ik schaam me diep....

Ja de vengeance sample cd's zijn zeer bruikbaar voor de stijl die jij maakt.

Nexus vind ik ook een mooi ding, maar het blijft een sample player met beperkte edit mogelijkheden. Het werkt wel lekker snel met al die "goede" presets.
Maar de kans dat je de sound ergens anders ook hoort is zeer groot.

Het is in de (euro) trance heel veel Nexus en Vengeance uplifters etc wat je op het moment voorbij ziet komen.
Niet erg natuurlijk maar beetje saai is het wel, zelf layeren met bijvoorbeeld een Sylenth 1 en een Vanguard blijft leuker maar kost weer meer tijd en is bewerkelijker.

Ben benieuwd naar je volgende track.
 
Maak er nog wel 's iemand muziek voor z'n plezier eigenlijk? :D
 
m'n niet Vengeance tracks staan op m'n Myspace, alles wat ik tot nu toe hier gepost heb is ook allemaal synths en midi, dus geen samples phrases of loops (zelfs m'n Battery en KONTAKT nog niet gebruikt) maar goed daarmee ga je in Schleis land de oorlog niet winnen. :dubbel:
Dus begrijp me goed, weet prima hoe ik muziek moet maken die IK lekker vind, maar ben ook nuchter genoeg om te beseffen dat deze tracks niet gaan aansluiten bij de bovengenoemde labels. Heb je inmiddels wat releases onder de riem, dan kom je weer met iets meer weg commercieel gezien. Is niet persé wat ik wil, maar zo is het tegenwoordig wel.

Dus Vengeance is i.d.d. onmismaar in iedere commerciele Trance Project Studio
 
Maak er nog wel 's iemand muziek voor z'n plezier eigenlijk? :D

Hoeveel plezier kun je er nou aan hebben als je er niks mee verdient of niet een goed partijtje anaal-retentief kan zijn op internet over hard/soft/ana/digi filters of A/D converters?

Wat een rare ideeën heb jij toch. :erm:
 
Zegt jammergenoeg dus iets over de scene én dat je jezelf niet genoeg de moeite gunt om met nog iets beters op de proppen te komen.

Volharding dient de Mensch.
 
Zegt jammergenoeg dus iets over de scene én dat je jezelf niet genoeg de moeite gunt om met nog iets beters op de proppen te komen.

Volharding dient de Mensch.

1ste punt EENS! 2e niet, Ik ben tot spul gekomen wat ik zelf beter vind, maar deze labels helaas niet :dubbel:

Wil je iets met deze labels, dan moet je dus wel naar hun A&R smaak/verwachting schrijven
 
Kun je iets maken in hun straatje zonder dat je jezelf verloochend?
Wel een schijt dilemma man! Persoonlijk hou ik liever altijd de eer aan mijzelf.
 
Ik snap Raphie best!
Vroeger als bassist ook in drie bandjes tegelijk gespeeld: één voor de moeilijke, technische muziek (voor de uitdaging), één top-40/bruiloft band (voor de broodnodige centjes), en één bandje met wat vrienden herrie maken (alleen voor de lol dus).

Muziek maken is duur, en als je wat terug kunt verdienen door wat zijstappen te maken, zie ik daar geen diepe persoonlijke crisis aan ten grondslag liggen... Zolang je jezelf nog in de spiegel kunt aankijken en goed kunt slapen zou ik zeggen: ga ervoor! En dan is het eenmaal makkelijker om met de stroom mee te roeien dan er dwars tegenin! ...en dat geldt zelfs ook in de 'dwarse' muziekstromingen als hardcore, punk en metal...
 
Ik snap Raphie best!
Vroeger als bassist ook in drie bandjes tegelijk gespeeld: één voor de moeilijke, technische muziek (voor de uitdaging), één top-40/bruiloft band (voor de broodnodige centjes), en één bandje met wat vrienden herrie maken (alleen voor de lol dus).

Muziek maken is duur, en als je wat terug kunt verdienen door wat zijstappen te maken, zie ik daar geen diepe persoonlijke crisis aan ten grondslag liggen... Zolang je jezelf nog in de spiegel kunt aankijken en goed kunt slapen zou ik zeggen: ga ervoor! En dan is het eenmaal makkelijker om met de stroom mee te roeien dan er dwars tegenin! ...en dat geld zelfs ook in de 'dwarse' muziekstromingen als hardcore, punk en metal...


