ik schaam me diep....

wat een mooie draad wordt het zo zeg
ik vind vooral TS' opmerkingen over begrijpend lezen enzo heel erg leuk. misschien dat de formulering er ook mee te maken heeft? vooral van die pakkende inhoudelijk onjuiste oneliners altijd, die schreeuwen toch om negatieve reacties.
verder is er inhoudelijk niet zoveel toegevoegd nog naderhand lijkt me
5 pagina's BS waar ik graag aan mee doe :okdan:
 
Ejay of band in a box support ik niet :duivels:
Maar geeft niks jongens, de Fruity "loopers" mogen altijd aankloppen om hun idee orgineel uit te komen werken, meerderen gingen u al voor.

Pas nou maar op wat je zegt, wellicht voel je over een paar maandjes weer de aandrang een nieuwe 'ik schaam me diep...' thread aan te moeten maken... 8o
 
... Synthesizers zijn (grotendeels) uit de verdomhoek als je kijkt naar hoe ze eerder soms verguisd werden door gitaarhelden.
Dat is een dissertatie waardig!
Het maken van muziek is nog nooit zo goedkoop geweest, en voor elektronische muziek nog nooit zo makkelijk (en het wordt alleen maar beter). ...
Even geen koffiedik kijken, maar het is nog te dicht bij, zodat er nog weinig zinnigs over te vertellen valt, maar het is waar: we staan voor een grote omslag op dit muzikaal terrein, daar ben ik van overtuigd.

Wout
 
Raphie...
Ondanks dat trance niet mijn ding is en ik tot 2x toe een track van je heb afgezeken vind ik dat je tracks wel technisch goed in elkaar steken. Tis iig veel muzikaler dan de meuk die ik probeer te maken.

Hierdoor snap ik niet één-twee -drie dat je met de sample-cd's aan de slag wil/moet!?!?!?! Ik begrijp de toegevoegde waarde er niet zo van.

Ik snap wel dat je jezelf naar een hoger niveau wil opwerken maar kan je dan niet beter van je eigen kracht uitgaan ipv regelmatig een welbekend sausje over je produktie te gooien om zo aan een aantal voorwaarden te voldoen? Ik denk dat je jezelf hierdoor (zeker op den langere duur) tekort doet.

Zou je het niet leuker vinden om soortgelijke hardware als de sample cd jongens te hebben en deze volledig naar eigen inzicht te gebruiken? Imo heb je dan wel jou gewenste sound alleen met een veel meer eigen interpertatie ervan :)
 
Tja, op het gevaar af me hier te moeten verdedigen... beste Wout.
Of plastischer gezegd: ik probeer me ook niet te ergeren aan jouw posts, en voel ook niet de behoefte jou daar op te wijzen.
Ik zou dat graag wederzijds willen houden.
Ieder z'n ding, het is een openbaar forum. :)

proef ik hier een indekking / terugkrabbeling
laat de rest
de rest zijn
only dead fish go whit the flow ...jatog
asje moeilijk wil doen doeje moeilijk
daarom breng ik ook geen muziek uit ...
miscchien 4 x egt opgetreden ooit maar kdoe t voor mezelf
en ja kheb heb ook die " commerciele zeta / ni sounds banks [i legal ] dat weer welk intreseerdt me niet soo, ...wat iemand daar van vindt !

tis natuurlijk wel een keuze asje een sample cd set koopt
om met die sounds aan de slag te gaan zekers asje bv ri. " trance / house "
sample cd koopt ...
voor bepaalde sounds kan ikme dat goed voorstellen
asje bv mellotron/ enorm mooie pianos / of vintage synth cd in een sampler / vst player stopt , hebbie instant die sounds die je normaal niet gauw te pakken krijgt
maar bv trancey / gating loops
is juist leuk om zelf te fixen en tot een goed eind result te brengen ... want daar leerje ook van ...

een bekende drummachiene cd is minder door de mand vallend
want drumachienes worden in t algemeen wel herekent in muziek
daar maakt denk ik een sample kit / cd niet egt uit

tuurlijk ook weer processen ...voorje eigen visie / sounds
:doei:
welleuk dat deze draad iets iop wekt by velen ..ieder denkt orgineel te zijn ineens
ask met mn z1 [ die ik nu heb ] lekker presets zapped ...benik toch niet veel anders bezig ???
:engel:
 
ik vind er niks mis mee met vengeance sample cd's (of nexus kwa sounds).

