Halion 2 problemen

cns

sfm
Lid sinds
3 april 2004
Berichten
1.226
Locatie
Waddinxveen
Jeez, ben het nu echt zat!!!

Halion kapt mijn kicks af als ik ze over elkaar knal! Zeker met lange kicks is dit aardig frustie! iemand een oplossing?
 
Neej ik layer ze niet

BD |X...X...X...X..X| enzovoorts
1 5 9 13 16

dan kapt hij de 16e en de 1e van de volgende part af
 
Huh? Dus alles werkt goed behalve de overgangen tussen parts? Dan denk ik toch meer aan een sequencer probleem. Die noten die afkappen zijn niet korter dan de anderen?

Wat doet dit patroon? |X..XX..XX..XX..X|
 
ja de overgang gaat ook gewoon zoals ie hoort te gaan, alleen klinken die kick dan kort ipv lang en vol! Hij kapt ze af net of Halion het niet kan bereken ofzo want als ik ze gewoon op de 1,5,9,13 zet is er niets aan het handje!

en het patroon wat jij geeft dan kapt hij

de 4 en 5 af en vervolgens de 8 en 9 etc.
 
ok het klinkt nu al anders na het aanzetten van die drummode

alleen klinkt de kick op de 16 en op de 1 dan soort gelayererd wat dat nu weer is pfff nou ja
 
Drum mode speelt gewoon de hele file af. Dus krijg je bij overlappende geluiden idd dit soort dingen.

Wat was nou de originele waarde van mod/tune > voices? Drum mode zou ik iig uit zetten en voices > 1. Werkt het dan? Ook even naar de release van de DCA (amp release) kijken.
 
voices stond op 16! Dus genoeg stemmen toch, blijft het vaag vinden! met voices op 1 klinkt het telkens anders zeg maar :-(

dca stond op no mode als ik daar mee ga stoeien gaat het idd wel anders klinken, anders de kick maar wat korter :-(
mocht dat niet het gewenste resultaat hebben!

bedankt tot dusver suggesties blijven welkom
 
Goed, ik kom er ook niet meer uit.

Zo werk ik:
- drum mode uit
- voices > 1
- dca aan
- dca envelope amount 100%
- kleine dca release tijd

En dan volledige noten tekenen in 'm sequencer. Dus niet 1/16 maar bv een langere noot van 4/16. En voor kortere noten zoals fills gewoon kortere noten tekenen. Dan overlappen de instrumenten elkaar alleen zover als de release staat. Op die manier kan je ook spelen met de nootlengtes om variaties in de kick te krijgen.

- = noot loopt door

|X---X---X--X-XX|
 
Back
Top