heeft iemand een idee hoe je dit type geluid kan maken?

Ik kan het maken met mijn Electribe-MX d.m.v. cross-modulation van een zaagtand/blokgolf met wat noise.
 
Klinkt als een distorted square gemoduleert met een supersaw.
 
Supersaw? :confused:

Code:
LFO (saw down)
     |
     V
  +-----+
  |PITCH|<--(x) ADSR ENV 0 4 0 0 
  +-----+
     |
     V
 OSC (square)

De LFO staat op de toonhoogte van de oscillator, en de intensiteit van die modulatie wordt geregeld door een simpele envelope - hij verzwakt vrij snel zodat je weer een "schone" blokgolf krijgt.

Als je de LFO niet verzwakt klinkt 't zo: http://theheartcore.com/music/hardlead.mp3 (oud voorbeeld, Nord Micromodular)

In je eerste voorbeeld komt er nog een superzaag bij - die wordt er op gelayerd.

Ik weet dat Fabian een Virus B heeft of had (die heb ik 'm toen in 2000 aangeraden te halen) of misschien heeft 'ie m' al ingeruild voor een TI, en daar zijn dit soort dingetjes erg makkelijk mee te maken - maar het is zeker niet de enige bak waar het mee kan.
 
wat bedoel je? ik hoor toch echt 2 oscilatoren waarvan 1 supersaw
Ja, maar dat heet niet moduleren ;).
 
kan iemand een voorbeeld/preset maken die er op lijkt? of kan iemand uitleggen hoe ik deze sound kan maken met de virusb of andere synth in mijn gearlist?

Heb gister een virus gehaald dus wil vanavond wel even probleren of het mij lukt.
 
Misschien oscillator sync met wat distortion.

Volgens mij heb je een schot in de roos .. ben ook bijna zeker dat het een Saw of Square is, die door een andere soortgelijke osc. wordt gesynced.
Maar, er is nog een kans dat het gewoon om ordinaire FM gaat die met wat finetuning net iets scheef staat afgesteld voor dat 'randje' wat er aan het geluid zit :P

Met je Virus B moet je dat zeker kunnen maken lijkt me, en ook met je JP8000wel. Gewoon de manual erbij pakken en zoeken op "sync"

Later wordt het geluid idd aangedikt door supersaw-orkest, maar dat is het probleem denk ik niet voor de Ts (als je een jp8000 hebt)
 
Pak gewoon een preset van je virus die je er het meest op vindt lijken.
Draai een beetje random aan de knopjes zodat ie er nog meer op lijkt.
Voeg een hoop distortion toe (want distortion is het belangrijkst in deze!) en klaar is Kees!
 
ja zo leer je het wel.

Tja... z'n vraag is: "heeft iemand een idee hoe je dit type geluid kan maken?"

Daar staat niet in dat hij het persé wilt leren qua synthese etc. :)
Nou... op deze manier boek je het snelste resultaat! :okdan:
 
Back
Top