Actuele Waveform L+R Bekijken In Ableton

MiDi G

Stamgast
Lid sinds
11 juni 2010
Berichten
100
Hey luitjes vroeg me af of je in Ableton ook je waveform voor je linker en rechter box actueel kan meebekijken. Als ik nu mn opgeslagen audio project in Sony Soundforge zet kan je je waveform voor je linker en rechter output bekijken EN!!! waar het in deze vraag dus om draait tevens de uitslag van je speaker voor elk afzonderlijke output ik loop namelijk steeds tegen het volgende probleem aan, zie: kick waveform onderwerp tevens in effecten & dynamic
Nu was die kick een sample uit een Reason Refill en heb ik NU met de waldorf attack zelf een 3 laagse kick in ableton gemaakt. Nu hebben deze beide verschillende kicks DEZELFDE UITSLAG HA HA in soundforge wat me belemmerd in het bewerken in soundforge van bv het volume want als ik deze hoger zet gaat ie op de desbetreffende piek (tik) clippen. En de conus van de speaker gaat maar een kant op... boven
Nu kost het veel tijd om te save as audio, openen in soundforge dus vroeg me af of je dit live mee kan meebekijken in Ableton net als bv je frequenties met spectrum

heel verhaal maar hopelijk goed uitgelegd
 
misschien moet je eens met punten en komma's gaan werken...
 
Maar goed alle gekheid op een stokje:

Ableton heeft dit niet standaard aan boord, echter het is uiteraard wel makkelijk te realiseren.

1) als je maxforlive bezit dan maak je gewoon een scope~ object aan en zet die tussen je plugin~ en plugout~
2) gebruik een vst plugin hiervoor, zijn talloze gratis oplossingen voor te vinden.

Bijvoorbeeld deze gratis plugin: http://bram.smartelectronix.com/plugins.php?id=4
 
Maar goed alle gekheid op een stokje:

Ableton heeft dit niet standaard aan boord, echter het is uiteraard wel makkelijk te realiseren.

1) als je maxforlive bezit dan maak je gewoon een scope~ object aan en zet die tussen je plugin~ en plugout~
2) gebruik een vst plugin hiervoor, zijn talloze gratis oplossingen voor te vinden.

Bijvoorbeeld deze gratis plugin: http://bram.smartelectronix.com/plugins.php?id=4

Ja zoiets zocht ik thanx!!!!
 
Back
Top