Zijn er vst plug-ins synth die arp uitsturen van de synth zelf ?

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.404
Locatie
Obdam (NL)
Ik vroeg me af of er vst plug-ins synth zijn die midi arp van synth zelf uitsturen en dan allen noten van arp die hoort kan opnemen in een aparte midi track met ableton live ?

Ik vroeg me af of dit mogelijk is met een vst synth plug-in maar welke kan dat of is het überhaupt mee mogelijk ?
 
Ik begrijp niet goed wat je probeert te bereiken.....
Waarom de MIDI van een ARP van een VST synth?

Alleen de ARP van een synth is....een ARP
En die zijn er zeker....

Gratis:

Oleg Mikheev aka Graywolf - BlueARP
http://www.kvraudio.com/product/bluearp-by-oleg-mikheev-aka-graywolf

Zie ook zijn Youtube Channel voor demo's: graywolf2004ru
https://www.youtube.com/user/graywolf2004ru/videos




Betaald / Free Magware

Kirnu Interactive - Cream
Er is ook een CM versie, gratis bij Computer Music Magazine.
https://www.kvraudio.com/product/kirnu---cream-by-kirnu
 
Wat ik wil alleen ben ik bang dat lastig gaat worden...
Ik heb namelijk reveal spire synth vst/au plug-in ik gebruik namelijk een Apple Imac.

Nu wil ik namelijk die arp die in die vst plug-in zit opnemen met andere midi track zo dat ik die losse nootjes heb op gevangen!
Alleen deze synth plug-in gaat denk niet mee dan neemt die aan de toetsen op die ik aan sla...

BlueARP ben ik bekent mee.
Alleen als ik deze plug-in er bij gebruik kan ik wel die losse nootjes op nemen alleen dan is een arp over een arp dat is nou net niet wat ik wil...

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
En waarom ik dat wil is omdat misschien wel noten patroon met andere plug-in wil gebruiken dit is een van me reden.
 
Je moet uitzoeken of reveal spire midi out heeft. Ik denk van niet.
Indien je andere synths zoekt waarvan je de arpnoten wil opnemen ook zoeken naar synths met midi out.
 
Je moet uitzoeken of reveal spire midi out heeft. Ik denk van niet.
Indien je andere synths zoekt waarvan je de arpnoten wil opnemen ook zoeken naar synths met midi out.

Naar mij weten niet hij neemt wel midi op via andere midi track alleen de noten patroon die hij opneemt zijn de zelfde patroon waar hij van opneemt!
 
Nu is de vraag welke plug-ins die wel arp midi noten uit spugen als ik ze op neem ?
 
Kun je het niet andersom does?

ARP plugin -> midi -> vsti plugin

De ARP plugin draait op een midi channel en kun je dus openemen.
De midi daarvan speelt je vsti.
 
Ik weet niet welke versie van Ableton je gebruikt, maar Ableton 'Suite' zelf heeft een zeer fijne en uitgebreide Arp tool in de midi effecten.

TAL Bassline heeft een Arp functie en een midi out. Midi out werkt op de Mac overigens alleen met de VST variant, gek genoeg niet met de AU.
 
Ik maak gebruik van ableton live 10 met die ARP midi effect ben ik mee bekent alleen nog niet goed naar gekeken!
Opzich zou ik deze kunnen gebruiken die arp van ableton.
Maar daar zit het probleem niet ik heb namelijk onwijs veel extra's presents gevonden en als ik onwijs tof preset gevonden heb wil ik er niet nog eens ARP overheen dan klinkt gelijk die preset niet mooi meer of gewoon anders!
 
Kun je het niet andersom does?

ARP plugin -> midi -> vsti plugin

De ARP plugin draait op een midi channel en kun je dus openemen.
De midi daarvan speelt je vsti.

Wie weet werkt dit wel ik ga in ieder geval uitproberen!
 
Hier is er nog 1: https://www.kvraudio.com/product/atomic_by_algomusic

attachment.php


Maar het zijn er niet veel omdat de meeste mensen hiervoor een arp midiplugin in hun routing toevoegen.
Eigenlijk echt wel jammer want hardwaresynths doen dit wel allemaal. Daarom gebruik ik een synth met arp als midikeyboard ipv. een midikeyboard.
 
