goede website onderdelen kopen?

dat dingen alleen nog per 100 stuks verkocht worden (bijvoorbeeld) heeft natuurlijk ook erg ter maken met de lage prijs.
als iemand in een winkel moet staan en dan 3 weerstanden, 2 transistors, 2 jack chassisdelen, en een kastje om iets in te bouwen( nee niet die maar die andere, ow nee doe toch maar niet) dan zou deze persoon oftewel voor niets moeten werken, of de onderdelenprijs zou navenant hoog zijn
die zaak in amsredam was zeker elektronica 2000 ( ook allang over de kop).
 
kortom,iemand met een eigen winkel zou tegenwoordig een gaatje in zijn hoofd hebben, en levensmoe zijn.

In 020 hebben we nog Radio Rotor waar je gewoon een enkele weerstand kan kopen. Kost 10 cent en daar krijg je desgewenst ook nog een uitleg bij waar het dingetje voor dient ;-)
 
dat moet dan een erg rijke winkeliert zijn.
ff rekenen, je koopt een weerstand met uitleg.
die man neemt er lekker de tijd voor en doet daar een half uur over.
die ene weerstand kost rotor dan, bij een soort van salaris iets van 35,-
maar hopen dat er dan nog een klant klaarstaat voor de inkoop van een weerstand, anders gaat de tent falliet.
 
In 020 hebben we nog Radio Rotor waar je gewoon een enkele weerstand kan kopen.

Ik ben jaloers! Dat is hier al jaren verleden tijd, helaas. Maar ik vraag me ook af hoe deze winkelier dat tegenwoordig nog weet vol te houden.
 
@J.Baars: het is gewoon onderdeel van het totaal pakket aan diensten (ook internet natuurlijk). Dankzij die service kopen mensen van alles en nog wat erbij - al dan niet direct op dat moment. Gelukkig bestaan dat soort winkels nog.
 
Is gewoon slim van die gast, dat heet service. Als je goede service geeft, komen mensen bij je terug. Wie het kleine niet eert en zo.. :)
 
Heb even gekeken op de website van Radio Rotor, het zal wel beperkt zijn wat je daar koopt. Een TL072 kost daar 1,02 euro bijvoorbeeld, die koop je waarschijnlijk alleen daar als je toevallig niks meer in huis hebt en er toch eentje nodig hebt. Niet voor een groter aantal voor eigen voorraad. Maar reuze handig als je zo'n winkel in de buurt hebt, dat is zeldzaam tegenwoordig.
 
ik vond het wel veel leuker toen al die winkels er nog waren, lekker rondsnuffelern.
baco in ijmuidern is er nog wel, weest er zuinig op , zou ik zo zeggen.
ik bestel af en toe ook bij hun, ook al kan ik het gewenste spul in china voor een tiende kopen.
ik denk toch, als wij winkels willenm behouden, dat dit de enige weg is.
 
ik vond het wel veel leuker toen al die winkels er nog waren, lekker rondsnuffelern.

Ik heb een tijd lang alles gebouwd met gerecyclede BC207's (in TO-105 met vergulde aansluitingen) omdat ik al snuffelend tegen een hele doos van dat spul aangelopen was, op ongedefinieerde printplaten waarvan het volkomen onduidelijk was waar ze ooit voor waren. Ik meen bij een zaakje in Den Helder, waar toen zelfs nog meer dan één elektronicazaak zat (Elektro-Rama zit er overigens nog steeds, om nog even een on-topic linkje erin te sluizen). In mijn studententijd (early 90's) werd het Display aan de Lange Jufferstraat in Utrecht, maar dat was echt vooral een magazijn met een balie. Snuffelen was er toen al niet meer bij, maar ze hadden wel veel meer op voorraad.
 
@Disharmonic: Dat een TLK072 1,02 kost aan de balie is niet zo geknatuurlijk. Het inderdaad zo dat als ik iets meteen nodig heb, dan loop ik even langs (of 2 tramhaltes van deur tot deur).Ik krijg bij Rotior insdustrieprijzen. Dat maakt nogal uit.
 
Back
Top