Bestellen bij MusicStore.de betrouwbaar?

Ik ben een paar jaar geleden een electronisch drumstel gaan kopen in musicstore. Eerst een halve dag rondkeuvelen, en testen overgegaan tot de aankoop, eerst bij de verkoper op de afdeling een half uurtje verscheten met "bestellen, 10 minuten aanschuiven aan de kassa, en dan was het al 17u voorbij, en ik moest mijn drumstel zelf gaan afhalen aan de depot voor 18u aan de andere kant van de stad Keulen, zonder gps en met een onduidelijk plannetje, daar aangekomen om 17.50u en de depot ging net sluiten, maar ik heb mijn drums toch nog meegekregen. Ik heb deze keer veel geluk gehad, maar volgende keer toch iets vroeger vertrekken uit de winkel.
 
Meermaals bij de Duitse megastores (zoals Musicstore, beyers music, thomann, musik-productiv, schmidt) gekocht. Bij allen goede ervaringen. Musicstore is goed, maar persoonlijk vind ik thomann beter qua levertermijn en opvolging (en vaak net iets goeiekoper als musicstore)

musicstore rekent alleen geen verzendskosten boven de 25 euro geloof ik (kan een hoger bedrag zijn). Thomann altijd 8 euro.

uiteindelijk is musicstore zo meestal een paar euro (1 of 2 :) ) goedkoper
 
Ik heb alleen maar goede ervaringen met MusicStore. Levering is tot nu toe altijd erg snel (sneller dan ik verwachtte). 1x een defect gehad aan een koptelefoon die ik daar gekocht had. Na een mail gestuurd te hebben, heb ik de koptelefoon opgestuurd en een paar weken later lag ie gerepareerd weer bij de brievenbus op me te wachten :)
 
Ik heb vorig jaar een studiodesk besteld bij musicstore. Het pakket werd snel afgeleverd maar de kartonnen doos eromheen was zwaar gehavend. Ik heb het daarom ook direct geinspecteerd of e.a beschadigd was. Gelukkig was dit niet het geval, maar netjes is anders. Kan best eenmalig zijn geweest, maar mag hopen dat je je 3000euro kostende Synthesizer of gitaar beter krijgt afgeleverd.
Verder nette service. Er miste wat schroefjes, direct gebeld en zonder moeite werd een pakketje extra schroeven gestuurd.
 
ja, musicstore zelf veroorzaakt die problemen niet, ik heb ook een keer een master klavier besteld die niet te tillen was... die kwam dus ook beschadigd aan, doordat de postbodes dat ding blijkbaar niet konden tillen zonder hem te laten vallen.

toen hebben ze bij musicstore geregeld dat ik hem bij de importeur in NL, die toevallig bij mij om de hoek zat, kon ruilen...
 
Iemand de laatste tijd nog wat besteld daar??
Communiceren ze wel naar de klant toe daar? Ik heb het idee dat ze alle producten op voorraad zetten terwijl dat niet zo is. op email wordt niet gereageerd.
Ik heb geduld ... maar het voelt niet goed bij musicstore de.
 
Iemand de laatste tijd nog wat besteld daar??
Communiceren ze wel naar de klant toe daar? Ik heb het idee dat ze alle producten op voorraad zetten terwijl dat niet zo is. op email wordt niet gereageerd.
Ik heb geduld ... maar het voelt niet goed bij musicstore de.


Ik deel je mening niet.. De service daar is uitstekend en voorraden hebben in mijn geval altijd geklopt.

Natuurlijk is het vervelend als er niet gereageerd wordt op mailtjes, maar ze krijgen daar echt een gigantische bult e-mails. Waaorm bel je niet gewoon even?

Ze hebben medewerkers die diverse talen spreken, bel je vanuit Nederland, dan wordt je doorgeschakeld naar iemand die in ieder geval Engels spreekt, maar veelal spreken ze gewoon goed Nederlands!

