digitaal released worden en later dit jaar op een compilatie cd van komen die Sunset to Sunrise zal heten. Per verkocht exemplaar van jouw track zul je 20% van de totale ontvangsten uit de sales krijgen. Uiteraard zul je daarnaast gewoon als artiest genoemen als <Onze Artiest> ft. <Jouw Artiestennaam>

Stuur je idee maar naar ons toe en wie weet maken wij er een top progressive/trance plaat van!

label<a>setrise.nl

als je me op msn wilt spreken: melle.bakker<a>hotmail.com
 
Kunnen wij wel, maar niet zo goed als sommigen hier... Om een echt lang melodisch stuk te krijgen zou een echt zeer muzikale muzikant nodig zijn. Als Producer kun je zelf ook je nummer inzingen maar niet zo goed als een zangeresje ;)
 
Het is toch een beetje de omgekeerde wereld, niet? Je bent muzikant en componeert wat, als je goede muziek maakt heb je de kans om een cdtje te maken en eventueel met een producer te werken. Hier zijn de producer en de CD er al, nu alleen nog de muzikant :D Laat me raden, jullie hebben ook al een naam voor het project, en een leuk koppie voor de persfoto's?
Toont wel weer aan hoe verfoeilijk heel dat commerciële genre is, mensen worden genaaid waar ze bij staan, zowel muzikant als luisteraar.
 
Tsja, niet zo'n slimme move van Setrise om dit zo te vragen hehe..

Setrise: ik denk dat je meer kans maakt met je project om dingen hier te luisteren en dan forumleden die je muzikaal geschikt vindt persoonlijk te benaderen. Bij die benadering zou ik dan eerst wat meer vertellen over je ideeën en duidelijk maken dat het hier niet om een ripoff gaat.

Het is een beetje van de zotte om zo maar te gaan roepen om cubase project-files. Misschien vang je er een paar naievelingen mee, maar ik hoop dat die slim genoeg zijn om de replies op je post te lezen ;)

Zelfs als ik progressive trance zou maken, zou ik er niet aan denken om je zomaar wat op te sturen.
 
ik vind de reacties een beetje overdreven allemaal :D

wie weet is de topicstarter wel een extreem goeie producer die je track net dat beetje meer kan geven. In ieder geval kun je als je zelf de ambitie hebt om een release te krijgen maar zelf de route hier naartoe niet weet, hier misschien gebruik van maken.

De mensen die die weg wel weten of er geen interesse in hebben maken hier geen gebruik van. Dus waarom je zo druk maken? :D

Overigens is de vraag om de midi files / projecten (na goedkeuring van je demootje) niet eens zo heel gek in die producer wereld. Dit kom je ook bij de wat grotere namen wel tegen (niet elke producer heeft zin of de skills om je track opnieuw in te spelen namelijk).

ik ken de topicstarter niet, en ik zelf ben er ook niet in geinteresseerd, maar als je zelf geen wegen weet naar een release toe en je wilt dit wel graag, waarom zou je dit dan niet proberen. Misschien wordt je belazerd (dan zeg ik, welkom in de muziekwereld, dat gaat je nog wel vaker gebeuren), maar misschien ook wel niet.

Als je toch geen mogelijkheden tot releasen hebt, wat heb je dan te verliezen om het te proberen? ;)

de tip van trigg vind ik wel een goeie, benader de mensen die je aanstaat gewoon direct via pb of mail. scheelt je weer een hoop gezeur :D
 
Wat is een emotionele muzikant dan? Is dat als je net gedumpt bent door je vriendin of als je opa zojuist naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken?
Dat je dan zit te snotteren boven je keyboardje en denkt laat ik eens een emotionele tune maken, misschien kan iemand er wel wat mee... =(
 
Smijten met royaltie % zonder verdere contractpunten te vermelden klinken mij als een lokkertje. Daarnaast is 20% mij te weinig voor 3rd party licenties.
Op partyflock heb ik eenzelfde soort topic al een keer langs zien komen.

De gebruikte term "emotionele" muzikanten krijg ik jeuk van. Boosheid en frustratie zijn ook emoties.
In principe zijn de termen "trance/progressive label" al genoeg om te weten wat er gezocht wordt.

Ik denk dat zo'n topic als dit vraagt om dit soort negatieve reacties, omdat het de makkelijkste (lees:lui overkomende) weg is. "Wij gaan zelf niet zoeken, kom maar naar ons toe want je krijgt doekoe, jwz".

Desalnietemin, niet geschoten is altijd mis. Wie weet wat er boven komt drijven.
 
Laatst gewijzigd:
Smijten met royaltie % zonder verdere contractpunten te vermelden klinken mij als een lokkertje. Daarnaast is 20% mij te weinig voor 3rd party licenties.

kan ik me voorstellen, maar waarschijnlijk heb jij al enige ervaring met releasen. Ik denk dat dit meer voor de wat meer beginnende muzikant gezien moet worden als een kans.

Maar op voorhand afbranden van dit soort 'kansen' wat op dit forum vaak gebeurd vind ik dus nogal gemakkelijk en het paranoia sfeertje van 'ze gaan er met mijn track vandoor' moet ik ook nogal om lachen (wordt op dit moment overigens niet in deze thread over gesproken, maar komt wel regelmatig in threads voorbij)

overigens ben ik het wel met je eens hoor. Labels en producers die gebruik maken van hotmail adressen neem ik absoluut niet serieus :D.
 
Jong geleerd he. ;)
 
wat erg grappig is dat ze aan mij in PB vragen naar midi files van nummers die ik nooit gepost heb,das pas echt goed kunnen inschatten zeg ik:L

Ik heb wel interesse,maar eerst wel ff een contract opstellen waar alles duidelijk instaat he!
 
volgens mij was dit forum ooit bedoeld om synthliefhebbers door middel van hun gezamenlijke interesse bij elkaar te brengen en niet om commerciële activiteiten te ontplooien. aangezien topicstarter het over royalty % heeft, lijkt het op een commerciële activiteit. van mij mogen topics als deze per direct worden verwijderd, het wekt toch alleen maar irritatie op.
 
Werkt het echt zo...? Wat moet je nou met een cubase-file? Dan is er toch nog niets geproduceerd, geen effecten, niets? Alleen een beetje melodieen, dan hussel je toch een Mozart midi een beetje door elkaar.

Hier dit is wel een goede track:

Am, Dm, E, E en dan F, G, E, E. Als je dan een paar keer E# speelt voor het 'emotionele' heb je een hit! Mag ik nu m'n 20%?

<Onze Artiest> ft. <DJ Gnarliesto>
 
volgens mij was dit forum ooit bedoeld om synthliefhebbers door middel van hun gezamenlijke interesse bij elkaar te brengen en niet om commerciële activiteiten te ontplooien. aangezien topicstarter het over royalty % heeft, lijkt het op een commerciële activiteit. van mij mogen topics als deze per direct worden verwijderd, het wekt toch alleen maar irritatie op.


cenzuur...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top