GentleG - Back in line

Instrumentaal spreekt ie me erg aan, maar de stem is niet zo mijn ding, sorry man, hij is ook veel te droevig voor mij persoonlijk. Wel een razend knappe productie verder. Succes alleszins.
 
Ik snap waar je heen wilt met dit nummer, maar iets aan de geluidenkeuze werkt niet voor mij. De shaky zang past op een bepaalde manier wel voor dit nummer, maar bijvoorbeeld de drum en piano sounds kunnen denk ik veel beter.
 
Piano is wat droog, mag best wat effect op. Erg lang intro en nummer is mijn uberhaupt te traag. Er zit (vind ik!) geen goede flow in en dat heeft niet eens zozeer met het tempo te maken. Het nummer heeft best potentie, en ik snap wel waar je heen wilt, maar toch raakt het me in deze uitvoering niet. Instrumentaal verder goed uitgevoerd, respect voor de uitvoering.
 
Erg mooi nummer, ik vind de piano ook niet erg goed gekozen, de rest overigens wel!
 
Ik deel de commentaren dat je voelt wat je wil doen, maar dat het op de één of andere manier niet uit de verf komt. Heeft zeker met de instrumentkeuze en de mix te maken én de speelvaardigheid. Laat ik vooropstellen dat ik zelf niet durf te zingen, dus kritiek daarop is zuiver objectief: te onervaren, de zang klimt/daalt te veel naar de noten toe en is af en toe vals. Maar de potentie voor een goed nummer is er zeker!
 
Lofi intro. Duurt erg lang voor hij op gang komt, je vraagt veel van me. Maar ik houd vol. Met de drum erbij vind ik hem beter. De stem weet ik niet. Komt ook door de melodielijn, die is heel recht toe recht aan en staccato. Die houdt mijn aandacht niet vast. En het is allemaal te lang uitgesponnen. Als je er 3 minuten van maakt en kritisch kijkt naar de zanglijn heeft hij zeker potentie. :okdan:
 
De presentatie van dit nummer begeeft zich voor mij een beetje in een identiteitscrisis tussen een vocaal nummer en een instrumentale soundtrack. In de bridge zouden er misschien wat meer gesofisticeerde afwisselingen kunnen komen tussen de piano akkoorden en andere instrumenten die het over nemen om te vermijden dat het repititief gaat klinken...
 
Ben het eens met veel anderen: dit heeft enorm veel potentie maar is op dit moment meer een schets/demo dan een voltooide productie. De mix kan beter. Ik vind de piano soms erg op de voorgrond komen en dan met een heel mager melodie-lijntje... die zou ik iets meer naar achter duwen. Ik denk dat dit nummer meer aandacht en meer werk verdient. Ik denk ook te horen waar je heen wilt en dat is veelbelovend. Er zit meer in deze track, veel meer.
:okdan: :halleluja
 
intro field recording is mooi, maar te lang. als het geen contest was en ik gemotiveeerd ben te luisteren had ik ff doorgespoeld om verder in de track te kijken
stemgeluid past best wel , maar de rest van de mix dat kan echt beter bv het piano geluid kan wel profiteren van eq (cuts op specifieke frequenties?) en wat verb

dat eerste geluid dat er in komt, beetje accordeon achtig, lijkt iets geks te doen in mijn oor, iets met uit fase ofzo?

lijke me wel de moeite waard om nog even aan te sleutelen! :)
 
dit raakt me. de mix vind ik goed, hee een andere mening. de zang mag meer muzikaler meegaan, net even op het laatst gaat ie in de muziek op. mooie, breekbare zang. weliswaar niet zuiver, maar aan zuiverheid komen we al om...
dus de onzuiverheid is geen probleem. de mix, de geluiden, ook de piano zijn goed, behalve de zang dan, drijft er te veel boven, mag soms meegepikt worden door een sound (kan door de zanger gedaan worden of vanuit de muziek).
maar dit beroert me simpelweg.
minimalistisch, ingetogen, er lijkt soms iets te willen uitbreken, die dreiging zit er in. hoeft er ook niet "uit", die ervaar ik zelf.
 
In opzet een mooi liedje dat in de basis zeker potentie heeft. Ik mis alleen een (uitgebreidere) baslijn, die zou alles wat meer tot een geheel maken, helemaal vanaf 1:56 als het liedje wat bombastischer wordt.
 
Er zitten leuke stukken in maar in zijn geheel vind ik het niet bekoren. Ik vind sommige stukken(piano) gewoon niet goed klinken.Het lijkt meer een jam dan een track de eerste helft, daarna betert het wel. Jammer.
 
Past mooi in de januari maand dit, word er wel weemoedig van, dus raakt wat dat betreft zeker wel een snaar. Dit zou heel mooi zijn aan het eind van een heftige voorstelling in een klein donker theater. Knap werk :okdan:
 
Klinkt alsof de basis er is maar waarbij alles nog een keer over gedaan moet worden. Bijna alle partijen zijn wat te basic. Vanaf 6:16 de twee gitaar partijen tegen elkaar zijn wel lekker.
 
Back
Top