Ook hier geldt.. een beller is sneller!
 
Onlangs weer eens wat gekocht bij Musicstore Koeln. Apparaat compleet met standaard en tas in één set.
Naar aanleiding van een telefoontje met de Duitse mevrouw (die erg haar best deed om Nederlands te spreken... :D) een keurige offerte met aangepaste prijs gekregen, nog dezelfde dag.
Volgende dag besteld, één dag later had ik al het apparaat al in handen, bezorgd met de UPS.
Tot mijn verbazing arriveerde de rest van de set de dag erop al, wederom met koerier (er werd me bij bestelling aangegeven dat dit wel een week of 2 kon duren...).

Kortom, prima ervaring! :okdan:
 
Musicstore is erg goed en betrouwbaar. Ik koop er al jaren. Emails reageren ze meestal niet snel op. Bellen werkt wel altijd goed. Ze geven zelf aan dat ze het liefst worden gebeld. Bij Musicstore wel eens een flightcase voor een bepaald type keyboard besteld. Bleek eigenlijk iets teveel speling te hebben. Kreeg na een telefoontje gratis extra schuim toegestuurd om het aan te passen.

Thomann werkt vergelijkbaar, ook altijd erg goed. Van hen ooit 1x een beschadigd statief gehad. Kreeg na een telefoontje meteen een nieuwe opgestuurd en de oude mocht ik houden.

Beide winkels zijn wel zo'n beetje de goedkoopste maar het gaat (bij mij) uiteindelijk toch niet ten koste van de service.
 
Ik ben minder happy met Musicstore.de. In januari 2014 een nieuwe synth van 2300 euro gekocht. Half jaar later met een defect terug gestuurd. kreeg ik hem zwaar beschadigd terug.. Het vervoer bedrijf had er voetbal mee gespeeld. De ijzeren platen aan voorkant en onderkant volledig vol deuken en gebogen. Het is nu een jaar later en heb nog geen vervanging. keer op keer contact gehad, ik zou 10x terug gebeld worden. Ze konden geen passende doos vinden voor vervoer etc etc... Nu had ik uiteindelijk zelf maar een geschikte verpakking geregeld maar ik heb nog steeds geen retour order..
 
Hier de foto`s van de beschadigingen. Probleem is nooit opgelost. Ik koop bij hun nog niet eens een kabel meer!
 

Attachments

  • PIC_0042.jpg
    PIC_0042.jpg
    46,8 KB · Bekeken: 65
  • PIC_0043.jpg
    PIC_0043.jpg
    32,4 KB · Bekeken: 64
  • PIC_0045.jpg
    PIC_0045.jpg
    32,5 KB · Bekeken: 72
Heb op 7 juni bij Musicstore.de de MAXXStation besteld. Tijdens het bestellen stond de MAXXstation gewoon aangegeven als op vooraad (drie groene streepjes). Kreeg meteen bevestiging via mail en de factuur via mail. Vervolgens een hele tijd stil. Toen heb ik maar eens een mailtje gestuurd om te informeren of ze mij konden vertellen hoe het er voor stond.

5 dagen na mijn mail schreven ze dit terug:

" I think you did not recognized that the ordered article was not on stock at the time of the order. Your article has been ordered and we expect the shipment on the 1st of July. As soon as we receive it of course we arrange a very quickly shipment to you."


Ehm... :frons:

Ik heb ze een mailtje terug gestuurd (in een altijd nog kalme en vriendelijke toon natuurlijk) dat het product wel degelijk als op voorraad stond aangegeven en dat zelfs nu terwijl ik typ het product gewoon nog steeds als vol voorradig op de website staat.

Heb tot op heden nog niets terug ontvangen.

Ik ga er van uit dat ik ergens in de tweede of derde week van juli de desk zal ontvangen.

Geen vreselijk ervaring, maar ik vind het zeker niet netjes van ze.
 
Back
Top