Precies en binnen de stylistische beperkingen van het genre kan je ook nog eens ontzettend goed zijn. + dat progressies, leads en basslines nog steeds wel uit je eigen koker moeten komen. Dus laten we er geen drama van maken. Het is meer het opvullen/restylen van bestaand repetoir dan dat ik totaal iets anders ga maken.
 
het is allemaal een beetje bullcrap weer.
en zo eigen is jouw ding helemaal niet van wat ik gehoord heb
ik zit wel vaker af te vragen hoe dat nou gaat bij jou.. die hele rare verbanden leggen, en mee willen doen en meetellen maar wel je eigen ding doen.. superspeciaal allemaal
iets vrij sterk zeggen en dan later proberen te nuanceren waardoor het nog gekker wordt :D
die termen ook allemaal. alsof je jezelf verzopen hebt in allerlei onzin waarin je zelf t overzicht even kwijt bent.
ik lees iig met veel plezier je posts altijd

Whoa, wat een reacties, even wat perspectief: :okdan:
Ik doe gewoon mijn eigen ding, wat sommige hier als jaren 90 dance bestempelen :halleluja (dank u, ik ben anders :-)

Maar omdat ik in steeds meer projectjes met mensen samenwerk die projectfiles aanleveren gebaseerd op NEXUS en Vengeance samples, is het gewoon makkelijk om deze zelf te hebben om zo tot een basis (lees uitgangspunt) te komen van een track. Nu blijken collabs met anderen redelijk moeizaam omdat je iedere keer op dit soort geneuzel vast loopt (en een hele hoop mensen dus de ReFx spullen gebruiken.)

daarnaast is i.i.d. het huidge wat de markt zoekt (Blackhole, Armada, AnjunaBeats, Banshee) ALLEMAAL stuk voor stuk de "Schleis saus"

Wil je dus iets met commercieele releases op deze labels dan zul je "helaas" je stijl binnen dit kader moeten zoeken. En ja, dat klinkt allemaal hetzelfde. Sterker nog, een mindere track in de juiste saus, gaat beter dan een super progressie met de "verkeerde" voicing....

Voor m'n eigen ding maakt het niks uit. want dat doe ik voor mijzelf. maar voor de wat commerciele producties, moet deze ear candy binnen het genre er gewoon op en aan zitten.
 
Heerlijk Fjoesz, je "nuchtere" kijk :luv:

Ik deel gewoon mijn ideeen en ervaring. En het kan zo maar zijn dat dat tegen de jouwe indruist. Ieder z'n ding toch? dingen die ik ervaren heb:

Ik koop alles, want ik gebruik geen illegale SW > ben jij het blijkbaar niet mee eens?
Ik heb een sloot hardware ware ik VEEL plezier aan beleef, op één of andere manier vind je dat niet aan mij besteed?
Ik onderken wat "de markt" verwacht van de genres waarin ik actief probeer te zijn. En ook daar ben je het al niet mee eens?

Heb je nu ook nog iets nuttigs bij te dragen behalve persoonlijk ridiculiseren? dan hoor ik het graag, want ik kan volgens mij nog best wel wat van jou leren. Maar met alleen dit soort replies wordt ik er niet veel wijzer van.
 
Dit is al even erg als een "welke synth heb je nodig voor trance"-topic.

6 trak schreef:
whatever works...

Inderdaad. "Het doel heiligt de middelen."

Moet iedereen voor zichzelf maar uitmaken of hij het wiel opnieuw wilt uitvinden bij elke auto die hij / zij bouwt. Wat kan er meer 'je eigen ding doen' zijn dan elementen die iedereen gebruikt op zo'n manier bij elkaar gooien dat het klinkt als iets van jou?

Droge samples en basisgeluiden zijn slechts een fractie van een complete productie.

