De heb ik (af)gebouwd draad voor 2018!

ElSmurf

Stamgast
Lid sinds
3 november 2009
Berichten
198
Locatie
Belgenland
Gisteren eindelijk een project afgewerkt wat hier al meer dan drie jaar stof lag te vergaren : een RITM-2 soviet synth - gerecapped, getuned, in een nieuw jasje gestoken en van een CG/Gate interface voorzien.
 

Attachments

  • RITM2 Angle SMALL.jpg
    RITM2 Angle SMALL.jpg
    692,2 KB · Bekeken: 203
  • RITM2 Top SMALL.jpg
    RITM2 Top SMALL.jpg
    609,1 KB · Bekeken: 115
Gisteren eindelijk een project afgewerkt wat hier al meer dan drie jaar stof lag te vergaren : een RITM-2 soviet synth - gerecapped, getuned, in een nieuw jasje gestoken en van een CG/Gate interface voorzien.

mooi geworden hoor!:halleluja wat voor hout is dat?

ik heb van het weekend deze polysix gescoord voor een habbekratz, de onderdelen ervoor zijn al onderweg, ik post nog ff een foto als'ie klaar is
 

Attachments

  • synthesizer-korg-polysix-teilelager.jpg
    synthesizer-korg-polysix-teilelager.jpg
    30,9 KB · Bekeken: 113
mooi geworden hoor!:halleluja wat voor hout is dat?

ik heb van het weekend deze polysix gescoord voor een habbekratz, de onderdelen ervoor zijn al onderweg, ik post nog ff een foto als'ie klaar is

Lichte beuk, komt niet tot z'n recht op foto. En die polysix kan wel wat liefde gebruiken, ja. :D
 
mooi geworden hoor!:halleluja wat voor hout is dat?

ik heb van het weekend deze polysix gescoord voor een habbekratz, de onderdelen ervoor zijn al onderweg, ik post nog ff een foto als'ie klaar is

Ah, maar die is dus nog niet af, EN, heb je voor je onderdelen bestelde even onder de kap gekeken of dat lekkende batterijtje niet al teveel schade heeft aangericht?
 
Ah, maar die is dus nog niet af, EN, heb je voor je onderdelen bestelde even onder de kap gekeken of dat lekkende batterijtje niet al teveel schade heeft aangericht?

diegene waarvan ik hem gekocht heb heeft de KLM-367 eruit gehaald voor een andere polysix, om die reden was hij vrij goedkoop. verder zitten de andere boardjes er nog in, dus het gaat een kiwisix worden ;)

@ElSmurf heb je dat hout nog behandeld voor/achteraf?
 
Eindelijk een yocto 808 afgebouwd. Met interne PSU. Alleen op de High Tom heb ik een zoem. Ga proberen om de boel te shielden.

Verder is de Cowbel zacht en moet ik daar een transitor vervangen.

Het moeijkste was de noise sectie om die 130mv te krijgen. Dit lukte alleen nadat ik de 808 noise mod had toegepast.

Will nog wel een paar mods toepassen, zoals bv basdrum tune, decay. http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-808/mods/808.kick.decay.and.tuning.txt

En wellicht de Noisedecay mode op de snare.
Iemand nog tips voor goede mods? Heb de mod pcb gezien maar daar zitten voor mij te veel mods tussen die ik niet wil.
 

Attachments

  • IMG-58604242666da97dab999ad1533f9d4d-V.jpg
    IMG-58604242666da97dab999ad1533f9d4d-V.jpg
    54,1 KB · Bekeken: 121
Voor die bassdrum tune mod pak je een 39K + 10K pot,
mischien 39K + een kleinere weerstand en pot.

Voor de noise is het een kwestie van 100 transistors kopen en kijken welke het hardste ruist, zo een socket gebruiken is het beste.
Kun je mischien die zoem op je tom laten horen Flyweight ?
 
Hey Designer,

Sure. De noise is trouwens op beide HiConga en HiTom te horen maar meer op de HiConga.
Het lijkt me eerder dat er een tranny gaar is dan een aardlus. Klinkt meer dat er iets met de OSC van de HT/HC aan de hand is.

