ik schaam me diep....

Tja, op het gevaar af me hier te moeten verdedigen... beste Wout.

Geen enkele kwestie van persoonlijk, ik ken de hele persoon niet. Je ziet me ook geen enkele opmerking over persoon maken, hoogstens over diens hier geplaatste berichten. Lijkt me dat zoiets in de strekking van het begrip 'discussie' valt.

Ik constateer alleen een zekere wonderbaarlijkheid en tegenstrijd in de diverse uitingen, en confronteer op basis hiervan.
Dat het niet in jouw cultureel-filosofisch metafysische straatje past, spijt me zeer, maar daar heb ik zelf ook niet om gevraagd.

Of plastischer gezegd: ik probeer me ook niet te ergeren aan jouw posts, en voel ook niet de behoefte jou daar op te wijzen.
Ik zou dat graag wederzijds willen houden.
Ieder z'n ding, het is een openbaar forum. :)
 
... over lullen gesproken,...

... 'k heb liever op dit forum een bericht voor mijn neus van iemand die een nieuwe aankoop toelicht ter discussie,... daar heb je eventueel nog iets aan ...

als die wijvenonderwerpen zoals "naar wat luister jij", of "wat zou jij willen kopen",...

... om nog te zwijgen over al die nieuwe berichten met een link naar een (onbetaalbaar) verkoopsobject tweedehands ! ... we zijn nog zelfstandig genoeg om ebay en anderen af te schuimen als we iets zoeken....

.. moet wel toegeven dat ik de laatste tijd ook meer dan me lief is verveeld zit rond te zappen tussen melige discussies,... 't zal de wintermoeheid wel zijn zeker.

... ik hoop wel niet dat ik verval zoals sommigen die deze site als chatbox hanteren i.p.v. muziekforum.
 
Volgens mij worden die Magix Music Maker loops gewoon helemaal retro-hot als het zo door gaat.

"KENKERRRRRR WAAR HAAL JE DIE FETTE JAORE NEGETIG SAUNT FANNNN???"
"JOAHHHH KEP WAT VINTETSJ SJEMPELSJ....16/44 EKSTRA RRRRAUW WEET JE....."
 
Ik bespeur in het bovenstaande een merkwaardige discrepantie Wout. Ik heb eigenlijk het vermoeden dat ik je woorden wel verkeerd moet interpreteren, want ik herken je eigenlijk helemaal niet in wat je schreef. Lees je posts altijd met grote interesse. Maar omdat ik ook niet zie waar ik je woorden dan verkeerd interpreteer toch maar even tegengas. (En laat niet na me af te straffen waar nodig!)
Voor dat je gaat interpreteren even een verwijzing na mijn eerder geplaatste laatste regels: Wat ik beschrijf is een mening, wat niet gelijk staat met mijn mening. Ik zal nooit werken op de wijze die Ralphie in deze thread voorstaat. Ergo, ik zal nooit enige vorm van dance maken. Maar dat impliceert niet dat Ralphie ongelijk heeft met zijn 'omzwaai' naar die gekochte geluiden? Wie laat zien dat hij ongelijk heeft zonder op de man te spelen? Zonder hem te confronteren met eerder gedane uitspraken? Ik heb die andere threads wel niet gevolgd, maar de kritiek komt zo wel op mij over. Wie kan aangeven dat Trance een verwerpelijke stijl is? Ik zou Trance niet eens herkennen :)
... Plezier hebben, muziek of kunst als hobby hebben, daar is helemaal niets mis mee. Maar iets doen wat verder gaat dan waar we al continue mee bekogeld worden is een hele andere tak van sport. En velen die een leven lang ploeteren om in de andere tak van sport mee te tellen redden het niet. Omdat het geen waardering krijgt, en vaak ook omdat het simpelweg ook na vele jaren ploeteren niet goed genoeg is om die waardering te krijgen. Maar reken maar dat die ploeteraars vaak echt op erkenning gehoopt hebben... Maar ondanks het gebrek aan erkenning of het niet halen van het benodigde niveau is het niet overbodig is geweest. Er zijn ploeteraars, en daarmee veel geploeter nodig om een paar kippen bijzondere eieren te laten leggen. :mega:
Ehh... Heb ik de behoefte aan waardering ontkend? Ik denk dat de relatie kunstenaar - publiek een heel erg belangrijke is, ook in de dance.

