Junkie XL's nieuwe studio, synths en sh!t.

Zetel is lang genoeg om een pauze dutje te doen.:Z
 
Vraag me af hoe de OB-MX eigenlijk past in zijn orkestratie.Voor de nieuwe aankomende Batman film waar hij mee bezig is,past het niet echt in denk ik.
nee maar wellicht in een ander project past hij wel. past te vaak niet kan hij de deur uit.
 
Geen idee. Ik hoop dat hij er geen spijt van krijgt. Klaus Schulze heeft ook zo'n periode van willen inkrimpen gehad en toen heeft hij een deel van zijn instrumentarium in een koods opgeslagen. Helemaal afscheid nemen kon hij niet.

Over het nabouwen van andermans studio: Uiteindelijk moet je toch je eigen plan trekken maar iedereen heeft zijn voorbeelden en daar zal de wensenlijst in beginsel op gebaseerd zijn. Ik wilde minstens dezelfde modules hebben als Johan Timman (van Trip into the body, heruitgebracht op cd bij mijn eerste label Audio Works). Later hoorde ik dat ik niet de enige was. Het pakte anders uit in die zin dat ik weliswaar meer modules heb maar geen modulair systeem van Moog. Gelukkig heb ik die een aantal malen kunnen bespelen bij iemand bespelen die er wel een heeft.
 
Dit is toch zijn home studio? Ik neem aan dat hij zijn ‘werk’studio (met meen ik 3 aparte studios) ook nog heeft.

gisteren trouwens mad max gekeken, alleen voor de soundtrack en die blaast je toch omver. Ik denk dat hij met zijn synth aanpak toch echt iets vernieuwend naar Hollywood heeft gebracht (samen met ludwig goransson)
 
Dit is toch zijn home studio? Ik neem aan dat hij zijn ‘werk’studio (met meen ik 3 aparte studios) ook nog heeft.
Hij ging een tijdje terug z'n hele modular verkopen maar ik heb geen idee of die al verkocht is.
 
Het valt me op dat het terug vol met synths staat,16 stuks weer/al haha
 
Is dit uit financiele noodzaak? Of heeft het te maken dat zijn focus nu meer een het scoren met een echt orkest ligt?
Hij heeft de soundtrack van de remake van de superhelden-film Justice League in record tijd gemaakt. Die duurt 4 uur! En dat was zijn uitdagendste opdracht ooit, las ik onlangs in een interview. Geldnood zal dus het probleem niet zijn. Misschien was hij gewoon toe aan wat nieuws?

Dit is dat interview.
 
Niet om te trollen, echt, maar ik vind dit 1 van de meest mysterieuze figuren uit de moderne muziek geschiedenis.
Hij maakt ook niet echt muziek, maar vooral soundtracks he? Het is ter ondersteuning van beeld en dat doet hij kennelijk heel goed. Mad Max Fury Road heeft hij ook gedaan en dat was echt flippen in de bioscoop. Adrenaline van begin tot eind.

Deze remix is ook van hem en die blijft vet. Hij kan dus echt wel wat.

 
Laatste Terminator is ook heel goed.Wat te stil in de achtergrond vond ik.
 
Hij heeft de soundtrack van de remake van de superhelden-film Justice League in record tijd gemaakt. Die duurt 4 uur! En dat was zijn uitdagendste opdracht ooit, las ik onlangs in een interview. Geldnood zal dus het probleem niet zijn. Misschien was hij gewoon toe aan wat nieuws?

Dit is dat interview.
Ja dat is het hem volgens mij wel. Zijn nieuwe setup moet sneller werken.
 
Ja dat is het hem volgens mij wel. Zijn nieuwe setup moet sneller werken.

Klopt, en hij had alles wel gesampled wat gesampled kon worden. In de praktijk komt het er denk ik op neer dat je toch elke keer bij een synth die je een tijdje niet gebruikt even moet nadenken hoe het ook alweer zit, leuk, maar als je simpelweg productie moet draaien zijn dat ineffectieve tijdvreters.