In het plaatje zie je hoe ik de tune knop heen en weer draai terwijl de HiConga speelt.
Ook heb ik daar een opname van bij gedaan.

Cheers

Tim
 

Attachments

  • Untitled.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 126
  • test.jpg
    test.jpg
    49,8 KB · Bekeken: 118
Tot nu toe dit jaar:

- 2x cv-twister/wave-warper van onzer mono-poly (oud+nieuw panel)
- ps3100 resonator v3 met manhattan analog panel
- bastl propust
- bastl noise-square

En bijna niks hier van past nog in m'n setup, dus binnenkort maar eens aan case #3 beginnen ...
 
Van de week een eigen frontplaatje gemaakt. Leuk om te doen, met de lasersnijder in het FabLab Arnhem heb ik in 2mm acrylplaat het ontwerp van Clouds uitgesneden en gegraveerd (na een uur pielen met de instelling dan :P ). Toen met acrylverf het graveerwerk ingekleurd en een fraai frontje overgehouden. Kost bijna niets, alleen wat tijd. Behoorlijk stevig - hij zit inmiddels in mijn rack.

Mocht je m even willen zien:
 

Attachments

  • IMG_0159.jpg
    IMG_0159.jpg
    27,4 KB · Bekeken: 123
  • IMG_0160.jpg
    IMG_0160.jpg
    34,8 KB · Bekeken: 121
  • IMG_0161.jpg
    IMG_0161.jpg
    25,6 KB · Bekeken: 121
  • IMG_0177.jpg
    IMG_0177.jpg
    32,1 KB · Bekeken: 114
Wauw zit er fraai uit die Jean Claude ;)
Waar kun je die cloud diy kit vandaan halen? Ik weet alleen in de US maar niets in de EU.

Cheers
 
dat was nog wel wat. Eerste poging met hot air "dreef" de stm32 weg op de soldeer wat dus teveel aangebracht was, tweede poging met hot air leverde bruggen onder de stm32 op. Laatste poging ging ok, met soldeer via naald aanbrengen op de pads. Ook heb ik er een met dragsoldering gedaan. Na het solderen bruggen met wick verwijderd. Is dus te doen, maar vraagt wel wat oefening.
 
Nou na lang tubben heb ik toch ook de clouds en rings pcb bestelt.
Ik dacht eerst om stencils te gebruiken maar ga de drag soldering ook maar proberen.
Jeetje wat is die STM32F4 in LQFP-64 package klein en fijn... Maar ik zit nu in een DIY sampler (beatsqeezer) te kijken daar zit gewoon een handgesoldeered STM32F4 in een LQFP-100 package in!!! OMG
Super bedank voor de tips. Cheers Tim
 
Zeuw, eindelijk combi-module van Yusynth-ADSR (had pcb al tijdje af maar nog geen panel) en een diy fonitronik-ish clock-divider in elkaar gesleuteld:

jbZLDgP.jpg


EZgibWg.jpg


Redenen dat ik ze in 1 panel heb gedaan zijn:
1) ik had dit stuk aluminium nog liggen
2) ik heb graag de ADSR horizontaal, dat vind ik een stuk fijner dan vertikaal

Eigenlijk zou de adsr samen met een diy dual-vca komen, maar dat project is wat verder geschoven en de clock-divider had ik zo geprototyped en in elkaar geprutst.

Dus, ze doen het en ziet er best goed uit :D
 
Mooie dingen hier! Ik heb van 't weekend een God's Box Humpback (SEM-ig filter) en een RYO Aperture (LP gate/filter) afgemaakt. Eerder dit jaar een Shakmat Knight's Gallop, Bastl SKIS en Befaco Mixer. Op de plank ligt nog Erica Swamp, Zlob VNIcursal en Fonitronik ADSR. Zal binnenkort eens een foto plaatsen, ik ben best trots op mijn plots onstane handigheid
 
Back
Top