Kick waveform

drop die foto even hier als bijlage, is makkelijker :D

Je kan het weer symetrisch maken door bv met wat eq een hele lichte bewerking toe te passen, dan trekt ie alles weer recht. Bv alles onder de 20hz weghalen.
 
Nee, da's nog steeds niet duidelijk.

Zoom in in Sound Forge of wat je dan ook gebruikt. Zoek op je toetsenbord naar de PrintScreen-knop (PrtScn) en druk daar op. Belangrijker; zoom in op 1 enkele sample van je kick, als ze toch allemaal hetzelfde zijn maakt dat niks uit. Het kan ook een weergavefout zijn van je wave-editor.

Ga in Windows naar Paint, doe dan vervolgens Edit > Paste. Hij plakt nu de schermafbeelding in Paint. Sla het resultaat op als JPG- of PNG-bestand. Niet als BMP.

Maak dan een reply hier, klik op "Beheer bijlagen", kies "Bestand uploaden vanaf je computer", navigeer naar het bestand dat je hebt opgeslagen, en klik "uploaden". Klaar!
 
Iets vreemds met de fase?
artworks-000002065111-u0r8s9-crop.jpg
 
ik denk eerder dat dat gewoon de 'click' is die je hoort. Als je die er af knipt heb je geen kick meer over :)
 
Dit heeft niks met panning te maken hoor, beide kanalen hebben hetzelfde signaal. Het enige wat het betekend is dat de conus van je speaker alleen maar even 1 kant op uitslaat en niet helemaal heen en weer hoeft. Dit gebeurt alleen zo snel dat je alleen de tik hoort. Er zit wel een hoop dynamiek in de kick, een hoop ruimte om eventueel te compressen >:]
 
Heb dat met een kick die juist naar onder gaat met pieken.
Had alleen links als input.
Rechts ook als input erbij genomen en het is nu stukken beter, alleen nog steeds zo'n piek naar onder.
Zal eens kijken wat ik met de rest van hierboven kan.

Edit: Heb het op kunnen lossen door te er flink wat compressie te gebruiken.
Panning / fase was niet het geval. Eigenlijk was het wel aan de orginele kick te zien dat deze zo ver naar onder piekt.
Ging om de TR606 kick05 (als het goed is) uit de drumpack die op dit forum gelinkt staan.
 
Laatst gewijzigd:
http://www.harmonycentral.com/docs/DOC-1082

dc offset

Die tik kan 2x zo hard zijn als ie ook naar onderuit kon slaan.

fig2.gif

The top signal is the original normalized version, while the lower one has been processed by a steep low-cut filter at 20Hz, then re-normalized. Note how the level for the lower waveform is much "hotter."

Uit eigen praktijkervaring heb ik 10 aug hetzelfde gezegd.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top