Over de schijnbare tegenstelling plezier <> erkenning, of te wel amateurisme <> professionalisme: in mijn kunstakademie tijd, fotografische vormgeving, zei een leraar ooit tegen mij in het kader van de vermeende status van de beroepsfotograaf: een amateur is iemand die een foto maakt, die
- hij graag wil maken
- op een een plaats waar hij graag wil zijn en
- op een tijdstip dat hem gelegen komt.
De professional wil
- liever niet op die plaats zijn
- op dat tijdstip graag iets anders doen en
- die foto beslist niet maken!
Maar hij krijgt er wel voor betaald.

Zalig zijn die professionals die altijd amateur zijn gebleven (amateur komt van aimer - houden van)

Wout
 
Laatst gewijzigd:
Dit geeft toch aan dat het interessant is waarom er voor die omzwaai wordt gekozen? Voor mijn part is de reden dat zijn echtgenote in een blaadje heeft gelezen dat die producers van Trance bakken vol geld verdienen en vanuit de keuken gevraagd: "Jij hebt toch ook van die rare muziekinstrumenten?"

Mag iemand nooit een ander standpunt innemen?
Het verwijzen naar eerder gedane uitspraken is redelijk als discussie, maar daar kan toch geen trol-verwijzing aan gekoppeld worden?
Het is toch geen verraad...

De discussie over mooi en lelijk, kortom 'smaak', is in mijn ogen de meest interessante.

Maar wat moet ik je waar nu toch even aanwijzen?

@Hanz
Ik begrijp nu je stellingname, maar of die terecht is, daar ben ik op dit moment niet van overtuigd.

Wout
(die misschien ooit dance gaat maken, simpel omdat zijn zoontje dat vraagt :)
 
volgens mij loop je hier lang genoeg rond.

En nog geen week terug in de c5 discussie was ie weer een noob,.. nou snap ik r geen root meer van!!
Misschien kan iemand hier een topic over starten?
:D

Nu ben ik je ff kwijt? help me ff opweg? :eureka:

Voor lamers zoals jij is het geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen,

Newbies zoals jij moeten niet zoveel op anderen zeiken.

:yamaha: op weg geholpen? gheheh,..

Net een stelletje ouwe wijven met knoppies!!!

In de volgende Episode van de synthforum soap:

Iedereen zegt sorry in de grote excuses thread
 
ik vind je altijd zo krampachtig aan secundaire dingen hangen terwijl het gewoon gaat om vette tracks maken.
in eerste instantie dat je er lol aan beleeft en misschien in 2e instantie dat anderen er ook lol aan kunnen beleven.
Zeg Tibetaan(refererend aan je woonplaats, :)), het kan ook zijn dat je muziek onder opdracht maakt. En dat je er niet aan ontkomt om bepaalde compromissen te doen, als je er je brood mee moet verdienen. In de reclame wereld heb ik ervaring dat het zeer normaal is dat je moet voeldoen aan de wensen van de klant. Ook al kom je met je eigen stijl. Op een gegeven moment wordt het dat je producties herkenbaar worden, omdat je je eigen stijl met die van de klant synergeert.
maar al die protocollen over wat je moet gebruiken om mee te tellen enzo, das toch allemaal onzin man. en als er dan iemand wat van zegt is t antwoord altijd dat je wel weet hoe je zelf vettere muziek moet maken, maar dat anderen daar niet op zitten te wachten. je kan volgens mij beter proberen te excelleren in je eigen stijltje dan jezelf continu te frustreren door je muziekmakerij te laten bederven door die ontiegelijk platte trensboeren allemaal.
Heb je een eigen label? Eens dat het allemaal hetzelfde klinkt, dat hoor je toch ook. Maar als het je brood op de plank brengt, zul je wel anders kraaien.
En frustrerend hoeft het niet te zijn, als je je eigen ideeen mengt met de gevestigde.
We zijn allemaal begonnen met muziek te maken omdat we een bepaalde stijl of klank cool vonden(ok, uitzonderingen daarbij gelaten die begonnen om indruk te maken op de vrouwen, :D). En dat gingen we nadoen. En we gaan dan verder. En je eigen stijl is dan een gevolg daarvan.
 
