digital delay

De ibanez AD-202 is super heb er 2 gehad,je kunt hem makkalijk modden,door parallel op de delay pot een jack aan te sluiten (gebruik deze op het frontpannel) zodat je de delay time met CV kan sturen,geweldig;let wel het werkt omgekeerd dus minder spanning = meer delay.

Die lexicons delta reeks (122.etc...)vergeet je maar best,der zitten vintage processor bloks in,als het stukgaat = vuilbak

Alsook de oude eventide harmonizers,all oude chips.

de tc2290 klinkt super (maar zeker niet vintage),maar geen knoppen dus!

De lexicon primetime is een echte aanrader,je kan overdubben,en der is een feedback limitter op,dus kan je er echte spacy drones en athmospheres mee maken en realtime veranderen als je de feedback op maximum zet,dit spul gromt is echt organisch levend,rond de 500 e Zeker kopen!

heb alles gehad,wegedaan,nu terug bijeen aan het zoeken,snif...

Heb al

Primetime (laatste met gekleurde knoppen)
PCM42
Dynacord DDP14
 
Ursa Major Space Station SST-282, ergens op de kruising tussen digital delay en vroege digitale reverb:

UrsaMajor_SST282SpaceStation_l.jpg


hmmm... lekker zeg! :{
 
En ook nog uit ongeveer dezelfde tijd, zelfde principe aua delay/reverb : de Dynacord DRS-78

Dynacord_DRS78EchoReverb_l.jpg
 
leuke foto's!
die infernal machine zit goed volgepropt van binnen!
 
Prime Time (gekleurde knoppen) is de eerste M93 2U rack

Prime Time II (Blauw met zwart) M95 2u Rack

Super Prime Time (Blauw met zwart) 640 ms standaart M97 3u rack

De eerste en de super zij de moelijkste te servicen naar het schijnt.

Probeer dus de M95 te hebben (heb ik gehad) pas op verwarring; soms staar er niet de' II' op maar enkel Prime Time! maar look is hetzelfde dus je kan niet missen



The M93, Prime Time, had 128 ms of memory standard which could be upgraded to 256 ms and passed frequencies up to 12kHz.

The M95, Prime Time II, had 1.92 seconds of delay, with options for 3.84 and 7.68 Seconds and passed frequencies up to 16 kHz.

The M97, Super Prime Time came with 640ms of delay with an option to 1.28 S. It passed frequencies up to 20kHz and was programmable.

http://www.lexiconpro.com/Knowledge...l=M93&TopicID=157&Topic=M93 General Questions



Note: Ik heb net een PCM42 binnen,je hebt dezelfde funkties als een primetime (kan hem op dezelfde creative manier gebruiken,met feedback en repeat vb)maar heeft dus maar 1 kanaal ,de primetimes hebben er 2.

een heel groot verschil is de PCM42 ruist (hopen!) minder,die primetimes zijn ruisbakken!

op franse site audiofanzine staat nu (sind gisteren) een PCM41 voor 200e ff kopen zou ik zeggen!!

Pcm41 heeft zelfde funkties als42 maar minder delaytime,heeft geen display ,onthoud niet de laatste delay setting wanneer het toestel uitgeschakeld wordt en klinkt iets grungy-er. maar voor 200e is goede deal....
 
Origineel geplaatst door S.L.E.
leuke foto's!
die infernal machine zit goed volgepropt van binnen!

Als die IF 90 stuk gaat kan je hem ff weggooien,alle circuits zitten in epoxy en zelfs bij publison is het niet zeker dat ze hem kunnen herstellen.

Alle foto's zijn van mijn tech. dus ik weet wat ik zeg....Daarom Publisons niet te duur betalen..
 
Origineel geplaatst door koediman
thx voor de info.

die pcm41 is trouwens al niet meer te vinden.. ik ga er maar vanuit dattie ondertussen verkocht is.

