Korg NTS-2 laag output volume

whenheco

Stamgast
Lid sinds
16 februari 2022
Berichten
148
Locatie
Heerhugowaard
Dag Forumleden,

Ik heb zojuist de Korg NTS-2 (oscilloscope) in elkaar gezet.

Het scherm doet het prima maar het viel mij op dat het geluid van de output (thru) erg laag is.

Als ik de jack kabel van mijn koptelefoon of de jackkabel uit mijn synthesizer er een stukje uit trek dan is het volume echter goed (normaal volume)
De input van de synth loopt nl door de nts-2 en vervolgens naar mijn koptelefoon.
Koptelefoon rechtstreeks in mijn synth levert geen problemen op dus het lijkt aan de interne routing te liggen van de nts-2. Het probleem treedt bij zowel input 1 als input 2.

Is er iemand met technische kennis die wellicht mij op weg kan helpen naar een oplossing?
Het audio gedeelte bestaat uit 1 printplaat.
 
Ik heb deze ook en heb geen issues, wellicht zullen mono kabels wel goed werken?

Ik heb het nog niet met mono kabels geprobeerd. Vanavond zal ik een mono synth aansluiten om te testen. Bedankt voor het meedenken:)
 
Zojuist geprobeerd met een synth met mono output en daar komt het volume inderdaad goed door. Ik gebruik verder ook geen breakout kabels van stereo naar 2x mono dus voor 2 mono signalen moet dit geen probleem opleveren.

Als ik 4 mono kanalen wil doorvoeren dan zou ik wellicht iets moeten rommelen met de stekker maar dat kan ik nu niet testen.
 
Enig verlies is wel normaal trouwens zo is dit ongeschikt voor volt per octaven signalen, die dien je vooraf te bufferen.
 
20230607_230245.jpg


ik heb zelf een hub gemaakt hiervoor. De trs kabels had ik liggen. Van verouderde mobiels enzo.
 
Laatst gewijzigd:
Hoe tevreden zijn de bezitters inmiddels over de NTS-2?
Ik overweeg aanschaf van deze oscilloscoop, dus ervaringen zijn welkom!
 
Hoe tevreden zijn de bezitters inmiddels over de NTS-2?
Ik overweeg aanschaf van deze oscilloscoop, dus ervaringen zijn welkom!

Altijd wel leuk, maar ik had graag ook waarden op het scherm zien verschijnen, kwestie van DC zo goed mogelijk te kunnen calibreren.
 
Ik vind het wel een fijn ding.
Het ging mij primair om een oscilloscoop en spectrum analyzer, maar de oscillator/LFO functie blijkt toch ook wel handig te zijn.

Als dubbele oscillator is hij beperkt bruikbaar, omdat je geen toonhoogte met CV of MIDI kunt veranderen, maar voor drone klanken in mijn modular zie ik wel mogelijkheden. Ook als LFO kan hij wel handig zijn.

Het in elkaar zetten vond ik ook leuk om te doen en de stevigheid van het geheel valt me alleszins mee.
Ik heb er wel een kastje omheen gekocht en dat geeft hem toch nog even wat meer body en stevigheid.




NTS-2.png
 
Back
Top