... over lullen gesproken,...

... 'k heb liever op dit forum een bericht voor mijn neus van iemand die een nieuwe aankoop toelicht ter discussie,... daar heb je eventueel nog iets aan ...

als die wijvenonderwerpen zoals "naar wat luister jij", of "wat zou jij willen kopen",...

... om nog te zwijgen over al die nieuwe berichten met een link naar een (onbetaalbaar) verkoopsobject tweedehands ! ... we zijn nog zelfstandig genoeg om ebay en anderen af te schuimen als we iets zoeken....

.. moet wel toegeven dat ik de laatste tijd ook meer dan me lief is verveeld zit rond te zappen tussen melige discussies,... 't zal de wintermoeheid wel zijn zeker.

... ik hoop wel niet dat ik verval zoals sommigen die deze site als chatbox hanteren i.p.v. muziekforum.

Te Laat,.. :D
 
conimex!

haha daarmaakt iedereen ready made kings meals

ik gebruik ook vanalles ...soms ook goede patches van vsts ...doe er vaak wel wat mee ...maar
whatever ...je nodig hebt opdat moment
ask bv indiashe drums wil pak ik ook batterij/ samples
schaam ikme niet voor

raphie is mean stream ...moet iedereen underground / gothiic zijn ???


hokjes doenken is mooi ieder zn plek ja tog :biertje:
 
Mag iemand nooit een ander standpunt innemen?
Ik wist dat dit ging komen. Tuurlijk mag dat, maar waarom moet het woord "schamen" daar dan in voorkomen?

Maar wat moet ik je waar nu toch even aanwijzen?
Waar ik op de man speel.
 
Ik wist dat dit ging komen. Tuurlijk mag dat, maar waarom moet het woord "schamen" daar dan in voorkomen?

quote]

Vanuit mijn perspectief omdat ik er niet onderuitkom om al datgene dat ik het afgelopen half jaar heb lopen verketteren zelf ook ga doen. (in mijn persoonlijke geval "beperkt" het zich tot het gebruik van wat processed percussie samples gedurende m'n learning curve)

Maar ik heb nog steeds weinig respect voor NEXUS arrangementen die ik open waar 7 van de 10 sporen noten zijn van 1 of 4 hele maten met patchnamen als benassi bass, electroloop 4 etc. Omdat ik met deze arrangementen niks kan met m'n "traditionele" instrumenten zonder eerst deze phrases en Trancegates e.d. te ontleden tot noot niveau.

Voor mij hadden dit dan ook gewoon strings of pads kunnen zijn kijkend naar de pianorol.

Maar goed, de meeste arrangementen die ik krijg aangeleverd zijn dus zo opgebouwd. en dan is het dus makkelijk om te kunnen horen hoe die phrase klinkt zodat je een uitgangspunt het voor het revoicen en daadwerkelijk programeren.

Als ik dan die producers om meer feedback vraag, dan is de orginaliteit al vaak dat ze de loop op een offbeat hebben ingestart en iedere 1/4 maat retriggeren :stupid

Zoals Yoonchi al aangeeft moet je soms dingen doen waar je het zelf niet mee eens bent puur om de klant te helpen. NEXUS loops en phrases is voor mij dus 1 van die dingen........ Ejay of band in a box support ik niet :duivels:

Maar, dat wil dus niet zeggen dat je met NEXUS géén orginele dingen kan maken, indien je NEXUS gewoon inzet als een "normale" VSTi en de loops. phrases en trancegates laat voor wat ze zijn, dan heb je nog steeds een collectie vette sounds en samples in een goede allround rompler. Aleen MIJN ervaring is dat de meeste arrangementen die ik krijg aangeleverd dáár helaas weinig gebruik van maken.
 