Ik sprong een gat in de lucht toen ik ontdekte dat ANA2 dat kon,,
en idd, de meeste vst synths kunnen dat niet, maar mss zijn ze er wel mee bezig
 
maar mss zijn ze er wel mee bezig
Denk je?

Heeft Rob Papen Go2 midi out ? Dat is 1 van de nieuwste synthplugins met uitgebreide arpfunctie.

Go2 offers a classic style Arpeggiator with some unique featers, like sequencer mode and unison/chord control per step.

The Arpeggiator has up to 16 steps. Per step you can set the following values:
Step On/Off
Tie (Tie note)
Slide
Tune
Vel
Unison
Free
Steps (amount of Steps 1-16)
Speed (for example 2 x tempo or ¼ x tempo)
Arp Modes:
Up, Down, Up/Down, Random, Ordered, Rev. Ordered, Ordered Up/Down, Ordered Down/Up, Chord, Sequencer, Sequencer Reset
Octave
Tie Modes: Normal, Special, Toggle 1, toggle 2
Lock Mode option
Swing
Slide amount
Vel / Key (Responds to the velocity setting of the step or the keyboard input)
Host Sync
Latch
Key Entry
Arpeggiator Command Menu
 
Aangezien je met ableton werkt kun je ook gewoon de audio van de VST opnemen en dit coverten naar midi track.



Als je een pluck of piano achtig geluid gebruikt dan werkt dit doorgaans prima.




En binnen ableton zijn er talloze manieren om een arp in te stellen (via maxforlive, maar ook via de reguliere arp). Kan me nauwelijks voorstellen dat dit je niet aanspreekt.
 
Maar is toch zonde als je zo omslachtig te werk moet gaan?

In Reaper heb ik Go2 vandaag even getest. Het heeft geen midi out.
Je moet de arp eerst opnemen in Audio en dan een 2de track gebruiken met een receive van Go2 en hierop Reatune laden. die zet dan tijdens het recorden je audio om in midi. Maar je moet rekening houden met timing-issues, fouten in aanslaggevoeligheid, kleine noot-errors en dan moet het nog monofoon zijn ook...
Daar gaat de creativiteit...ik kan me niet voorstellen dat die tool in Ableton veel beter werkt.

Natuurlijk kan je gewoon je triggernoot opnemen in midi of gewoon alles in audio maar dan kan je daarna dus niet even editen.
 
idd, ik heb het hier op sf ook vermeld eind vorig jaar, dat die ana2 midi out had, en dat ik daar zo euforisch deed,
en terecht, want dan kan ik heel eenvoudig beginnen layeren en crossfaden met andere synths,
mn slechtste aankoop vorig jaar was die cream midi arp,
een mooie gui, maar daar kreeg ik nu is niks goed uit, ook de presets zijn ni goed,

die max for live kan ik eigenlk ni draaien,maar da's allemaal zo simplistisch basic,,,
en ja, die typische ableton knobs,

soit, ik koop alleen nog vst synths die midi out hebben, ook avenger heeft dat niet, en sylenth ook nog steeds niet, dacht k
 
mn slechtste aankoop vorig jaar was die cream midi arp,
een mooie gui, maar daar kreeg ik nu is niks goed uit, ook de presets zijn ni goed,

Zonde, heb je de tutorials wel geprobeerd online? Ik vind cream echt een fantastische arp namelijk, ik gebruik hem continu als ik een arp of pattern nodig heb.

De presets zijn matig inderdaad, maar als je hem eenmaal doorhebt bouw je de ene na de andere arp of pattern. Voor mij is het de beste arp / pattern sequencer die er op dit moment is.

Ik zou hem nog eens een kans geven als ik jou was, het kost misschien wat tijd om hem te leren maar die arp kan zo extreem veel dat die tijd i vestering naar mijn mening wel de moeite waard is.
 
En gewoon loopje inkloppen en uitsmeren over X maten...
 
ja okey, ergens zal het wel aan mij liggen, dat ik er mn draai niet in vind,
mss heeft ie ook teveel features??
soit met ana2 ging het vanzelf,,, maar kga er ni blijven gratis reclame voor maken ,,
 
Back
Top