Sylenth 3.0

Jaaaaaaa, ik heb hem al binnen , super die synth.
mvg:okdan:
 
Ik vind het een update, die gratis is voor de geregistreerden,, om dank u van te zeggen :) :)
 
Gisteren geupdate nadat ik een mail van hun ontvangen had. Die update is ongelooflijk, wat een stap voorwaarts weer.

Die nieuwe artist sound set die er nu bij zit (factory bank 5) met meer dan 500 nieuwe sounds is geweldig! Hierin vindt je presets van onder andere:
Armin van Buuren
Steve Aoki
Laidback Luke
Markus Schulz
Ferry Corsten
Kill the Noise
FTampa
DJ Fresh
Dominik Eulberg

Die nieuwe apox skin (vector based) met die nieuwe volume meters er onder andere in vind ik ook vele malen beter dan de vorige. CPU gebruik lijkt ook minder, de meeste presets komen niet meer boven de 2 procent cpu uit nu.
 
Ook presets van oa Korsakoff en Catscan zag ik
 
Ik vind het een update, die gratis is voor de geregistreerden,, om dank u van te zeggen :) :)
Ik snap niet wat het probleem is .
Wel een berg klanken erbij, dus het is niet alleen een update .
En dit nog gratis ook .
mvg
 
Wat zullen de synthforummers blij zijn met al die nieuwe presets.....
 
Ook presets van oa Korsakoff en Catscan zag ik

klopt, die zitten er ook in, veel van de presets zijn ook uit bekende platen van de artists zelf,

Ik vind zelf de presets van Steve Aoki erg lekker in die set. Maar het zijn eigenlijk allemaal top presets. Ik had zeker 50 euro over gehad voor deze update met die sound set erbij. Heel mooi dat ze dit gratis als upgrade aan bestaande gebruikers erbij geven.
 
klopt, die zitten er ook in, veel van de presets zijn ook uit bekende platen van de artists zelf,

Ik vind zelf de presets van Steve Aoki erg lekker in die set. Maar het zijn eigenlijk allemaal top presets. Ik had zeker 50 euro over gehad voor deze update met die sound set erbij. Heel mooi dat ze dit gratis als upgrade aan bestaande gebruikers erbij geven.

Ik had ze speciaal voor Sylenth1 gemaakt vorig jaar :mega:
 
erg netjes deze update; heb ze geïnstalleerd en eens vlug gekeken.

Waarschijnlijk beetje suffe vragen, maar toch:

1) komen de nieuwe presets gewoon automatisch in de lijst met presets te staan? (Ik weet namelijk niet meer vanbuiten welke presets er al waren en welke niet). Soms kan je zien wie een preset heeft gemaakt, maar meestal zie ik het niet. Waar kan je dat zien? Ik zie bijvoorbeeld nergens Steve Aoiki staan...

2) Nog niet gedubbelchecked, maar is er nu PWM? misschien in de modulatiesectie, heb het nog niet gecontroleerd.
 
De Soundbanken staan nu in de 'SoundBanks' dir,, Er is nu de Bank 5 (Artist) en 6 bijgekomen.
Ik vind goed dat de preset up/down buttons al wat groter zijn geworden,.

En ja, natuurlk vind ik het de max 'legard guan',, 'No Problem' om het in de saaie werkvloer termen dan maar te zeggen,,
 
erg netjes deze update; heb ze geïnstalleerd en eens vlug gekeken.

Waarschijnlijk beetje suffe vragen, maar toch:

1) komen de nieuwe presets gewoon automatisch in de lijst met presets te staan? (Ik weet namelijk niet meer vanbuiten welke presets er al waren en welke niet). Soms kan je zien wie een preset heeft gemaakt, maar meestal zie ik het niet. Waar kan je dat zien? Ik zie bijvoorbeeld nergens Steve Aoiki staan...
menu - bank - factory - factory bank 5 (artists)

alle presets staan daar per artist verzameld onder elkaar

om er maar eens een paar uit te lichten die ik goed vind:
044 Sacred Heart [CJO] (reverb aanzetten in dit padje en er zit zoveel karakter in dat het interessant blijft)
062 BS Be There [AOKI] (mooi omdat deze bas in het laag zoveel druk blijft houden
078 LD home we II go [AOKI] (mooi gebruik van lfo op de pitch)
082 LD striks [AOKI] (mooi gebruik van lfo op de pitch)
138 PD Sandstorm [DARUDE] (super bruikbare en herkenbare pad)
162 LD Detune [ARMIN] (deze vind ik gaaf omdat hier de sound met name gemaakt wordt door een bloedsnelle chorus Rate setting)
193 ARP Oblivion [FC ferry Corsten] met name de lfo routing matrix naar distortion is erg vet gedaan
396 Oldstyle Tek Arp [BCL] (dikke bas, ramen trillen hier gewoon mee als het een beetje hard gaat)

2) Nog niet gedubbelchecked, maar is er nu PWM? misschien in de modulatiesectie, heb het nog niet gecontroleerd.

