aansluitingen D&R Stereo Reverb Model I

ditmer

Ouwe rot
Lid sinds
27 september 2004
Berichten
1.392
Locatie
Nabij Arnhem
Ik heb via via een D&R Stereo Reverb Model I gekregen. Daar zit helaas geen handleiding bij. Achterop zitten (rechts naast de draad van de stroomaansluiting) twee keer twee gaten voor Audio in en uit en links en rechts neem ik aan. Maar helaas staat dat er ook niet bij. Hoe weet ik nu welke twee Audio In en welke twee Audio Uit zijn en wat Links en Rechts is?
Is er nog iemand met zo'n type reverb?
 
Ik zou gewoon eens proberen wat in en uit zijn, van verkeerd aansluiten gaat ie volgens mij niet kapot. Anders misschien openmaken en kijken hoe het zit aangesloten? Overigens is deze niet net als versie 2 dual mono?
 
Idd, was te laat.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal het morgen even uitproberen en laat het resultaat jullie nog wel even weten.
Ik had hem ook al even opengemaakt, want ik dacht dat er iets los zat. Bleken dus die veren te zijn: zitten heel vernuftig opgehangen in een soort bakje (ook weer met veren verbonden aan de rest van de module). Vanuit de binnenkant kon ik in ieder geval niet opmaken wat in en uit zou moeten zijn.
 
Ja, dat is hem, maar dan Model I. Ik had deze ook al gevonden op de site van D&R, maar je ziet hem hier alleen van de voorkant en mijn vragen gaan over de achterkant (aansluitingen). Uit dat schema kon ik ook niet halen wat In en wat Uit is........
 
Ik heb inmiddels van D&R een uitgebreide handleiding ontvangen (met dank aan Duco de Rijk). Daarin staat onder andere het volgende:

"Achterzijde:

Inputs: Als u achter het apparaat staat is de meest rechter jack de rechter input met daarnaast de linker input.
Output: Als u achter het apparaat staat is de meest linker jack de linker output met daarnaast de rechter output."
 
Duco is top. Ik blijf me verbazen over hoe ongelooflijk goed de support van D&R is, zelfs voor spullen die al meer dan 20 jaar oud zijn kun je nog bij ze terecht voor hulp. En ze doen echt oprecht hun best je technische problemen op te lossen, ook al is de techniek inmiddels totaal 'obsoleet'... Kom daar nog maar 'ns om bij de grote merken als Mackie of Soundcraft ofzo... Daar krijg je sowieso niet een mailtje van de grote baas himself :D
 
Die pluggen er gewoon indouwen totdat je hoort dat het goed gaat. :D
 
Back
Top