Ze zijn gewoon handig als je zelf de skills of apparatuur mist om de drums en sounds zo te processen dat ze goed klinken, of als je gewoon te lui bent (zoals ik :D) om veel tijd te besteden aan het goed maken van de sounds of uitzoeken van 'herkenbare' sounds.

aan de andere kant vind ik het gebruik van de loopjes zoals bas, chord en andere loopjes die al voorgekauwd in nexus zitten niet professioneel. Ik vind het voornamelijk een gebrek aan muzikaliteit om patroontjes die een ander bedacht heeft voor je, te plakken tot een nummer.

Dat is leuk voor de hobbiest, maar als je het groter wilt aanpakken zoals raphie dat volgens mij ambieert, dan moet je dat gewoon niet doen. Daar hoef je bij de grotere labels in ieder geval niet mee aan te komen (voor internet releases is het natuurlijk prima, die brengen praktisch alles wel uit tegenwoordig :D)

disclaimer:
nou moet ik wel toegeven dat ik bedoeling van de posts van raphie nooit snap :D, dus als mijn reactie totaal niet op de bedoeling slaat dan kan die weer weg :)
 
volgens mij zijn we heel off topic aan het gaan, dus doe ik zo gewoon effe verder:
denk wel dat dit het populairste topic ooit is, het is gisteren opgestard en zit vandaag al aan 5 pagina's en op het einde van de dag waarschijnlijk 6 ofzo. WOOOOOOOOOOOOW!

Nee, maar vind het wel wat onnozel dat je post dat je die sample cd's hebt gekocht. De discussie die er daarentegen uit voortvloeit over het feit dat je je verplicht voelt, mss zelf bent, die te kopen om op een bepaald niveau mee te draaien is wel interessanter. Maar draait meer over geld dan ik ooit op het synthforum tegenkwam.

Gagarin
 
dat gedoe over niveau snap ik niet helemaal
een sound kan ik nog enigzins begrijpen.
maar of t gebruik van loops ed garant staat voor een bepaald niveau? lijkt me niet :D
 
Schaamte.
Ik kan een hoop dingen bedenken waarvoor ik mij zou moeten schamen. Één van die dingen is dat ik mij wellicht door het forum heb laten vormen hoe electronische muziek gemaakt zou moeten worden. Waarom zou ik mij hiervoor moeten schamen? Omdat ik in sommige opzichten meer bezig ben met: "is het "oorspronkelijk" genoeg wat ik doe, gebruik ik de juiste gear (analoog vs. digitaal)?, etc" ipv maak ik mijn muziek, omdat ik het toffe muziek vindt. Dat neem ik mijzelf wel kwalijk. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben blij dat ik zoveel heb kunnen leren op dit forum, maar eigenlijk zou ik mij niets moeten aantrekken van de vele meningen die hier heersen. Toch is dat lastig, want ook ik wil erkenning voor hetgeen ik doe en het is makkelijker om (snelle) erkenning te krijgen door gebaande wegen te bewandelen. Maar ik ben nu wel van mening dat ik erkenning wil voor hetgeen IK doe en niet erkenning wil voor hetgeen anderen "willen" dat ik doe. Welk gereedschap je dan gebruikt zou er dan ook niet mogen toe doen.
Dus Raphie, schaam je je nou vanwege het feit dat je die soundset heb gekocht, of schaam je je nou vanwege het feit dat je de mening van je medeforummers zo belangrijk vindt (geen flame, serieuze vraag)
 
Het gaat de goede kant op, voor de mensen die er net in vallen en mij een beetje kwijt zijn:

aanschaf 1: NEXUS

Waarom?
- Ik wil compatible zijn
- Ik kon niks met aangeleverde loops in projecten
- Collabs / remixes lopen hierdoor in de soep

Wat vind ik van NEXUS:
- goede rompler
- lekkere alrounds sounds
- loops vind ik lame