Ik hoor ook niemand klagen dat hij opeens 'de zaagtand op z'n synth toch maar gaat gebruiken'...
 
ik begrijp niet zo goed waar je dat allemaal uit op maakt. over illegale software enzo? :D en je gear?..heb er gewoon plezier mee. zeg ik verder niks over
ik vind je altijd zo krampachtig aan secundaire dingen hangen terwijl het gewoon gaat om vette tracks maken.
in eerste instantie dat je er lol aan beleeft en misschien in 2e instantie dat anderen er ook lol aan kunnen beleven.
maar al die protocollen over wat je moet gebruiken om mee te tellen enzo, das toch allemaal onzin man. en als er dan iemand wat van zegt is t antwoord altijd dat je wel weet hoe je zelf vettere muziek moet maken, maar dat anderen daar niet op zitten te wachten. je kan volgens mij beter proberen te excelleren in je eigen stijltje dan jezelf continu te frustreren door je muziekmakerij te laten bederven door die ontiegelijk platte trensboeren allemaal.
 
lezen heren, het gaat niet om patches.....:okdan:

MRT, jouw track van vorige week, pleur je ook gewoon een Vengeance loopje in.

leads en basses pads strings allemaal niet interessant, heb er inmiddels 1.000enden en draai nog regelmatig aan de knoppen voor m'n "eigen" sound....

Ik snap echt niet waarom of dit nou weer zo'n MOJO discussie moet worden zeg phhhh.....

Soms denk ik dat sommigen zich schamen dat ze het al tijden zo doen.
 
ik begrijp niet zo goed waar je dat allemaal uit op maakt. over illegale software enzo? :D en je gear?..heb er gewoon plezier mee. zeg ik verder niks over
ik vind je altijd zo krampachtig aan secundaire dingen hangen terwijl het gewoon gaat om vette tracks maken.
in eerste instantie dat je er lol aan beleeft en misschien in 2e instantie dat anderen er ook lol aan kunnen beleven.
maar al die protocollen over wat je moet gebruiken om mee te tellen enzo, das toch allemaal onzin man. en als er dan iemand wat van zegt is t antwoord altijd dat je wel weet hoe je zelf vettere muziek moet maken, maar dat anderen daar niet op zitten te wachten. je kan volgens mij beter proberen te excelleren in je eigen stijltje dan jezelf continu te frustreren door je muziekmakerij te laten bederven door die ontiegelijk platte trensboeren allemaal.

Eens.... ti's allemaal best wel simpel eigenlijk :dubbel:
Maar zoals ik al zei: werk met een aantal mensen samen die hier ook mee werken, en aangezien een copy voor mij geen optie is, "moet" ik wel....
 
MRT, jouw track van vorige week, pleur je ook gewoon een Vengeance loopje in.

De losse drumsamples kwamen van Vengeance, waarom?
Omdat het kwaliteitssamples zijn. Er heeft niemand gesproken over loopjes.
 
ik heb zelf nooit begrepen dat mensen een sample durven-laat staan kunnen-gebruiken zonder er eerst aan te sleutelen.

ok alst voor de grap of de ironie is.. Maar een losse drumsound zo maar droog van de cd halen en dan zeggen hoe "heilig" dat die gasten zijn dat die cd gemaakt hebben.. hmm als je echt zelf niet tot zo'n sound kan komen is het misschien niet zozeer gebrek aan talent maar wel gebrek aan doorzettingsvermogen en motivatie.

en ja, ik gebruik veel romplers zoals een TR-707.. maar das dan weer een ander verhaal, trouwens echt clean is het nooit te noemen, er verandert wel wat aan de sound - mrr das logisch..
 
Wat een stelletje Azijnpissers hiero zeg......

ik probeer hier een beetje een productietechnische discussie te hebben over de invloed van Vengeance op een bepaald gedeelte van de Dance muziek. Geef aan waarom ik NEXUS en hun CD's aanschaf. Maar blijkbaar kan je daar geen eens meer over schrijven want een normale discussie over het meest popularie genre en de trends daarin (of je het daarn nou mee eens bent of niet) is blijkbaar not done voor sommige members hiero...

Als je nou niks nuttigs te melden hebt, ipv van het oppoetsen van je eigen E-penis blijf dan weg....... of maak en post eens wat zoals ik ook nagenoeg iedere week doe :okdan:
 
Back
Top