Hoe dan ook, ik ben echt zwaar onder de indruk hoe zo'n project eruit ziet. 100en tracks, en alles ligt helder in de mix. Vraag me toch af hoe ik dan met zo'n 20 tracks aan een maximum zit zonder dat het een grote soep wordt.
 
Als je Junkie XL niet kent dan ben je vast na 2000 geboren. Was heel groot in de 90s en 00s. Zelf had ik er niet zoveel mee maar zeggen dat hij maar een mysterieus figuur is klopt natuurlijk niet.
 
Hij heeft de soundtrack van de remake van de superhelden-film Justice League in record tijd gemaakt. Die duurt 4 uur! En dat was zijn uitdagendste opdracht ooit, las ik onlangs in een interview. Geldnood zal dus het probleem niet zijn. Misschien was hij gewoon toe aan wat nieuws?

Dit is dat interview.
erg tof

Uit dat interview 3 leuke dingen.
Hij beschrijft zijn stijl als ‘gecontroleerde herrie’. ,,Het is onwijs veel lawaai, maar wel minutieus begeleid. Ik vergelijk het een beetje met wat Nirvana als band deed op het podium. Dat leek ook herrie, maar er was wel goed over nagedacht.’’
Lekker nuchter, zijn werk niet meer maken dan het is.

Veel collega-componisten kunnen niet werken als ze niet in een ideaal ontworpen studio van 1 à 2 miljoen dollar zitten. Dat heb ik allemaal niet nodig. Geef me een ruimte waarin ik me prettig voel, ik flikker er mijn apparatuur en speakers in en dan ga ik wel. Ik geef niet om uiterlijke schijn.’’
Grappig idd, al hoewel ik me afvraag hoe hij goed drums kan opnemen in een onbehandelde ruimte.
Dat klinkt bij mij een stuk minder. Maar alle andere instrumenten en ook mixen gaan prima.

,,Ik heb een mateloze bewondering voor de klassieke muziek uit de periode van 1890 tot 1920 en heb het ook uitgebreid bestudeerd.
Heb zelf ook een liefde voor wat ik modern klassiek noem.
Zit er nu ook aan te denken om noten te leren lezen en Stravinsky, Schoeman enzo te bestuderen.
Of wellicht gewoon midi files ladenen dan zo studeren.
Dit werd helemaal interessant toen ik leerde dat Miles Davis dat ook heeft gedaan en dat bepaalde werken van Stravinsky erg belangrijk in Jazz zijn.

Een van de redenen dat ik Tom tof vind is zijn manier van aanpak. een gezonde combi van experiment, skills en doorzetting.
Zjjn series zijn ook erg leerzaam en heb daar veel van opgestoken.
Tom is altijd duidelijkdat je echt niet al die gear nodig hebt.
Jezelf muziekaal ontwikkelen, je oren beter maken daar heb je meer aan dan gear.
 
Hij maakt ook niet echt muziek, maar vooral soundtracks he? Het is ter ondersteuning van beeld en dat doet hij kennelijk heel goed. Mad Max Fury Road heeft hij ook gedaan en dat was echt flippen in de bioscoop. Adrenaline van begin tot eind.

Deze remix is ook van hem en die blijft vet. Hij kan dus echt wel wat.
ja het is niet zo mysterieus meer. Het blijkt gewoon een smaak ding, kan gebeuren.
grappig is wel dat ik hem waarschijnlijk ooit mijn MS10 heb geleend voor live in de vrije vloer met de urban dance squad, de zijne was zoek of kapot. lang, lang geleden fijne weet ik er niet meer zo van, ging via de vrije vloer mensen.
urban dance squad... was daar nooit zo kapot van, heb ze nooit gevolgd en de koppeling gelegd of zo, vandaar... tja smaken verschillen :D
 
Back
Top