Moet IK NEXUS gebruiken?
- Nee, heb meer dan voldoende orginele hardware alternatieven ;)
- Ben niet op zoek naar loops of phrases
- zal het voor m'n eigen producties dus niet snel inzetten (tenzij ik die ene coole patch net wil gebruiken wat ik op m'n Ti niet voor elkaar krijg)

Aanschaf 2: Vengeance Essential CD's

Waarom?
- ik hoor drumsamples en ear candy wat ik nog niet had en welke ik wel essentieel acht voor het type producties wat ik probeer te maken
- Ik ga nog steeds de loops niet gebruiken (maar wel goed analyseren
- Maar de processed samples brengen mij de percussie saus, die ik zelf met "kale" hardware /VSTi's (nog) niet voor elkaar krijg

Wat vind ik van Vengeance:
- ongelovelijk hoe goed hun sample packs in elkaar zitten en hoe zij zo'n stempel hebben kunnen drukken op het dance genre
- ik heb alleen maar interesse in hun percussie samples en uppers/downers etc. leads en basses kan ik prima zelf

Moet ik Vengeance gebruiken?
- Niks moet, maar ik kom op dit moment tot een beter (wat mij meer aanstaat) resultaat dan zelf processed noten proberen te programmeren.
- Ik hoop dat ik de skills leer om m'n eigen kale instrumenten op deze manier te kunnen processen. (en dan heb ik het niet over een beetje compressie, sidechain, maar over de gebruikte verbs, EQ settings, gate settings. lowpasses voor elke sample, juiste ADSR etc.....

Dus..... :D

Verder vind ik i.d.d. alleen maar phrases loopen geen muziek produceren maar meer Micro DJén :dj: Leuk als dat je ding is, maar voor mij persoonlijk (kan voor jou anders zijn) moet iedere noot die je hoort (en een aantal die je niet direct hoort) gewoon als individueel blokje in je pianorol terug te vinden zijn... en handmatig te zijn ingespeeld of geprogrammeerd.

dit is i.d.d. een essentiele artistieke discussie aangezien er blijkbaar ook een ander kamp is......;)
 
nieuwe tijden,.. nieuwe technieken !

Buigen of breken,.. al dan niet omdat de klant het vraagt ?

... zie binnen 20 jaar nog weinig mensen (die professioneel bezig zijn) aan knoppen draaien.

... de laatste fotograaf die kost wat kost bleef zweren bij zijn reflexcamera met filmrolletje, omdat digitaal de duivel zelve was en nooit die goeie ouwe techniek zou kunnen gaan vervangen,... bestaat die nog ? .. of is die ondertussen dan toch op pensioen !
 
Zijn keuzes Patrick, het een sluit het ander niet uit, is geen kwestie van slechter of beter, meer van "shortcuts" of "the whole 9 yards....."

Het is ook geen HW <> SW discussie, maar op welk niveau wordt een productie "jouw track" en niet meer een samenraapsel van loops, trancegates en phrases......
 
Het gaat inderdaad de goede kant op. De mededeling van het 'hoe' en 'waarom' zaken worden aangeschaft is nu helder. Nu moet er denk ik nog een discussieerbare zaak van gemaakt worden.
 
Maar waar schaam je je nou voor?
(Zie mijn eerdere post)

Ik schaamde me voor het feit, dat hoewel ik regelmatig heb afgegeven op nexussende fruity loopers, ik toch moet erkennen dat dit zelfs nagenoeg een stijlvoorwaarde is geworden om door de A&R van Blackhole en Armada heen te komen.
 
Het gaat inderdaad de goede kant op. De mededeling van het 'hoe' en 'waarom' zaken worden aangeschaft is nu helder. Nu moet er denk ik nog een discussieerbare zaak van gemaakt worden.

discussie ontstaat meestal als je ergens over van mening verschilt, of een ander perspectief hebt, ga me nou niet vertellen dat je het 100% met me eens bent :okdan:

Topics hoeven niet altijd alleen maar nieuwswaarde te bieden, maar kunnen ook food for thought en perspectief aandragen.....
 
Ik schaamde me voor het feit, dat hoewel ik regelmatig heb afgegeven op nexussende fruity loopers, ik toch moet erkennen dat dit zelfs nagenoeg een stijlvoorwaarde is geworden om door de A&R van Blackhole en Armada heen te komen.

Duidelijk :)
 
Back
Top