Hoe nemen jullie op?

Tascam DP32.
Spoor per spoor alles inspelen, geen gedoe met computer meer.
De mix moet uiteindelijk wel inderdaad naar de computer om er verder mee te kunnen werken.
 
Iemand die gewoon 2 track master tapes naar een vinyl cutter stuurt die er afblijft qua digitale rommel? Dus van tape door analoge shizzle en dan naar de cutter?

Ik record nu naar een motu fire nog wat maar dat hoog klinkt zo belabberd voor mijn smaak.
 
Iemand die gewoon 2 track master tapes naar een vinyl cutter stuurt die er afblijft qua digitale rommel? Dus van tape door analoge shizzle en dan naar de cutter?

Ik record nu naar een motu fire nog wat maar dat hoog klinkt zo belabberd voor mijn smaak.


Zouden er nog cutters/persers zijn die (1/4") tape accepteren denk je?
 
volgens mij wel maar is wel gedoe, ik zou daar wel bij zijn als ze die tapes op de laquer zetten enzo
Rude66 doet dat wel soms toch? er staat een tape machine daar bij record industries in Haarlem bv wel

Ik record nu naar een motu fire nog wat maar dat hoog klinkt zo belabberd voor mijn smaak.

Tja ligt dat aan de MOTU of aan hoe je het afmixed / mastered?
Hier gaat bijna alles met de RME de computer in, tape is toch een beetje omslachtig, duur en als je tape geluid wilt krijg je tegenwoordig betere sound met computer plug ins imo (of "betere" je kan het in ieder geval zo instellen naar eigen smaak enzo...met een hardware tape recorder heb je toch maar 1 sound uiteindelijk....en ik wil het toch heel vies hebben uiteindelijk)
Als er 1/4 tape wordt gebruikt is het meer voor het "rituele" aspect en de show ;)

Overigens wordt er wel nog op Tascam 414 4 track cassette soms opgenomen hier, maar dat is meer de EQ van de ingebouwde mixer op dat ding die dat geluid echt mooi maakt denk ik.
 
Zouden er nog cutters/persers zijn die (1/4") tape accepteren denk je?

Jep, Harlem Records idd. en er zijn er nog enkele andere maar die moet ik opzoeken...

Iemand die gewoon 2 track master tapes naar een vinyl cutter stuurt die er afblijft qua digitale rommel? Dus van tape door analoge shizzle en dan naar de cutter?

Jep ;).
Zelfs van tape naar tape!
http://www.hemioliarecords.com/index.php?id_cms=4&controller=cms&id_lang=2
http://www.hemioliarecords.com/?fc=module&module=prestablog&controller=blog&id=4
https://www.facebook.com/HemioliaRecords/photos_stream

Desgewenst gaat het naar de vinylcutter.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik poog muziek te maken in Renoise, om vervolgens de losse tracks te mixen in Ableton. Klopt het dat de geluidskwaliteit van Ableton bar slecht is?
 
nee dat is maar wat je er van maakt ;) als je in ableton de warp niet uitzet enzo dan klinkt het natuurlijk wel kut...

edit: dat is wel intersessant ik hoor dat wel vaker dat de "geluids-engine" of hoe je dat noemt van ableton zo kut is, maar wat is dat dan precies? Als je gewoon onge-warpede audio bewerkt enzo moet het toch gewoon goed klinken... warpen op zich is ook hele wetenschap dan lukt bijna nooit automatisch, dat moet je ook handmatig doen per stukje om het een beetje goed te laten klinken enzo

Ik heb er in ieder geval geen last van :dj:
 
Als ik me niet vergis, gebruikten oudere versies van Ableton *altijd* de warp, ongeacht of er gestretcht werd. Dat zou een wat slechte reputatie kunnen verklaren. Voor zover ik weet is tegenwoordig een sample die je plat afspeelt in Live even strak als in elke andere DAW.
 
Soms gewoon een directe export uit een DAW. Soms ook een loopback vanuit 1 van m'n DA's terug een AD in, dat doet vaak toch wat prettigs met het hoog.
 
Dat WARP is inderdaad verschrikkelijk, ik probeer dit standaard uit te zetten, maar dit lukt dus niet. In preferences zit een toggle dit iets roept over warp, maar als ik vervolgens tracks bounce, zijn die weer allemaal gewarped en moet ik warp uit gaan zetten op al die tracks.

Als je 5 keer in 1 post Warp moet typen, krijg je nog meer een hekel aan dat hele fenomeen.


Misschien moet ik gewoon Reaper gebruiken of zo.
 
preferences -> auto-warp long samples uit toch, en je .asd files die met de wavs komen ff weggooien.
 

Attachments

  • Screen Shot 2015-06-11 at 09.52.41.jpg
    Screen Shot 2015-06-11 at 09.52.41.jpg
    18 KB · Bekeken: 116
Ik neem in Ableton op, ik stuur alles naar een 4 kanaals multiband setup (lo, lo-mid, mid-hi, hi) waar ik per band evt nog wat EQ/compressie/stereo smaller of breder dingen doe en dat neem ik op. Meestal met wat FabFilter Saturn of U-He Satin voor (tape) saturation om de boel wat meer aan elkaar te laten plakken.

Ik heb nog nooit iets gemerkt van een 'slechte' audio engine in Ableton, maar volgens mij gold dat ook meer voor de oude versies. Voor zover ik weet is het in elk geval al sinds Live 7 in orde, ik gebruik zelf Live 9 Suite.
 
Als je autowarp long samples uit zet, blijft hij vrolijk door warpen.

Ach boeiuh, ik snap alleen niet dat je zo'n functie standaard aan zet.
 
Boss BR900CD en Magix Music Studio.
 
Back
Top