PWM in sylenth kan niet rechtstreeks, maar gaat uiteraard wel via een phase canceling truukje, dat doe je als volgt:
PART A: selecteer een pulse wave, 1 voice voor osc A (osc B zet je op 0 voices)
PART B: selecteer een pulse wave, 1 voice voor osc A (osc B zet je op 0 voices)
Nu klinken ze in principe gelijk

PART B: druk op de INV knop (zodat deze inverse wordt, dus hoor je niets meer)
PART B: via de Phase knop kun je nu de pulse width modulation zetten
PART B: Zet nu LFO 1 routing naar PHASE B en stel hem in naar wens.

Done :)

werkt natuurlijk ook voor saw en zo (en eigenlijk op alle synths die inverse en phase ondersteunen met een routing matrix)
 
PWM in sylenth kan niet rechtstreeks, maar gaat uiteraard wel via een phase canceling truukje, dat doe je als volgt:
PART A: selecteer een pulse wave, 1 voice voor osc A (osc B zet je op 0 voices)
PART B: selecteer een pulse wave, 1 voice voor osc A (osc B zet je op 0 voices)
Nu klinken ze in principe gelijk

PART B: druk op de INV knop (zodat deze inverse wordt, dus hoor je niets meer)
PART B: via de Phase knop kun je nu de pulse width modulation zetten
PART B: Zet nu LFO 1 routing naar PHASE B en stel hem in naar wens.

Done :)

werkt natuurlijk ook voor saw en zo (en eigenlijk op alle synths die inverse en phase ondersteunen met een routing matrix)

goeie tip!
 
menu - bank - factory - factory bank 5 (artists)

alle presets staan daar per artist verzameld onder elkaar

om er maar eens een paar uit te lichten die ik goed vind:
044 Sacred Heart [CJO] (reverb aanzetten in dit padje en er zit zoveel karakter in dat het interessant blijft)
062 BS Be There [AOKI] (mooi omdat deze bas in het laag zoveel druk blijft houden
078 LD home we II go [AOKI] (mooi gebruik van lfo op de pitch)
082 LD striks [AOKI] (mooi gebruik van lfo op de pitch)
138 PD Sandstorm [DARUDE] (super bruikbare en herkenbare pad)
162 LD Detune [ARMIN] (deze vind ik gaaf omdat hier de sound met name gemaakt wordt door een bloedsnelle chorus Rate setting)
193 ARP Oblivion [FC ferry Corsten] met name de lfo routing matrix naar distortion is erg vet gedaan
396 Oldstyle Tek Arp [BCL] (dikke bas, ramen trillen hier gewoon mee als het een beetje hard gaat)



PWM in sylenth kan niet rechtstreeks, maar gaat uiteraard wel via een phase canceling truukje, dat doe je als volgt:
PART A: selecteer een pulse wave, 1 voice voor osc A (osc B zet je op 0 voices)
PART B: selecteer een pulse wave, 1 voice voor osc A (osc B zet je op 0 voices)
Nu klinken ze in principe gelijk

PART B: druk op de INV knop (zodat deze inverse wordt, dus hoor je niets meer)
PART B: via de Phase knop kun je nu de pulse width modulation zetten
PART B: Zet nu LFO 1 routing naar PHASE B en stel hem in naar wens.

Done :)

werkt natuurlijk ook voor saw en zo (en eigenlijk op alle synths die inverse en phase ondersteunen met een routing matrix)
Volgens mij krijg je hierdoor wel een vergelijkbaar geluid, maar het is niet precies hetzelfde als PWM. Zo krijg je toch meer trapvormige blokgolven? Op sommige stukken heb je volledige phase cancelation (dus stilte), op andere stukken juist een dubbele amplitude negatief, of positief. Als ik het goed heb tenminste; kan het op het moment niet uitproberen, dus dit is puur theoretisch :geslaagd:
 
Ik vind Sylenth echt een geweldig klinkende synth als VA! Ik zou alleen willen dat Lennard dat ding eens een fatsoenlijke patch browser geeft en ons een aantal meer modulatie targets geven (zoals detune in de oscillator sectie of FX parameters of envelope parameters). En geeft ons een randomize functie in het hoofdmenu met een % slider waarmee we kunnen instellen hoeveel we vanaf het huidige patchpunt willen randomizen. Nu is het met Shift-R gewoon een totaal random patch en volle 100%.
 
Ik denk dat de focus enkel ligt op de huidige plug-in draaiend houden op moderne systemen ipv doorontwikkeling.
 
Des te beter dat er toch nog een update komt. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die hem nog steeds gebruiken. Maar welke heeft dan jouw voorkeur?
 
Back
Top