ik schaam me diep....

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Heb het zo lang mogelijk beprobeert uit te stellen, Maar ik ga nu toch echt ook NEXUS2 en de Vengeance Essential Sample CD's kopen...... Ik heb geprobeert om het niet te doen, maar Dennis Gertner & Manuel Schleis hebben zo'n stempel op de hedendaagse commerciele Trance gedrukt dat je er zonder hun saus niet meer meetelt (uplifts, downlifts, hihat en percussieloops fx etc..) :D dus ben vanaf vandaag ook officieel een Vengeance schaapje :okdan:
 
logica: als je je er idd voor schaamde had je het niet medegedeelt nateluurlijk™
Ergens wel, want ik had de illusie dat ik goed genoeg was om zelf op dit niveau te produceren, maar de Vengeance saus blijkt in dit genre "Essential" (zoals de titels van de sample CD's al deden vermoeden) :okdan:

Ok grappig hoe bestaande tracks ineens als puzzelstukjes uit elkaar vallen op het moment dat je deze CD's beluisterd ....... mïjn bubble is busted... ik dacht dat mensen nog met drumodules programmeerden, maar 9/10 keer zijn het meer Micro DJ's die phrases samen voegen met een bassline en lead...
 
Ik dacht ook dat ik meer sound designer was en ik heb al wel wat gecreëerd maar gelijk dat hij er zich mee bezig houd is toch van een andere orde. Het heeft die speciale touch he. Ik maak nu niet echt veel trance maar ben wel blij dat ik nexus 2 + wat expansions heb, die werken ook goed als sound scapes bij film muziek , dat ligt dichter bij het geen ik doe.
 
Dus weg met die zooi...tenminste als er gemusciseert moet worden..en niet geplakt

gewoon alles vanaf de grond rustig opbouwen.we beginnne met drums...komen de juiste sounds meestal ook wel op het juiste moment erbij..

probleem is mischien dat de ultra dure processors die aan het einde de saus aanbrengen er niet zijn..

maar een goed nummer kan best wel zonder..
 
Gaan die nummers niet allemaal erg veel op elkaar lijken als iedereen hetzelfde sausje en dezelfde drumloopjes etc. gebruikt?
 
Heb het zo lang mogelijk beprobeert uit te stellen, Maar ik ga nu toch echt ook NEXUS2 en de Vengeance Essential Sample CD's kopen...... Ik heb geprobeert om het niet te doen, maar Dennis Gertner & Manuel Schleis hebben zo'n stempel op de hedendaagse commerciele Trance gedrukt dat je er zonder hun saus niet meer meetelt (uplifts, downlifts, hihat en percussieloops fx etc..) :D dus ben vanaf vandaag ook officieel een Vengeance schaapje :okdan:

Wat zegt de noodzaak om specifieke samplecd's te kopen (omdat je zoals je zelf zegt anders niet meetelt) dan over het genre? 8o)

Veel plezier met je sample cd's. :okdan:
 
De enige jongens die nog dijenkletsend binnenlopen van 'commerciele' """hedendaagse""" "trance" zijn inderdaad de loopjesvoorkauwers :Z
 
Gaan die nummers niet allemaal erg veel op elkaar lijken als iedereen hetzelfde sausje en dezelfde drumloopjes etc. gebruikt?

Helemaal mee eens.....dan een zielige riedeltje in A en voilaaaaa weer meer #^*#@!^&* trenz...... jammer jammer jammer......

Het zou pas echt vernieuwende zijn als je met apparaten waar normaal geen trenz mee wordt gemaakt, trenzzz te maken.......
 
als je gewoon lekkere muziek maakt hoort en boeit het publiek echt niet of je wel vengeance loops & nexus sounds hebt gebruikt. zolang ze maar lekker kunnen dansen! maarja.. dat is hoe ik erover denk :)
 
Ik heb in Nexus niks gevonden dat je niet zelf kunt maken, en het gros van wat Sylenth1 en m'n Virus kunnen doen is wat Nexus doet.