Het is toch leuk om te lezen hoe iemand enthousiast bezig is? Zijn zelfspot kan iig wel waarderen.
Wellicht dat mensen hier te serieus zijn of te 'gevoelig'?
 
Ik wist dat dit ging komen. Tuurlijk mag dat, maar waarom moet het woord "schamen" daar dan in voorkomen?
Dat is dan ook de godspé die de OT'er over zichzelf afgeroepen heeft. Maar laten we er geen beleidenis van maken: "Heer, ik heb gezondigd!"
Waar ik op de man speel.
Misschien ga ik te ver hier in, maar het wijzen op eerder gedane uitspraken en niet vragen waarom de stellingname veranderd is, is suggereren dat er iets niet deugd en dat zie ik als 'op de man spelen', op zijn integriteit. Dit soort zaken zijn alleen kwalijk als ze afspraken betreffen.

Wout
 
Dat is dan ook de godspé die de OT'er over zichzelf afgeroepen heeft. Maar laten we er geen beleidenis van maken: "Heer, ik heb gezondigd!"Misschien ga ik te ver hier in, maar het wijzen op eerder gedane uitspraken en niet vragen waarom de stellingname veranderd is, is suggereren dat er iets niet deugd en dat zie ik als 'op de man spelen', op zijn integriteit. Dit soort zaken zijn alleen kwalijk als ze afspraken betreffen.

Wout

Mensen hebben het recht hun mening te herzien inderdaad.
Evenals mensen het recht hebben op het maken van fouten, zolang ze hier de consequenties ook van dragen.

b.t.w.: "Iets niet deugd" .. deugd moet met een t .
 
Wat het wat praten over samples, loops en phrases al niet los kan maken bij mensen. Misschien trekt het onderwerp stiekem toch wel meer mensen aan dan de replies willen doen geloven. Veel "zeer been" reacties..... :duivels:

Maar geeft niks jongens, de Fruity "loopers" mogen altijd aankloppen om hun idee orgineel uit te komen werken, meerderen gingen u al voor. :D (zo, nu sprietz ik ff terug) :dubbel:
 
En gotspé moet ook met een t ;).

Dit is een probleem met meerdere posities die hier ook wel eens worden ingenomen - van "ik gebruik alleen maar echte analoge synths" tot "ik gebruik alleen maar hardware" of "er komt hier geen Windows op m'n computer" in combinatie met een sneer naar de andere kant; het lijkt cool op het moment dat je de uitspraak doet maar je schildert jezelf (onnodig) in een hoek.

We zitten in een geweldige tijd voor muziek te maken, ondanks dat alles op het tegendeel lijkt met downloaden in plaats van plaatjes kopen en het dalen van de originaliteit en opraken van muziek.

We hebben nu technologisch gezien de vrije keuze in plaats van de dwang om apparatuur te gebruiken. Innovatie gaat hard als je niet alleen droomt van 1980 en wat de Grote Drie toen deden.

Synthesizers zijn (grotendeels) uit de verdomhoek als je kijkt naar hoe ze eerder soms verguisd werden door gitaarhelden.

Het maken van muziek is nog nooit zo goedkoop geweest, en voor elektronische muziek nog nooit zo makkelijk (en het wordt alleen maar beter). Meer mensen, gek als het klinkt, is meer kans voor originaliteit, want de verhouding 90/10 met troep en mooi verandert toch niet. Distributie die niet meer afhangt van fysieke locatie betekent meer mogelijkheden om muziek te luisteren die je normaliter niet tegenkomt.

Het punt is alleen dat we nog van die limitaties af moeten kicken - de verleiding om maar makkelijk te doen is nog te groot, en zo lang je er mee weg komt betekent het gewoon keihard meer geld verdienen door minder hard te werken.
 
Back
Top