SX3 en analoge hardware synths

RiSC

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
411
Locatie
Breda
Hoi,

Dit ik mijn SX3 setup en daar heb ik een vraag over:


sx3.jpg



Ik heb een aantal analoge hardware synths, die ik via midi kan aansturen, ik laat ze terugkomen via een audio input in mijn computer, zodat ik ze in de cubase mixer kan afmixen.
Ik heb alleen het idee dat het allemaal wat handiger zou moeten kunnen, maar ik weet niet hoe.
Ik zou op een of andere manier die midi kanalen aan de audio inputs willen koppelen.
En dan mijn machines willen selecteren tussen de softsynths, net zoals ik nu al kan doen met mijn hardware fx, die staan nu netjes dus de software matige effecten in een aparte map.

Je kan nu met cubase sx 3 ook midi devices definieren, zo heb ik ook een control gemaakt voor mijn midi->cv die ik bij de sh101 gebruik. Ik dacht dat ik daar misschien iets zou moeten kunnen doen, maar meer dan sysex midi parameters koppelen aan die synths (wat mijn andere niet midi->cv controllers ondersteunen) is mij niet duidelijk geworden.

hopelijk heeft iemand een verhelderend idee voor mij,

groeten,

RiSC
 
dat kan inderdaad vrij simpel. daar waar je nu je panels maakt kun je ook patch lists toevoegen. Zodra je dat doet kun je bij de out in je inspector je hardware synth kiezen. De patches zijn dan direct te benaderen via je inspector.

Wat je verder kan doen is in je standaard template eenmalig een folder aanmaken waarin je al je audiosporen opneemt die je gekoppeld hebt aan je midi apparatuur. zet overal de luidspreker dan van aan en klap de folder dicht.

als je nu je midisporen aan hardware koppelt hoor je altijd direct de sound van de gekozen hardware. Zonder dat je moeilijk hoeft te doen met het opnieuw koppelen aan een audiospoor.

als je nu wilt renderen naar een wav file of mp3 met al je hardware tegelijk draaiend en je vsti's en fx'en kies je render to audio (file export menu) en dan klik je het realtime vlaggetje aan. Nu hoef je niet al je hardware eerst op te nemen in je project. maar wordt via full pdc alles gecombineerd tot 1 grote wav of mp3.
 
Back
Top