Op de VEC CDs wel - tenminste, als je niet goed bent in het maken van kicks. Dit durf ik gerust te gebruiken in wat ik maak omdat het me een halve dag werk scheelt en als de beat er ligt de melodie er makkelijker overheen kan, dus als steiger/skelet vind ik dat goed genoeg.

Overigens krijgt "downlifter" mijn prijs voor meest achterlijke muziekterm van het jaar. "lift" is optillen, dus neerwaarts optillen, jazeker.

Ruis + resonantie + lowpass filter + reverb en dat door een sidechain-compressor - en daar heb je een SAMPLE voor nodig? Good lord, met een half uurtje heb je er meer downlifters uit dan trance.nu in een maand maakt. Of nog niet eens 2 minuutjes in Massive.
 
Voor de drums is het wel erg handig, maar dan niet de Loops. De sound van de Nexus is wel erg herkenbaar...wellicht iets te herkenbaar. Maar goed je bouwt er wel snel iets mee. Wellicht zit het probleem voor mij wel in de term 'bouwen'. Ik heb het idee dat het allemaal op Magix Music Maker gaat lijken. Zelf haal ik de meeste voldoening uit het zelf prutsen en desnoods proberen de sound na te maken, maar dan wel afwijkend. Wellicht wordt de Trance-bel wel hetzelfde als de krediet-bel die in ene heel hard uit elkaar klapt. Het gevolg is altijd innovatie dus laten we afwachten :mega:

Maar iig veel plezier met je aankoop, voor het doel dat jij het hebt gekocht krijg je er denk ik geen spijt van!
 
Whoa, wat een reacties, even wat perspectief: :okdan:
Ik doe gewoon mijn eigen ding, wat sommige hier als jaren 90 dance bestempelen :halleluja (dank u, ik ben anders :-)

Maar omdat ik in steeds meer projectjes met mensen samenwerk die projectfiles aanleveren gebaseerd op NEXUS en Vengeance samples, is het gewoon makkelijk om deze zelf te hebben om zo tot een basis (lees uitgangspunt) te komen van een track. Nu blijken collabs met anderen redelijk moeizaam omdat je iedere keer op dit soort geneuzel vast loopt (en een hele hoop mensen dus de ReFx spullen gebruiken.)

daarnaast is i.i.d. het huidge wat de markt zoekt (Blackhole, Armada, AnjunaBeats, Banshee) ALLEMAAL stuk voor stuk de "Schleis saus"

Wil je dus iets met commercieele releases op deze labels dan zul je "helaas" je stijl binnen dit kader moeten zoeken. En ja, dat klinkt allemaal hetzelfde. Sterker nog, een mindere track in de juiste saus, gaat beter dan een super progressie met de "verkeerde" voicing....

Voor m'n eigen ding maakt het niks uit. want dat doe ik voor mijzelf. maar voor de wat commerciele producties, moet deze ear candy binnen het genre er gewoon op en aan zitten.
 
In dat perspectief kan ik je iig volgen. Iig succes er mee. En het belangrijkste is natuurlijk lol in muziek maken!
 
Het word eens tijd dat we ''Dennis Gertner & Manuel Schleis'' eens opzoeken want die zijn dus verantwoordelijk voor die vreselijke kazige trance :D

Eigenlijk een beetje raar dat het sounddesigners zijn die eigenlijk het geluid van een stijl ''muziek'' bepalen is het niet unieker,origineler om daar zelf eens mee te gaan experimenteren ?Alhoewel als men presetjes gebruikt heeft men weer wat meer tijd om aan de compositie te werken..sja..:D
 
Ik doe gewoon mijn eigen ding, wat sommige hier als jaren 90 dance bestempelen :halleluja (dank u, ik ben anders :-)

Met de dance in de jaren '90 was weinig mis; souldiva's die zonder auto-tune kunnen zingen, niet lui zijn en die break/bridge opvullen met een ander ritme of melodie in plaats van de filter voor 4 of 8 maten omhoog automaten, en meer dan 3 akkoorden.
 
Back
Top