Ja fuk hijs weg,gisteren avond was ie der nog.=(

Hou die site dagelijks int oog ,vroeg of laat vind je wel wat,er is ook een Dynacord DDP14 nog te koop zie ik 200e

(heb ook 1 gekocht voor 150e,maar heb hem nog niet,ook leuk 2u display knopjes :) )
 
Origineel geplaatst door HEXAGON
Pcm41 heeft zelfde funkties als42 maar minder delaytime,heeft geen display ,onthoud niet de laatste delay setting wanneer het toestel uitgeschakeld wordt en klinkt iets grungy-er.

Ja, vooral het feit dat je steeds opnieuw je settings moet indraaien zodra je het apparaat uitzet wordt vaak genoemd als het grootste nadeel.
Natuurlijk zijn PCM-42's inmiddels zo duur geworden (iedere serieuze studio wil er minstens 2) dat het voor de thuis-studio bijna geen leuke kandidaat meer is, qua prijs/performance...

Heeft iemand wel eens een Yamaha D5000 gezien? (nog niet echt enorm vintage nog, geloof ik, maar wel super zeldzaam). Die wordt door Bob Katz (en anderen) genoemd als de beste digitale delay ooit... that tickles my fancy... :D

d5000_front.jpg
 
Ja op ebay waren er onlangs (of nu nog) te koop,maar ik vind hem niet speciaal vintage....:confused:
 
Da's waar, echte knoppen en schuifjes is toch waarlijk het lekkerst op een delay.

Gisteren trof ik een zeer prettige verrassing in de vorm van een postbode met een reusachtig pak uit Duitsland. Jawel, de Ursa Major Space Station SST-282 maakt z'n entree in huize Hanz!
Zag er keurig uit, en hij werkte ook nog, zowaar! :D

Snel aangesloten, eerste indruk erg positief... lekker vintage apparaat, een curieuze mengeling tussen delay en reverb, wat ik al eerder schreef eigenlijk.
Het apparaat heeft 8 'taps' die intern volgens een geheim procedé worden gemoduleerd. De taps zijn per 2 stuks gegroepeerd en kunnen per groep via een eigen knop worden ingesteld in volume. Afhankelijk van de 'preset' (instelbaar met een soort radio-schakelaar) heeft iedere tap-groep een eigen 'plaats' in de timeline, dus kan je via de volume-fader je eigen klank samenstellen door het mixen van de tap-groepen. Tot slot is er nog een feedback aanwezig om de vrij beperkte sampletijd (255 msec) toch om te zetten in een zeer acceptabele delay/galmtijd.

Het apparaat is te schakelen in reverbmode en in delaymode. In reverb zijn de taps vrij dicht op elkaar geclusterd, waarbij je dankzij de 'presets' nog aan de klank kan sleutelen. Zo zijn er verschillende 'rooms' en ook combfilter-achtige en slapback effecten mogelijk. En een curieuze stand genaamd 'space'... ;)
Een vrij duistere vintage-galm komt eruit - de precieze klank kan je nog tunen middels een highpass en lowpass EQ. Voor die tijd (1979!) moet het wel echt revolutionair zijn geweest om 3.5 seconden reverb eruit te trekken.

In de delay-stand krijg je nog een extra feedback delay die instelbaar is van 0-250 msec. De taps staan hier verder uit elkaar en je kan interessante 'ritmes' maken met de volume-faders. Het geheel klinkt gewoon fijn, vrij clean omdat er geen compander wordt gebruikt en ook omdat er relatief weinig modulatie op de delays zit.
Omdat het apparaat een (ook al weer 'geheim') algoritme gebruikt om van de mono input naar een stereo output te komen, kan het resultaat echt 'spacey' klinken (nomen est omen!), soms bijna enhancer-achtig.

Als ik vanavond even tijd heb post ik wel wat foto's en wellicht 'n mp3.
 
Hoe staat het eigenlijk met je Eventide, Koedi? :)
 
Origineel geplaatst door Hanz
Hoe staat het eigenlijk met je Eventide, Koedi? :)

boemtsjak heeft het erg druk. ik hoop dattie voor't eind van't jaar klaar is. daarnaast istie ook nog bezig met m'n modulaire springreverb. als ze allebei voor't eind van't jaar af zijn geef ik het hele synthforum een rondje. :D
 
Back
Top